Kellään kokemusta öhlins alustasta bussessa?

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

snuggles kirjoitti:Täällä tuntuu olevan asiantuntemusta alustan säädöistä, joten kysyn myös kun oma perstuntuma aika huono. Mulla on busassa K4 gixxerin etupumput racetechin sarjalla (älä kysy mitä sisältää), mahtaako lähtökohta olla jo huono kun gixxeri sen verran köykäisempi ?

Nii Sepe, miten mahtaa käydä virtasalmella jossa busan huiput monta kymppiä kovemmat ku pienempiensä, mahtaako kusiaisella päästä mutkassa ohi jos oikein peippailee siin edessä :D

Taitaa olla miehestä sitten kiinni. Mä en ainakaan uskalla vetää Busalla bussipysäkkiä täysiä, pienemmällä se vielä menee. Eli ei taida ainakaan mulla olla Busalla suoran päässä yhtään enempää vauhtia kuin pienemmällä. Mut mä oonkin hidas pelkuri. :(

Niin se alustan säätöhän lähtee noista painumien säädöstä. Ja jos ei saa esijännityksellä alueelle niin vaihdetaan sitten jousi. Sit vaimennukset tehdasasetuksiin ja siitä tilanteen mukaan jonnekkin päin.

Noilla linkeillä pääsee jo pitkälle. Niin ja sillä että tietää mitä se pyörä tekee väärin.

Ainiin apu juttuja:
http://www.bajahill.net/documents/jousituksen_mittaus.xls




Edited By Sepe on 1233072956
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Sepe kirjoitti:Taitaa olla miehestä sitten kiinni.
Joo, juttuja oon kuullu kuskeilta ketkä ajellu busalla sekä gixxerillä, muuten en tiiä. Ite ajellu silleen että suoran alussa vähä kiihdytystä ja sitte kattellu maisemia, mutkat varman päälle. Eli eipä hääviä aikoja tullu, enemmän naatiskelua.
Wilbersistä kuulin iskarisepältä joka asensi mulle racetechin sarjaa takaiskariin, jotta materiaali ei läheskään esim. öhlärin tasoista, siksi halvempi hinta.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
toimeve
Viestit: 2617
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Sepe kirjoitti:Noilla linkeillä pääsee jo pitkälle. Niin ja sillä että tietää mitä se pyörä tekee väärin.

Ainiin apu juttuja:
http://www.bajahill.net/documents/jousituksen_mittaus.xls
...itte kun noita "opiskelin" ja vähän säätelin omastani viime kesänä radalle ja toishaalta "täyslasti" päällä reishun lähtiessä, niin tuosta Sepen laittamasta linkistä oli ittelleni kovasti apua. Tekstit siis lähinnä selittivät sitä, mitä tekkee jos löysää tai kirrii yms asiat.

Harmittaa vain kun tuo takajousen säätäminen on niin helevetin vaikiaa, vaikka jonkulainen rimpula-avainki on siihen tarkotukshen hommattuna...vois kyllä olla helepomminki sääjettävissä tuo. Etenki ku rata-ajossa, vaikkei lähelläkhän limiiittiä tule ajettua, niin siitä säätämisestä olis kovasti hyötyä tuntuman ja sitä kautta nautinnollisemman ajamisen kautta.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Vastaa Viestiin