Syrjähyppy

Kaikki yleiset höpötykset ja jutut jotka eivät sovi muihin foorumeihin tänne..
109-1292070049

Viesti Kirjoittaja 109-1292070049 »

juu iski vanhalle bussikuskillekkin vissiin joku ikäkriisi tai mikälie tai sitten vaan kyllästyin kuuntelemaan kilokikseri kuskien ainaista uhoamista.perkele pakkohan se oli sitten kokeeksi ostaa 09giksu kun sitä niin kovaksi busantappajaksi kehuttiin.
no kesän ko pelillä ajeltuani varmistuin siitä jotta nää kiksukuskithan puhui paskaa ja paluu busaan oli varma.nyt olis gen2 busse tallissa odottamassa kevättä,voin kertoa jotta hiukka jo kaasukättä polttelee.
eipä sillä ihan jees jopohan toi giksukin oli mutta kylmä totuus on jotta jos ei mutkaradalle mennä niin ei se busalle pärjää oikein missään osa-alueella.
muutenkin jokusenkin jopon vuosien varrella omistaneena"jopa jumalauta ducatin"täytyy sanoa jotta missään muussa pyörässä ei oo sielua yhtä paljon kuin bussessa!
ikinä en oo kyllä tollaista gen kakkosta vielä kokeillu.
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Kerrotko vielä missä kaikessa bussi oli parempi gixeriä? Matkustusominaisuudet tulee nyt lähinnä mieleen mulle (joka vaikutti sitten valintaan että bussiin päädyin). Ja alakierrosvääntö. Mutta isoilla vaihteilla siitä ei kauheasti tonniseen verrattuna iloa kun bussissa on niin pitkät välitykset. Bussilla kun vääntää ykkösellä 3krpm hanaa niin tapahtuu. Mutta kutosvaihteella kiihdytyksissä taitaa mennä tonnisten kanssa samoihin tai hävitä?
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Mäkin ostin K6 Gixun ja ajoin tasan 3000 km. eipä ollut mitenkään ihmeellinen. Plussat Gixussa kevyt, hyvä mutkateillä, hyvät jarrut.. siinäpä ne olikin. Myyntiin läksi ja busa katoksesta alle.. :;):
Jukkis

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Niin se näyttää siltä että busalla ajetaan...päivitystä ootellaan, eikä voi tänä vuonna vaihtaa.. pattitilanne :1087
..(kaverit ei anna :;): )
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
samppi

Viesti Kirjoittaja samppi »

Kokeiltu "suljetulla" alueella et kilonen menee melkolailla tasaseen tohon 150kmh asti samaan tahtin ja siitä ylös nii jäähiljalleen ja yli 200kmh reippaasti takavaloja kattelee... kyseessä ol mun, vm.-00 bussi ja -05 kiksu. kilosessa kokorännit ja pikkuvirit :blues: . Tossa mun kokemukset kilosista ja samasella kiksulla tuli kyllä ajettua muutaman kerran ja tuntu että istu hirvitornissa ku ol nii korkea :D :blues:
Se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys !

Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

En ole ajanut kyseisillä laitteilla kuin sen mitä duunissa täytyy (ja olen ajanut aika monilla todella hirvittävillä ruohonleikkureilla;) ) ja mun mielestä se on kamala luuranko ja alkeellinen tekele, ehkä rata kavereille omiaan mutta ei ainakaan mulle. no tää on vain mun mielipide.Mutta,,, sitten kun istuu Busan penkkiin(oli se penkki mikä tahansa), ja tarttuu sarvista, niin se on vähän kuin tulisi kotiin pitkän matkan jälkeen, se oikeasti tuntuu hyvältä, oli se sitten gen1 tai 2,,outoa mutta totta. :glare:
Olen ehkä Nisti :D
Turvallista matkaa :tapu:
83-1175441819

Jukkis kirjoitti:Niin se näyttää siltä että busalla ajetaan...päivitystä ootellaan, eikä voi tänä vuonna vaihtaa.. pattitilanne :1087
..(kaverit ei anna :;): )
Onhan se valco hieno, mitä sitä vaihtamaan, ootat sitä vihreätä :D
Ja se helmivalkoinen on nimeltään YPA, sama kuin 08 ja punavalkoisessa Gladdessa, ja olisiko ollut jopa 1800 intikassakin. :kippis:
TNT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TNT »

Kyllä se vaan giksu tuntuu äkikseltään aika "kiikkerältä". Sen minkä vähän tiellä ajanu ja sitten muutaman kenttävedon kaverin kikottimella, ei puhettakaan, että ois uskaltanu vetää täpönä.. "hallittua" keulimista lähes joka lähöllä :p No makuasioita ja käyttötarkoituksensa joka vehkeellä, mutta kahta en vaiha :D Tä, onko jollaki ollu täällä intikka muka :;):
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
kiitokori

Viesti Kirjoittaja kiitokori »

Loppukesästä kun olin päättänyt että 08 vaihtuu oli aivan hirvittävä veto kilokyykkyyn. :p

on se hyvä että täällä nyt panetellaan noita verrattuna Busaan, tietää ainakin tehneensä oikean valinnan! :D
Suomalainen Työmies

ex.2008 harmaa/musta

2011 valkee
Robin

Viesti Kirjoittaja Robin »

Täällä voi olla vähän puolueellista porukkaa kun jätkät ovat tatuoineet kanjit kroppaansa Kuva

Mun mielestä kilogixxeri on hieno laite ja todellä ketterä ja keulii todella helposti jne, mutta.. olen (vain) 183cm/90kg ja tuntuu että olen jättiläinen Honda Monkeylla. Radalla kaikki on varmaan ihan ok mutta kadulla.. Lehdessä oli juttua viime kesänä kössinpelaajasta joka kiersi pelimatkat Eurooppaa monta viikkoa kilogixerillä, en ymmärrä miten voi ajaa viikkotolkulla tuollaisella kapineella. Mulla olisi niska ja hartiat niin jumissa etten pääsisi sängystä ylös päivän ajon jäkeen.

