MGa kirjoitti:Tuskin busapappa2="raikku" Busaa pahalla muistelee, on hän sen verran aktiivisesti nistifoorumillakin ollut mukana.
Kai sitä joku paikka täytyy Busasta löytää, millä voi itselleen perustella tuollaiseen rautamohkälesohvaan vaihtoa
Itse olen sitä mieltä että gen1 bussin jarrut on vähintäänkin riittävät varsinkin kun ottaa huomioon että ne on suunniteltu jo -90 luvun lopulla...
Mulla on teräspunokset + SBS-sintteripalat ja kyllä niilllä perän saa nousemaan jarrutuksessa!
Paremmat jarrut voisin toki ottaa, mutta kyllä noillakin pärjää.
Ps. Toivottelen Busapappa2:lle hyviä jatkoja HD:n puikoissa ja morjestellaan jos näkyilee liikenteessä messuilla tms!
Uskoisin sen sopivan hänelle kuitenkin paremmin, ei tarvite kromiteippiä :laugh:
Jep ! Thanks ! Lapa nousee aina ja VARSINKIN Busanisteille.
Kyllä mukavat 4 vuotta oli ajella parilla huikean hyvällä Sportti bikellä. Mutta aikansa kutakin, ja haluu koklata kaikkee niin ON MYÖS kokemusta arvostella.
En tiedä paljonko ajokilsoja Battmanilla esim. on takana Electra Glidellä, mutta onkelma Rodin suhteen oli se , että toki ihan tyylikkään näkönen oli, niin ajettavuudessa hävii 1000 - 0 tälle ja Varsinkin 2 päällä.
No nysse piste, MGA : n kommentti lämmitti ex. busanistia, koska ei TODELLAKAAN jäänyt kovinkaan montaa ikävää muistoa K4 ja K8 Hayabusista, eikä kovin paljoo muutenkaan moitittavaa.
KITZ !
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Ruikulilla on tiukat mielipiteen busan jarruista ja tehoista
Eiku hups sehhän olikin Raikuli...pikku lukihärö.....
Juups ! "Misunaattori" . oops lukihäiriö. Tais johtuu tosta avattaresta.
Mutta vakiojarrut varsinkin Gen 1 Hayabusissa on/oli toisiaan alimitoitetut biken tehoihin nähden, TOKI ennakoi tuleva tilanne ja huomioi se tilanne nopeudessa. Ja niinkuin orgissa totesin, varsin vähällä vaivalla Busaan saanee varsin tehokkaat ja pitävät jarrut.
Mitä taas tulee nykyiseen Tonnikuussataseeni, niin Brembon ABS jarruilla pysähtyy TODELLAKIN, vaikka massaa nesteineen liki 400kg. Letkassa äkkijarrutuksessa meinas tulla V70 Volvo mun perään, mutta näin peilistä tilanteen ja väistin keskiviivan viereen ja fiksu Volvokuski pientareelle, jonka jälkeen moikkailtiin rinnakkain ja toivoteltiin turvallisempaa matkaa.
Ja mua turha provota, ei jaksa siihen lähtee ENÄÄN varsinkaan tällä foorumilla. Pyörän ulkonäkökysymykset puhtaasti makuasioita, kuten EHKÄ ajo-ominaisuudetkin, mutta oon kuitenkin kahella Busalla ajellut 80.000 - 90.000 kiltsaa ja kaikenlaisissa olosuhteissa ympäri Juurooppaa ja Busa tosi kiva peli autobahnilla.
Tosin kun ruppee pitään matkavauhtina 200 - 250km/h alkaa tankkaustauot lisääntyyn huomattavasti ja myös hidastaan matkantekoo, TOSIN 2 päällä ajossa varsinkin pitkäjalkasena ne tulee ihan tarpeeseenKIN, kun ei pysty lepuuttaan jalkoja suoraksi edes takatapeille.
Nyt pääsen puottaan 120 - 140km/h keskivauhdilla helpohkosti 400 - 450 km tankillisella ja vaikka nyt sitten 160 - 180km/h matkavauhdilla n. 350 km tankillisella.
100km/h kulutus pienimmillään n. 4,5 l satkulla.
