Suomalainen 95e bensa?

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
Avatar
RaisuRepe
Site Admin
Viestit: 113
Liittynyt: 09 Touko 2008, 01:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja RaisuRepe »

Noh, tuonpas omat kokemukseni kehiin....
Das auto, volkkarin 2,8 neliveto automaatti... Työkaverin kehoituksesta kokeilin 98:sia muutamn tankillisen... Enpä huomannut hirveitä eroja tehoissa tai kulutuksessa, mut busan kulutuksessa ysikasin hinta kyl mun laskuopin mukaan kuoleutuu kulutus puolella.
75-1270297285

Viesti Kirjoittaja 75-1270297285 »

RaisuRepe kirjoitti:Noh, tuonpas omat kokemukseni kehiin....
Das auto, volkkarin 2,8 neliveto automaatti... Työkaverin kehoituksesta kokeilin 98:sia muutamn tankillisen... Enpä huomannut hirveitä eroja tehoissa tai kulutuksessa, mut busan kulutuksessa ysikasin hinta kyl mun laskuopin mukaan kuoleutuu kulutus puolella.
Tätyypä seurata kulutuksia nyt jatkossa 98E:llä. Mitenhän sitten penkityksessä, saako Busasta enemmän tehoja irti korkeampioktaanisella, onko kukaan testannut?

Ainakin autotesteissä, mitä viritetympi auto on, sitä enemmän se on hyötynyt lisäoktaaneista tehon muodossa.
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Kaveri ajelee työkseen polttoaineita.. ja hän kertoi että esim. Oulussa suurinosa yhtiöistä (poislukien Teboil muistelen) hakeen liemet samasta isosta pytyistä.. jokun yhtiön autoon kaadetaan "sankollinen" lisäainetta toisiin ei... Taitaa se perus bensa tulla kaikille Nesteeltä
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Neste on pers.. :pylly: Vehnäolut on :mosh: :kippis:
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

RaisuRepe kirjoitti:Noh, tuonpas omat kokemukseni kehiin....
Das auto, volkkarin 2,8 neliveto automaatti... Työkaverin kehoituksesta kokeilin 98:sia muutamn tankillisen... Enpä huomannut hirveitä eroja tehoissa tai kulutuksessa, mut busan kulutuksessa ysikasin hinta kyl mun laskuopin mukaan kuoleutuu kulutus puolella.

98:ia olen tottunut tankkaamaan läheisellä nesteen asemalla, persetuntumalla käy jouhevammin normiajossa kuin 95:llä.

Kulutuksella ei ainakaan voisi perustella halvemman löpön ostoa, Pärnun reissulla kaksi päällä ja täydellä lastilla alle 5 litraa sadalla... :D
Avatar
harris
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Touko 2007, 14:01
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja harris »

samasta laivasta purkaus eriyhtiöiden säiliöihin,lisäaineet yhtiöiden oma juttu.
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Snowman kirjoitti:
snuggles kirjoitti:Kysyipä tunnettu säätäjävelhokin kun busa oli toista kertaa penkissä ilman mitään muutoksia ja useampia hevosia oli hukassa jotta mistäs tuli viimeeks tankattua. Tässä maassa on nii helppo laittaa markkinoille mitä vaan kun ei porukka kuitenkaan lähe sitä tutkimaan tahi pitämään isompaa ääntä.

Mistä helkutista sitä sitten tankaa? Pidin Nesteen ja Shellin aineita hyvinä...TB:n venojenjuuttumisjututooppeleissa on muistissa vieläkin.. :) ABC?ST1? Eikös nuo osta p-aineensa mistä halvimmalla saavat?? Mitäköhän siitäki tulee että Shell häipyy suomesta? ABC ja Neste kohta ainoot mistä ainetta saa heille sopivaan hintaa.. :pääseinään: :pylly:
Kyse oli kummallakin kerralla V-powerista.
En muista aikaa kun oisin pyörään tankannu 95E:tä. Asiaan vaikuttaa osaltaan huono muisti, mut on se turha kikkailla parin sentin takia kun koneet kuitenkin suht kireitä jo vakiona.
Jotenkin vaan haluais näinkin teknologiavetoisessa maassa uskoa että bensat olis huippulaatua ja joka pelistä pukkais enemmän tehoa ku naapurimaissa, edes ruotsissa :p
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

snuggles kirjoitti:Kyse oli kummallakin kerralla V-powerista.
En muista aikaa kun oisin pyörään tankannu 95E:tä. Asiaan vaikuttaa osaltaan huono muisti, mut on se turha kikkailla parin sentin takia kun koneet kuitenkin suht kireitä jo vakiona.
Jotenkin vaan haluais näinkin teknologiavetoisessa maassa uskoa että bensat olis huippulaatua ja joka pelistä pukkais enemmän tehoa ku naapurimaissa, edes ruotsissa :p
Juuh busa kulkeekin 98:lla mutta toi Volle menee 95:lla..eikä se senteistä oo kiinni vaan just toi ett Neste kehuu tuotteitaan maailmanjohtaviksi.. noo tokihan huonolaatuisuus nostaa kulutusta ja tyhmä maksaa Nesteen optiot.. :1087
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

kuinka iso vahtuvuus eri asemien 98e:ssa on. meinaan kuka niit tankkaa, onko vanhaa jo valmiiksi??

ja tuota, eikö se me niin, että laitteet toimii paraite alhaisimmalla oktaanilla millä kone ei nakuta??
oktaanin nostohan tehdään "palamisenestoaineilla".

en o mitannu, mutta kutina olis että gen1 menis 95lla pidemmälle kuin 98lla.
säädetty kyl 98 tankissa, mutta just tulin nesteen 95 tankissa reisulta.
260km aika reipasta vetoa.
ei tämä ny kauheesti kerro, mutta soppaa vielä jäljellä hyvinkin 1/4 tankkia.
jos muistan, niin lasken k-kulutuksen kun valo palaa.
minusta tämoo ikinä menny näin pienellä??
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

mutu ei toimi. 5,7l/100km nesteen 95

raportoinpa saman firman 98lla seuraavan.
ny on kyl tankki 95 jäljellä vielä.
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Jos ajot eivät ole täysin samanlaisia eri tankillisilla niin ei kovin vertailukelpoista.. en laske painoarvoa myöskään kauheasti "tuntuu toimivan paremmin bensalla x"-kommenteille :)
Viekää dynoon ja ajakaa eri bensoilla peräkkäin, uskon vasta sitten eri oktaanilukujen tuoman tehoeron vakiopyörässä (tai perus putkivirivehkeessä).

Minä tankkaan 95:sta jota tehdaskin suosittaa, kulutus <5L joten tuntuisi jotenkin pelaavan..
Vastaa Viestiin