Huoltokirja

Kaikki yleiset höpötykset ja jutut jotka eivät sovi muihin foorumeihin tänne..
Stifneck

Viesti Kirjoittaja Stifneck »

Ostin tossa kk sitten -06 busan Tampereen autocenteristä. Kuume iski enkä paremmin tutustunut papereihin ym. Myyjällä tuntui olevan kova kiire saada pyörä käsistä. Ihan siisti peli mutta nyt kun pahin kuume on mennyt ohi niin rupesin tutkimaan myyjän antamaa huoltokirjaa. En tiedä mutta eikö sen pitäisi olla alkuperäinen Suzukin huoltokirja? Tää on tämmönen pikkuvihko jossa lukeee Motofocus. Ei mitään rungon tai moottorin numeroita?
Eikö ne pitäisi olla siinä? Kirjan perusteella on kyllä huollettu niinkuin pitääkin mutta jotenkin tuntuu epäilyttävältä koko vihko.
ajattelin huom. soittaa ko. firmaan ja kysellä vähän omistajista ja onko huollettu siellä ym. En tiedä onko se oikea ajatus mutta muuta en keksi. Ideoita ja ohjeita kaipaisin kokeneemmilta kun on tässä jäänyt muutamia vuosia väliin näissä mp-hommissa. Katsoin Aken historian mutta sieltä ei selvinnyt mitään sen kummempaa. Myyjä sanoi tuntevansa entisen omistajan mutta....?? :apua:
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Kyseinen firma (Tampereen autocenter) ei ole virallinen suzuki-liike vaan tuo pyöriä itse maahan tai välikäsien kautta, eli ns. harmaatuontia... myös uudet busat on niiden itse tuomia.
(myös maintsemasi motofocus on samanlainen itse tuontia harjoittava firma, ja luulen että busa on niiden kautta uutena tullut)
Eli luulen että pyörääsi ei ole koskaan virallista suzukin huoltokirjaa ollutkaan.

Se että onko huoltokirja-asialla mitään merkitystä, kun tehtaan takuut on kuitenkin jo mennyt umpeen, on toinen asia.
Jos pyörä on hyvin huollettu ja siistissä kunnossa, se on aivan sama mihin lappuun leimat on lyöty. Ja myyjä varmaan tunteekin edellisen omistajan, joka on sen ehkä moto-focuksesta uutena ostanut tms.

Mutta jos myyjä on sulle jotain muuta kertonut , tai väittänyt pyörää ns. viralliseksi suomipyöräksi, kannattaa liikkeestä asiaa tiedustella.

Nauti busasta , äläkä liikaa historioita mieti..... katse tulevaan

:skootteri:

Toivottavasti tästä oli edes jotain apua.

Edited By Humppanisti on 1235942361
Kormus

Viesti Kirjoittaja Kormus »

Humppanisti kirjoitti:Kyseinen firma (Tampereen autocenter) ei ole virallinen suzuki-liike vaan tuo pyöriä itse maahan tai välikäsien kautta, eli ns. harmaatuontia... myös uudet busat on niiden itse tuomia.
(myös maintsemasi motofocus on samanlainen itse tuontia harjoittava firma, ja luulen että busa on niiden kautta uutena tullut)
Eli luulen että pyörääsi ei ole koskaan virallista suzukin huoltokirjaa ollutkaan.

Se että onko huoltokirja-asialla mitään merkitystä, kun tehtaan takuut on kuitenkin jo mennyt umpeen, on toinen asia.
Jos pyörä on hyvin huollettu ja siistissä kunnossa, se on aivan sama mihin lappuun leimat on lyöty. Ja myyjä varmaan tunteekin edellisen omistajan, joka on sen ehkä moto-focuksesta uutena ostanut tms.

Mutta jos myyjä on sulle jotain muuta kertonut , tai väittänyt pyörää ns. viralliseksi suomipyöräksi, kannattaa liikkeestä asiaa tiedustella.

Nauti busasta , äläkä liikaa historioita mieti..... katse tulevaan

:skootteri:

Toivottavasti tästä oli edes jotain apua.
Just niin. Nautitaan kun pelit toimii ja murehditaan vasta jos ne ei toimi. :D
Stifneck

Viesti Kirjoittaja Stifneck »

Jep, ymmärrän asian. kiitos. Ongelma on se että vuodelta 08- puuttuu huoltokirjamerkinnät kokonaan? omistaja on ollut joku joka yleensä ruokkii Suomalaisia erinäisillä yl. lampaanlihasta tehdyillä sapuskoilla ja asuu Helsingissä siksi tämä että myyjä sanoi tuntevansa kaverin epäilyttää... Sanoi hänen olevan huolellinen kaveri ...no ei ole edes manuaalia vaikka en tiedä pitäisikö edes olla?Ensimmäinen omistajan nimi on kyllä huoltokirjassa ja kaipa sekin jotenkin selviää... No pyörä on kyllä priimakuntoisen näköinen ja kuulostaa korviin ok. Ehkä täytyy kuitenkin varmuuden vuoksi ainakin vaihtaa öljyt jos ei muuta ilmene. Kirjasen mukaan takuu loppuu 13.4.08
:kippis:
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Stifneck kirjoitti:...no ei ole edes manuaalia vaikka en tiedä pitäisikö edes olla?

