Kellään kokemusta öhlins alustasta bussessa?
niin kun tuo pyärä pirulainen on nyt läpikäynyt tai läpikäy kait vielä pitkään jonkinasteista rakentelua niin aattelin kysäistä notta olisko jollakulla tietoa noista jousitus heebeleistä,eli mitkä toimii käytännössä hyvin.öhlinssiä oon aatellu.toi org iskari takana on sinänsä hyvä maantiellä mut radalla kaipais lisää.
Ei kokemusta, muuten kuin eteen laitettuna Öhlärin jouset - parani huimasti. Joissain tapauksissa saisi olla vieläkin jäykemmät.archerian kirjoitti:niin kun tuo pyärä pirulainen on nyt läpikäynyt tai läpikäy kait vielä pitkään jonkinasteista rakentelua niin aattelin kysäistä notta olisko jollakulla tietoa noista jousitus heebeleistä,eli mitkä toimii käytännössä hyvin.öhlinssiä oon aatellu.toi org iskari takana on sinänsä hyvä maantiellä mut radalla kaipais lisää.
Taakse mietiskelin myös WPtä tai Öhläriä, mutta vain sen takia että saisi ulkoiset säädöt - tuossa alkuperäisessä kun ovat hieman hankalissa paikoissa. Hyvin huolletussa takapampussa kyllä pitäisi säätöjen riittää radallekin, sen mitä tällä pelillä siellä voi ajaa.
Itsellä ainakin kaukana vielä äärisäädöistä. Toki WP tai öhlins tuo nopeat ja hitaat vaimennukset, mutta taitaa mennä vähän kompleksiseksi säätätää. Näin ainakin itse pohdiskelin..
juu nyt laitettu öhlarit tilaukseen sekä eteen ja taa.ainakin itellä 95kg käy toi etupää hakkaamaan radalla"botniaring"ja tuppaa myös perse nousta ilmaan viimekäden jarruissa painava vehje kun on.busajasa kirjoitti:archerian kirjoitti:niin kun tuo pyärä pirulainen on nyt läpikäynyt tai läpikäy kait vielä pitkään jonkinasteista rakentelua niin aattelin kysäistä notta olisko jollakulla tietoa noista jousitus heebeleistä,eli mitkä toimii käytännössä hyvin.öhlinssiä oon aatellu.toi org iskari takana on sinänsä hyvä maantiellä mut radalla kaipais lisää.
Ei kokemusta, muuten kuin eteen laitettuna Öhlärin jouset - parani huimasti. Joissain tapauksissa saisi olla vieläkin jäykemmät.
Taakse mietiskelin myös WPtä tai Öhläriä, mutta vain sen takia että saisi ulkoiset säädöt - tuossa alkuperäisessä kun ovat hieman hankalissa paikoissa. Hyvin huolletussa takapampussa kyllä pitäisi säätöjen riittää radallekin, sen mitä tällä pelillä siellä voi ajaa.
Itsellä ainakin kaukana vielä äärisäädöistä. Toki WP tai öhlins tuo nopeat ja hitaat vaimennukset, mutta taitaa mennä vähän kompleksiseksi säätätää. Näin ainakin itse pohdiskelin..
mutta ylikaikki taitava bussekuski hakkaa gikserit radalla jos niikseen tulee.......
Taitaa noita etujousia olla ainakin kolmea eri jäykkyyttä. Kysymällä varmaan saa kaikkia tilattua.. Ja jos ei saa niin ainakin Saksasta saan tilattua noita. Tosin rahteineen hinta menee aika samoihin tai aavistuksen yli.tuomask kirjoitti:TeeCay kirjoitti:Suomessa noita saa ainakin täältä MP-Racing
Kiitokset! Onko noita eri jäykkyyksisiä? Nuo ilmeisesti mallia "keskiverto" ?

