Kävipä sitte silleen, että "yks kaveri" väänsi omasta taka-akselistaan jengat vähän huonoon kuntoon, ja nyt pitäs talven aikana saada mull... Eiku siis sille uus akseli. Mistä saa, mitä maksaa, tekkeekö joku, ei varmaan tartte olla alumiiniä.. Ja ei kiirettä, onhan sillä talvi aikaa...
Kokeileppa nyt ottaa se akseli ja mutteri ja marssi suzumyyjän pakeille. Villi kaupunkihuhu nimittäin kertoo, että kyseessä olisi ns "hiljainen call-back" eli uudet osat saisi takuuseen huolimatta vuosimallista.
Ihmetyttää vaan että ongelmaa on kooviitosessa, ymmärsin asian niin, että koskee paria ekaa mallia, jonka jälkeen tehty parempi versio. Väänsikö se kaveri oikeestilujasti sitä mutteria?
Tosta asiasta oli puhetta jossain,en muista täällä vai jenkkifoorumilla. On vissiin pehmeähköä materiaalia se akseli,kannattanee joka avauksella putsata kierteet ja käyttää jotain tarttumisenestoainetta(kuparitahna tms.)
Joo ku avauksen jälkeen oli kierteet jo aika oudon näköset.. Sit ku renkaanvaihdon jälkeen kiristi ja yritti taas avata, niin se silleesti hirtti kiini.. Siis kuulemma
jarim kirjoitti:Se 100Nm joka siihen on tarkoitettu momentiksi ei ole hirveän paljoa, se kyllä pysyy ihan kohtuudella kii... :p
Seuraavana hankintalistalla momenttiavain.. Soittelin sutsukin maahantuojalle, ja omaan piikkiin männööpi, akseli 84 juuroa ja mutteri 25.. Meinasi etta avatessa korkannu, eli edellisellä kerralla väännetty liian tiukkaan, vaikka oon aina vääntäny sen tehtaan maaliläiskän mukaan samalle kohalle... Ja akseli on kyllä ollu samoin päin..
hmm. Minä sain takuuseen uuden taka-akselin vuonna 2003...sillon mun mopo olikin vasta kolmisen kuukautta vanha... ryökälet olivat rengasta vaihdettaessa vääntäneet jenkat tai liekö valmistusvika...enpä tiiä mut huomasin sen sitten tuolla saksanmaalla freiburgissa... Maksoin siellä ite ja sain suitsafinlandialta eurot takas!
...hmm...tuli tässä mieleen...,että täytyy vissii kattella ton omankin taka-akselia... ???
...MR-powerissa oli 24000km huollossa kesällä ja ketjut olivat siellä kiristäneet...no, Sepen buukkaaman Diablon kun kävin vaihdattamassa(3-päivää myöhemmin),ni sanoivat et oli taka-akseli sit kunnolla vedetty kiinni... kun normaalilla lenkki-avaimella eivät uskaltaneet avata auki,joten pulttipyssyllä olivat avanneet...
...jotta kyllä "MR:llä" on ruista ranteessa ajaa supereita...
Se on se maaliläiskä kai vaan sitä varten,että merkkaavat että tulee kaikki pultit kiristettyä tehtaalla. Voi olla osat eri asennoissa tai vähän kuluneet tai jotain skittiä välissä,jolloin merkit ei enää natsaakaan...Puhtaus ja momenttiavain on kova sana, jos vaan löydät tarpeeksi ison holkin.(Vai oliko vaimennin tiellä kun en muistaakseni saanut momenttiavaimella kirittyä,piti laittaa näppituntumalla)