Ei ole suomenkielistä manuaaliakaan ko. pyörissä (vieraskielinen toki, mutta ne on yleensä kadonneet)

Näissä mopoissa todellakin mielestäni ei ole mitään merkistystä onko pyörä suzukin vai jonkun muun maahantuoma, kun 2 vuotta on kulunut.
Hinnatkin tasoittuvat eli yli 2 vuotta vanhoissa ei ole erikseen suomi-pyörän tai harmaatuodun hinnoittelua. Kunto ratkaisee ja ajokilometrit.
Itse ostaisin pakasta vedetyn suzuki-finlandin tuomana, mutta käytetty on aivan sama. Kaikki ne sieltä samalta linjalta on tulleet.
Eli vaihda öljyt varoiksi , paxi huuleen ja baanalle.....

EDIT: tää on aika pieni maa......saattaa pyörän eka omistaja ilmottautua, kun laitat galleriaan kuvia :thumbup:

Edited By Humppanisti on 1235943697
Martta

Viesti Kirjoittaja Martta »

Mulla oli aikoinaan ns.harmaatuotu Bussi ja siinä oli erilainen huoltokirja kun virallisen maahantuojan. Ko. firmalla oli parisen vuotta enempi takuuaikaa, mutta itelle sillä ei ollut mitään merkitystä. Oleellisin asia kuiteskin on se, että huollot on tehty.

Jos pyörä kukkuu ja käy, niin eihän siinä mitään silloin ole. Nuo on kuiteskin vain käyttötavaraa.

Yleensäkkin ottaen mitä olen ollu tekemisissä japanin pojan tekemissä moottoroidussa vehkeissä, niin toiminevat heikommallakin huollolla.

Sitten kun niitä lähdetään änempi virittämään, niin jokainen varmasti tietää sen, jotta huoltojen määrä kasvaa :D :D

Lisättänen vielä, että tehojen myötä myöskin hauskuus kerroin nousee... :;):

Edited By Martta on 1235945014
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Nesmit

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Ite olen ostanut menopelini EE-speedistä ja "huoltokirja" on ennemminkin "huolto paperi" :D

Eli ihan yksipuolinen A5 lappu josta näkyy tulevat/tehdyt huollot...
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
80-1234718637

Viesti Kirjoittaja 80-1234718637 »

Nesmit kirjoitti:Ite olen ostanut menopelini EE-speedistä ja "huoltokirja" on ennemminkin "huolto paperi" :D

Itselläni EE-Speedistä antoivat Suzukin oman huoltokirjan (Eng). Tosin tämä uutta ostettaessa.
jarim
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Pistetään "paremmaksi"; minulta ei löydy ajan tasalla olevaa huoltokirjaa käsin kosketeltavana versiona ollenkaan mutta on ylläpidosta kuitenkin kirjaa pidetty: http://jarim.hiekkalaatikko.org/huoltokirja.txt. Aloin muuten kerran laskemaan mitä huoltojen materiaalikustannukset (työt teen pääosin itse) mahtaisi olla. Lopetin laskemisen tuossa 50tkm korvilla... :p
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Nesmit

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Poro kirjoitti:
Nesmit kirjoitti:Ite olen ostanut menopelini EE-speedistä ja "huoltokirja" on ennemminkin "huolto paperi" :D

Itselläni EE-Speedistä antoivat Suzukin oman huoltokirjan (Eng). Tosin tämä uutta ostettaessa.

Vai puhutkos huoltomanuaalista ??? (vai mitä näitä nyt on!)
Itse ostin kanssa pyörän uutena ja sain huoltomanuaalin lontoon kielellä...

Edited By Nesmit on 1235983932
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
kiitokori

Viesti Kirjoittaja kiitokori »

ostin Motofocuksesta 07 kesällä Ison Banditin ja silloin kirjallisesti huoltovihossa luvattiin vuoden lisätakuu (yht. 3vuotta) mikäli teetät huollot Motofocuksessa.
jäi hyvä kuva yrityksestä, ja huollot oli edulliset jos se nyt tähän asiaan jotenkin littyy..... :)
huoltovihko oli juuri tuollainen motofocuksen oma vihko.

Edited By kiitokori on 1235983855
Suomalainen Työmies

ex.2008 harmaa/musta

2011 valkee
Vastaa Viestiin