Ei taida olla Öhlinsillä kuin yhtä tarjolla Busaan, jos ei jokin toinen malli sopisi tilalle.
Hyper PRO tarjoaa kolmea vaihtoehtoa
Hyper PRO
Jos löytyy Öhlinssin jäykempää kun 9.0 n/mm, niin myös kiinnostunut niistä jäykemmistä. Öhlins taitaa olla progressiivinen ja HyperPRO lineaarinen. Lineaarisessa pintakovuus suurempi= epämukavampi
Hyper PRO tarjoaa kolmea vaihtoehtoa
Hyper PRO
Jos löytyy Öhlinssin jäykempää kun 9.0 n/mm, niin myös kiinnostunut niistä jäykemmistä. Öhlins taitaa olla progressiivinen ja HyperPRO lineaarinen. Lineaarisessa pintakovuus suurempi= epämukavampi
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
JOs haluaa juuri oikean jäykkyisen niin Racetechilla on laskuri aihetta varten. Öhlins on noin 10% jäykempi kuin originaali joten tietyissä tapauksissa saisi olla jäykempikin.
Busan Racetech jousiosat
"Custom Fork and Rear Shock Spring Calculation and Available Rates" linkki jousilaskuriin.
Koemusta ei ole Racetechista mutta tuolla laskurilla saa jo jotain arvoja aikaiseksi.
Sittenhän löytyy ihan kotimaasta firmoja jotka pyörittää sellaisen jousen kuin haluaa - kunhan tietää speksit mitä jouselta haluaa..
Busan Racetech jousiosat
"Custom Fork and Rear Shock Spring Calculation and Available Rates" linkki jousilaskuriin.
Koemusta ei ole Racetechista mutta tuolla laskurilla saa jo jotain arvoja aikaiseksi.
Sittenhän löytyy ihan kotimaasta firmoja jotka pyörittää sellaisen jousen kuin haluaa - kunhan tietää speksit mitä jouselta haluaa..
k4-k5 gsx-r 600/750 on jousella samat sama pituus (246mm) kuin A-kopan bussissa. Paksuudesta ei tarkkaa tietoa, mutta ainakin Saksassa noita myydään Bussiin sopivina.Titaani kirjoitti:Ei taida olla Öhlinsillä kuin yhtä tarjolla Busaan, jos ei jokin toinen malli sopisi tilalle.
Hyper PRO tarjoaa kolmea vaihtoehtoa
Hyper PRO
Jos löytyy Öhlinssin jäykempää kun 9.0 n/mm, niin myös kiinnostunut niistä jäykemmistä. Öhlins taitaa olla progressiivinen ja HyperPRO lineaarinen. Lineaarisessa pintakovuus suurempi= epämukavampi
OT: Mutta samantasoinen kuski jättää Busan kusiaisellakin.archerian kirjoitti:mutta ylikaikki taitava bussekuski hakkaa gikserit radalla jos niikseen tulee.......

Huollolla ton takaiskarin saa toimimaan ihan ok radallekkin.
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Täällä tuntuu olevan asiantuntemusta alustan säädöistä, joten kysyn myös kun oma perstuntuma aika huono. Mulla on busassa K4 gixxerin etupumput racetechin sarjalla (älä kysy mitä sisältää), mahtaako lähtökohta olla jo huono kun gixxeri sen verran köykäisempi ?
Nii Sepe, miten mahtaa käydä virtasalmella jossa busan huiput monta kymppiä kovemmat ku pienempiensä, mahtaako kusiaisella päästä mutkassa ohi jos oikein peippailee siin edessä
Nii Sepe, miten mahtaa käydä virtasalmella jossa busan huiput monta kymppiä kovemmat ku pienempiensä, mahtaako kusiaisella päästä mutkassa ohi jos oikein peippailee siin edessä

team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Jep. Kattelin kans speksejä, mutta ei ilemene tosiaan paksuus. Näytti olevan 9,5 ja 10,0 jousta tarjolla.TeeCay kirjoitti:k4-k5 gsx-r 600/750 on jousella samat sama pituus (246mm) kuin A-kopan bussissa. Paksuudesta ei tarkkaa tietoa, mutta ainakin Saksassa noita myydään Bussiin sopivina.
10,0 olis se sopiva jousi millä voisi saada riittävästi jäykkyytä.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
snuggles kirjoitti:Täällä tuntuu olevan asiantuntemusta alustan säädöistä, joten kysyn myös kun oma perstuntuma aika huono. Mulla on busassa K4 gixxerin etupumput racetechin sarjalla (älä kysy mitä sisältää), mahtaako lähtökohta olla jo huono kun gixxeri sen verran köykäisempi ?
Nii Sepe, miten mahtaa käydä virtasalmella jossa busan huiput monta kymppiä kovemmat ku pienempiensä, mahtaako kusiaisella päästä mutkassa ohi jos oikein peippailee siin edessä
Mittaa painumat alustasta; Alla ohjeita - lukaise tuo Partasen ohje ekana (eka).. Siitä näkee pääseekö säädöllä alueelle vai ei. Tuo jousikuormalle. Taas vaimennusten suhteen tilanne toinen, mutta uskonpa että pitäisi riittää.
Jousien säätöohjeita:
http://www.janipartanen.com/Vanhat/alusta_lei.htm
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....us1.jpg
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....tu2.jpg
Toki näissä peleissä on enemmän tai vähemmän sitten makukysymys ajaako löysällä alustalla vai todella pintakireällä. Ja netti on täynnä näitä säätöohjeita
busajasa kirjoitti:Taakse mietiskelin myös WPtä tai Öhläriä, mutta vain sen takia että saisi ulkoiset säädöt - tuossa alkuperäisessä kun ovat hieman hankalissa paikoissa. Hyvin huolletussa takapampussa kyllä pitäisi säätöjen riittää radallekin, sen mitä tällä pelillä siellä voi ajaa.
Itsellä ainakin kaukana vielä äärisäädöistä. Toki WP tai öhlins tuo nopeat ja hitaat vaimennukset, mutta taitaa mennä vähän kompleksiseksi säätätää. Näin ainakin itse pohdiskelin..
Wilbers tarjoa myös hieman edullisemman vaihtoehdon, klik.
Viime kesän kokemuksen perusteella olin aika tyytyväinen. Tosin vaatimustasot ovat melko vaihtelevia ja talven aikana tehdystä muutoksesta on hieman vaikea sanoa mikä todellinen ero on???
Paluuvaimennuksen säätäminen on ainakin helpompaa kuin alkuperäisessä. Halutessaan siihen saa myös korkeussäädön.