Voipi olettaa, et pari muutakin tekee tuolla perusteella "kevennyksen".
Varmasti näin tulee käymään. Minäkin kevensin omani jo talvella. Tosin lyhensin vaan pari senttiä vähemmän. Helppo homma jos on sopivat työkalut käytössä.
Kannattaa lueskella ja katsella kuvat huolella, työkaluista melkein pakollinen on pienellä katkaisulaikalla oleva suorahiomakone tai paineilma "vinku".
Muuten on vaikeaa saada leikattua kammion sisällä olevasta putkesta pätkä pois.
Tosiaan kun on leikannut putken poikki 23cm kohdalta, tarvitsee sisävaipasta ottaa vielä n.15mm pois, että sisäpäätylaipan saa menemään tarpeeksi syvälle.
Muutoin ulkopäätylaippa ei peitä popniitin kantoja.
Itse tosin käytin popniittien sijaan neljän millin kupukanta ruuveja.
Ulkopäätylaipan ja alumiinisen kuoren väliin jää noin parin millin rako, koska vaimennin on ohuempi katkaisu kohdalta, mitä takaa.
Eli siis vaimennin levenee takapäätä kohden.
Ilmarako ei kuitenkaan ole häiritsevä, koska on tasaisesti putken ympäri.
Sisälaipan tiivistykseen käytin ainakin motonetistä löytyvää Sikasil moottorisilikonia, en tiedä onko tarpeellista käyttää, mutta eipä siitä haittaakaan ole.
Kannattaa lueskella ja katsella kuvat huolella, työkaluista melkein pakollinen on pienellä katkaisulaikalla oleva suorahiomakone tai paineilma "vinku".
Muuten on vaikeaa saada leikattua kammion sisällä olevasta putkesta pätkä pois.
Tosiaan kun on leikannut putken poikki 23cm kohdalta, tarvitsee sisävaipasta ottaa vielä n.15mm pois, että sisäpäätylaipan saa menemään tarpeeksi syvälle.
Muutoin ulkopäätylaippa ei peitä popniitin kantoja.
Ulkopäätylaipan ja alumiinisen kuoren väliin jää noin parin millin rako, koska vaimennin on ohuempi katkaisu kohdalta, mitä takaa.
Sisälaipan tiivistykseen käytin ainakin motonetistä löytyvää Sikasil moottorisilikonia, en tiedä onko tarpeellista käyttää, mutta eipä siitä haittaakaan ole.
Aikaa kannattaa varata useampi tunti.
Kiitos linkistä.
Eiköhän talvella ole muutama tunti aikaa..
Lähipäivinä tulee tuusattua lämppärit kahvoihi ja tulee kokeiltua tuota stormin videokameratelinettä, tulee imukupeilla tankkiin kiinni. Saas nährä miten käy.
Hayabussi kirjoitti:Muutoin ulkopäätylaippa ei peitä popniitin kantoja.
Aikaa kannattaa varata useampi tunti.
Minä kyllä käytin omassa projektissani niittien ja ruuvien tilalla hitsisaumaa. Eli alumiinikuori pois päältä ja sisäosasta päätylaippa saumoistaan auki. Vaipan lyhennys ja sisäputkien muokkaus. Sitten pääty tigillä kiinni kuten oli ollutkin. Päälikuoren lyhennys jälkeen villat ja kuori paikoilleen kuten olivatkin. Päälikuoren ja sisäosan välisessä saumassa käytin pakoputken paikkausmassaa tiivisteenä.
moukku kirjoitti:Lähipäivinä tulee tuusattua lämppärit kahvoihi ja tulee kokeiltua tuota stormin videokameratelinettä, tulee imukupeilla tankkiin kiinni. Saas nährä miten käy.
Xenonitki kun sais aikaseks tilattua
Samaa kameratelinettä itsekin harkinnut, kerro kokemuksista kun olet testannut. Lienee se vakio ruuvikiinnitys jolla saa kameran kuin kameran kiinni..(?).
Kannattaa muuten varmistaa hihnalla ettei setti vahingossa jää takanatulevan alle.
kormus63 kirjoitti:Minä kyllä käytin omassa projektissani niittien ja ruuvien tilalla hitsisaumaa. Eli alumiinikuori pois päältä ja sisäosasta päätylaippa saumoistaan auki. Vaipan lyhennys ja sisäputkien muokkaus. Sitten pääty tigillä kiinni kuten oli ollutkin. Päälikuoren lyhennys jälkeen villat ja kuori paikoilleen kuten olivatkin. Päälikuoren ja sisäosan välisessä saumassa käytin pakoputken paikkausmassaa tiivisteenä.
No näinhän siitä tulee vielä parempi, harmi kun en itse tuota hoksannut :1087