Takakuuppa

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
Joppe
Viestit: 247
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 21:59

Viesti Kirjoittaja Joppe »

Takapukeista enempi kimppa tilaus foorumilla :kippis:
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

BusaGari kirjoitti:Tilasin Englannista Abban tekeleen, mutta eivät tunnu saavan toimitettua sitä Suomeen :thumbdown:
..ihan hyvää silliä ja muutama kelpo laulukin .... mutta tilaa pukki jopelta , se on aivan pro.
Linkki tilaustopicciin :;):
66-1245078688

Viesti Kirjoittaja 66-1245078688 »

No voi rähmä kun ehdin jo tilaamaan ulkomailta pukin.
Uutena busanistinä ei ole ehtinyt vielä kaikkia foorumin osioita koluta läpi, niin näyttää jääneen hyviä juttuja näkemättä.
Avatar
jenina
Viestit: 89
Liittynyt: 14 Marras 2008, 01:02
Paikkakunta: itä-savo

Viesti Kirjoittaja jenina »

BusaGari kirjoitti:Janinan kahvayhteensopiva kuuppa näyttää hyvältä, liekö itse aukot sorvattu?

Kyllä se normikuupasta "raspi-roopella" modattiin. Helpompi työ, jos kahvan piilossa olevat etukorvakkeet lyhvää pois rautasahalla. Ei vaikuta kahvan tukevuuteen sitä eikä tätä.




Edited By jenina on 1247266904
95-1247503041

Viesti Kirjoittaja 95-1247503041 »

Huh olipa yllättävän työläs sorvata kuuppa sopivaks kahvan kanssa. Onneks jenkkifoorumilla oli hyviä kuvia mitkä auttoi kummasti. Voisin laitella omat kuvat tänne näkyville kun saan viimesenkin palan viimeisteltyä. Kaikki muutokset mitä jouduin tekemään tein pelkkään kuuppaan ja sen pohjalevyyn. Enää pitää ratkaista kiinnitys kuupan takaa josta piti kaksi kiinnikettä leikellä pois. Mutta siihen on jo ratkaisu valmiina kun vaan käy rautakaupassa ensin. :)

- Pasi
Avatar
PeeKee
Viestit: 327
Liittynyt: 28 Kesä 2006, 01:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PeeKee »

Mulla toi kuupan modifiointi sopivaksi kahvan kans kävi todella helposti. Katselin vieressä, kun Ago teki työn. :D
95-1247503041

Viesti Kirjoittaja 95-1247503041 »

PeeKee kirjoitti:Mulla toi kuupan modifiointi sopivaksi kahvan kans kävi todella helposti. Katselin vieressä, kun Ago teki työn. :D
Juu, Gen1 huomattavan paljon helpompi kuin Gen2... :/
Avatar
jenina
Viestit: 89
Liittynyt: 14 Marras 2008, 01:02
Paikkakunta: itä-savo

Viesti Kirjoittaja jenina »

Roomaan vie monta tietä. Punaisella merkatuista kohdista on leikattu pois. Sinisellä rajatuista kohdista on viistottu "tolpista". Vihreillä nuolilla osoitetut pultit on pienikantaisiksi vaihdettuja. Ei se kahva edelleenkään mitään notku, yhtään. Kahvan pultinreikien vieressä tulee olla koverrukset kuten punaviivalla osoitettu, sillä juuri noihin kohtiin kuupan pohjalevyn (pienikantaisten) takapulttien kannat tarvitsevat tilaa. Käden ja mielen rauhallisuutta modatessa lisäsi huomattavasti, että oli sattumoisin kaksi kuuppaa, joista toinen jätettiin muokkaamatta. Sopivuutta mallattiin ensin pelkällä pohjalevyllä. Lopuksi kuuppaan jyrsittiin kolot roopen kärjellä pyörtävästi leikaten vähän kerrallaan, aina välillä sovittaen, jollain teipillä vähän reunamerkkiä, että tulee symmetrisesti. Siisti. Työkalut: rautasaha, raspi-roope kuupan ja kahvan koverruksiin ja vähän mustaa maalia kohtiin mistä kahvaa muokattu.


Kuva
Kuva




Edited By jenina on 1269196196
95-1247503041

Viesti Kirjoittaja 95-1247503041 »

Itse täin modista tämän näkösen. Kuvat on kopioitu hayabusa.orgista talteen, mistä sitten otin hieman mallia. Kahva on edelleen neljällä pultilla kiinni. Etsin/otan kuvan miten pohjalevy tulee yläosaan kiinni, koska jouduin osittain katkaisemaan takimmaiset kiinnikkeet myös yläosasta. Mutta siihen on jo ratkaisu olemassa ja odottaa vaan sopivaa inspiraatiota. :P

Kuva

Kuva

EDIT: tässäpä se kuva kiinnitysviritelmästä. Eli ruuvit läpi vaan niin pysyy varmasti.

Kuva

- Pasi




Edited By _paffa on 1269290587
Vastaa Viestiin