Raikuli / pappa2 kirjoottaa sekä Busasta, että **: sta ihan reippaanlaisen kokemuksen perusteella MOLEMMISTA .
Busalla oli kivaa paahtaa pitkiäKIN siivuja yksin, mutta nykyjään ajellaan niin paljon kaksin, että valinta on toistaiseksi miellyttänyt meitä molempia.
Jos alkaa tää kyllästyttään, kokeillaan jotain muuta. Trumbba Rocketti on aikas messee peli ajettavax myös ??
Kaupastahan niitä saa, sen kun käy ostamasa. Viimosen 6 vuoden aikana 6 bikee, 5 itelle ja 1 Mimmalle. Kahotaas millä ens vuonna tähän aikaan ajetaan ??
Ja jos nyt TAAS joku toteaa, että ei kiinnosta pätkääkään ** :n ominaisuudet, NIIN HUOM. vastaan kuitenkin kohtalaisen asiallisisesti suoranaiseen vittuiluun.
Mutta mun osalta tälle piste tällä kertaa taas. Kaikista bikeistä löytyy omat hyvät ja huonotKIN puolensa ihan merkkiin tai malliin katsomati. Täällä roikkunen sillon tällön, syystä että Busa kiinnostaa etelleen, koska se raaka voima mikä "KuningasKyykyssä" on kieltämättä kiehtoo edelleen, mutta nykyään sille käyttöä varsin vähän joten..........................
Turvallisia kilsoja kaikille Busanisteille. Kesähän jatkuu ja jatkuu.
:
Eipä tässä oo tarkoitus mitään provota....tässä nyt kuitenkin jokusen busanistin kanssa on tullut haasteltua niin aika moni heistä on kohtalaisen kyrpiintyneitä tohon sun foorumille kirjoitteluun. (Ja varmaan munkin kirjoitteluun).
Sun pitäis "maailmanmatkaajana" osata vähä noita kieliä eli mitähän mahtais suomennettuna tarkoittaa toi kerhon nimi Finnish Hayabusa Owners Club ?
Pikku vinkki jos et osaa ni ainakin toi owner-sana tarkoittaa OMISTAJAA !!
Ylläpidolle samalla kyssäri : Voisko joku oikeesti tehdä jotain ??
Ja busanisteille hyvää kauden jatkoa, pysykäähän pystyssä !!
Member of MC Speedfreaks
"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"
Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....
Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
Minkä takii. Kirjota sinne, niin munkaan ei tartte vastinetta laittaa tänne. ???
Sieltä löytyy varmaan paljonkin asiantuntijoita ja erilaisia mielipiteitä.
Jos on jotain henkilökohtaista esim. nimittelyyn tuu kertoon se mulle, äläkä täällä pauhaa. Tää on avoin foorumi ja löytyy aikas helvetisti porukkaa täältä joilla ei BUSAA ole, mutta kiinnostus laitteeseen KYLLÄ . ???
UGH ! :comp
Edited By busapappa2 on 1281202407
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Minkä takii. Kirjota sinne, niin munkaan ei tartte vastinetta laittaa tänne. ???
Sieltä löytyy varmaan paljonkin asiantuntijoita ja erilaisia mielipiteitä.
Jos on jotain henkilökohtaista esim. nimittelyyn tuu kertoon se mulle, äläkä täällä pauhaa. Tää on avoin foorumi ja löytyy aikas helvetisti porukkaa täältä joilla ei BUSAA ole, mutta kiinnostus laitteeseen KYLLÄ . ???
UGH ! :comp
Onko tullut taas aamulla otettua väärästä dosetista ??
Kuinkahan moni muu tällä palstalla kirjottaa harrikoista sun lisäks ?
Ja kai sen nyt voi tänne lainata orgista jos siellä haukut jarrut täyspaskoiks....
Et se siitä :rasberry: :rasberry:
Member of MC Speedfreaks
"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"
Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....
Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
samppi kirjoitti:Näemmä pysähtyy ja hyvin Tänään päätti kylällä olla pari kohteliasta autoilijaa ja justiin morottelin toista pärrää jonka jälkeen alko rutistus. Päättivät oikein yksissä tuumin pysähtyä suojatien eteen rinnan ja mie takanen ilmassa kohti transshitin konttia. Sen verran hyvin toppas että katu-uskottavuus nousi uusiin lukemiin tällä kylällä, vierelle ajeli varkku audi josta heebo näytteli peukkua. Ransitin konttiin jäi vielä 10-15cm ja ilmeisesti aortan ahtaumia ei ole ku ei pumppu pysähtyny
niin siis setuppina punokset ja ebc sintterit jotka ei olovinaan kylmänä toimi
Tässä totesimme että kyllä se busakin pysähtyy kun tarvis on , ja eiköhän joka hemmo totuttele ensin omaan pyöräänsä (nimittäin jarrujen osalta)ennen kun rupee sillä elvistelee
Tohon lisätään vielä se et jos oli ns.paremmat jarrut niin vaihtoehtoina oli sitte mitä.... yli selkä eellä konttiin tai etunen lukossa alta ja kontaten alle. Itte olen ollunna tyytyväinen tohon setuppiin. Nää on makuasioita.... Jos tuntuu että kava o parempi ni eiku vaan, tai tykkää mennä jalat eellä niin eiku kovaa ajoa. Ollaan porukalla tyytyväisiä busan omistajia, ja tyytyväisiä siihen että omistetaan pahimman luokan provopärrä (Kuin moneen muuhun vertaillan niin montaa pyörää, pv50cc->2300cc rumppa ja kaikki siltä väliltä)
Se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys !
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
kyllä ne toimii ihan hyvin kun vain puristaa tarpeeksi, ja takajarruahan kukaan ei edes käytä.(jos ei sormissa ole voimaa, se ei kai ole pyörän vika)
teräsletkua eteen ja uudet vivut niin vähän jämäköityy.ja jos on kovakin rakinki äijä niin pehmeät rakinki palat ja vielä sellaset oikein sintratut punaisella rungolla.niillä voi sitten kehuskella hölmölän grillillä tai paikallisella snagarilla.
Eiköhän ne Japanialaiset viisaat pikkuihmiset ole mitoittanut ne jarrut ihan oikein tuohonkin laitteeseen, tai toinen vaihtoehto on että ovat ajatelleet että kansa vähenee muualta maailmasta hieman nopeampaa kun laitetaan astetta huonommat jarrut.
Juu eipä ole nuista harlikoista kauheasti ajokokemusta. Pikku pätkät heittäny kaverin vehkeillä. Ja voin sanoa että eivät ole minun laitteita. Mutta kyllähän kansa niistä näköjään tykkää, kun niitä niin paljon liikenteessä näkee. Kaikille varmaan löytyy se oma peli omaan käyttötarkoitukseen, oli se sitten kirkolla räppäily tai maailmanympäriajoa.
Eikä nyt pidä heti hernepalkoa nenään imaista...pieni vittuilu piristää päivää kummasti :p
Itse en vain ymmärrä miksi pyörään pitää sitoa puoliperävaunullisen verran laukkuja, radio ja vakionopeudensäädin
BaTTman kirjoitti:Juu eipä ole nuista harlikoista kauheasti ajokokemusta. Pikku pätkät heittäny kaverin vehkeillä. Ja voin sanoa että eivät ole minun laitteita. Mutta kyllähän kansa niistä näköjään tykkää, kun niitä niin paljon liikenteessä näkee. Kaikille varmaan löytyy se oma peli omaan käyttötarkoitukseen, oli se sitten kirkolla räppäily tai maailmanympäriajoa.
Eikä nyt pidä heti hernepalkoa nenään imaista...pieni vittuilu piristää päivää kummasti :p
Itse en vain ymmärrä miksi pyörään pitää sitoa puoliperävaunullisen verran laukkuja, radio ja vakionopeudensäädin
No jos minnuu tarkotat, ni leikkiä ja herjan heittoahan tää kaikki on
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Mutta oikeesti, ikinä mulla ei ole tullut tunnetta siitä miten tämän kyseisen laitteen saa pysähtymään...ei ainakaan silloin kun letkut, nesteet ja palat on paikoillaan
Kuten Snake jo sanoikin että kyllä ne jarrut on jo valmiiksi suuniteltu...tuunatkoon niitä sitten meistä kukin tavallaan, mutta vakkariilla pysätyy nyt ja vielä jatkossakin...