Kaverin kanssa ollaan vaihdeltu pyöriä ja aina on niin helvetin mukava ajaa omalla dösällä :smoking:
109-1292070049

Viesti Kirjoittaja 109-1292070049 »

jyka kirjoitti:Kerrotko vielä missä kaikessa bussi oli parempi gixeriä? Matkustusominaisuudet tulee nyt lähinnä mieleen mulle (joka vaikutti sitten valintaan että bussiin päädyin). Ja alakierrosvääntö. Mutta isoilla vaihteilla siitä ei kauheasti tonniseen verrattuna iloa kun bussissa on niin pitkät välitykset. Bussilla kun vääntää ykkösellä 3krpm hanaa niin tapahtuu. Mutta kutosvaihteella kiihdytyksissä taitaa mennä tonnisten kanssa samoihin tai hävitä?

kyllähän busse on melko herkkua ajaa maantie olosuhteissa giksuun verrattuna,ja melkeimpä sanoisin jotta vedän tietyt tutut mutkapätkät kovempaa bussella kun giksulla,tää nyt tietenkin on taas henk koht juttu johonka vaikuttaa aikas paljon sekin jotta oon muutenkin noita vanhan liiton painavempia laitteita enemmän ajellut.
no busa kumminkin on meikäläisen käsiin ihan eri planeetalta kuin mikään muu ajamani jopo.
ja mitä nyt noihin vääntöihin ja tehoihin ja kiihtyvyyksiin yms tulee.omiin kokemuksiin pohjautuen ei ainakaan putki/filsu viritteinen 09 giksu ohi mee kyllä missään vaiheessa,rinnalla saattaa pysyä johonki puoleentoistasataan ja se on kyllä fakta.en oo stripillä käynyt kummallakaan jopolla mutta jonkulainen perstuntuma nyt kumminkin on.ja vertailuna oon yleensä noille jopoille käyttänyt yhtä tiettyä 2km luotisuoraa pätkää.
ja kun giksu huutaa hoosiannaa kutosella niin busse on nelosella jo kaukana kaukana....
no tämä on taas tätä,eihän giksu missään nimessä huono laite ole,paras kiloinen millä ite oon kurvaillut.ja sopii varmaan joillekkin paremmin kuin busa.ja olihan se mahtava keulia varsinkin+1-1väleillä ei etunen paljon asfalltia haistellut.mutta!!nää on todellakin vain meikän mielipiteitä ja kokemuksia.
ite en enää mikään ihan teinikään enää ole ja kokolailla pitää mullistava jopo uutuus tulla jotta busasta mallia enää ikinä vaihdan.
ps tallissa tällä hetkellä suzukin tuotantoa 5kpl joista vanhin vuodelta 1974 plus tietenkin pojan pv suitsat...oneks en oo yhtään merkkiuskollinen.......mutta niinhän se on notta auto saa olla vaikka perkele trabant kunhan jopo on suikka!

Edited By maked on 1296851117
83-1175441819

maked kirjoitti:
jyka kirjoitti:Kerrotko vielä missä kaikessa bussi oli parempi gixeriä? Matkustusominaisuudet tulee nyt lähinnä mieleen mulle (joka vaikutti sitten valintaan että bussiin päädyin). Ja alakierrosvääntö. Mutta isoilla vaihteilla siitä ei kauheasti tonniseen verrattuna iloa kun bussissa on niin pitkät välitykset. Bussilla kun vääntää ykkösellä 3krpm hanaa niin tapahtuu. Mutta kutosvaihteella kiihdytyksissä taitaa mennä tonnisten kanssa samoihin tai hävitä?

kyllähän busse on melko herkkua ajaa maantie olosuhteissa giksuun verrattuna,ja melkeimpä sanoisin jotta vedän tietyt tutut mutkapätkät kovempaa bussella kun giksulla,tää nyt tietenkin on taas henk koht juttu johonka vaikuttaa aikas paljon sekin jotta oon muutenkin noita vanhan liiton painavempia laitteita enemmän ajellut.
no busa kumminkin on meikäläisen käsiin ihan eri planeetalta kuin mikään muu ajamani jopo.
ja mitä nyt noihin vääntöihin ja tehoihin ja kiihtyvyyksiin yms tulee.omiin kokemuksiin pohjautuen ei ainakaan putki/filsu viritteinen 09 giksu ohi mee kyllä missään vaiheessa,rinnalla saattaa pysyä johonki puoleentoistasataan ja se on kyllä fakta.en oo stripillä käynyt kummallakaan jopolla mutta jonkulainen perstuntuma nyt kumminkin on.ja vertailuna oon yleensä noille jopoille käyttänyt yhtä tiettyä 2km luotisuoraa pätkää.
ja kun giksu huutaa hoosiannaa kutosella niin busse on nelosella jo kaukana kaukana....
no tämä on taas tätä,eihän giksu missään nimessä huono laite ole,paras kiloinen millä ite oon kurvaillut.ja sopii varmaan joillekkin paremmin kuin busa.ja olihan se mahtava keulia varsinkin+1-1väleillä ei etunen paljon asfalltia haistellut.mutta!!nää on todellakin vain meikän mielipiteitä ja kokemuksia.
ite en enää mikään ihan teinikään enää ole ja kokolailla pitää mullistava jopo uutuus tulla jotta busasta mallia enää ikinä vaihdan.
ps tallissa tällä hetkellä suzukin tuotantoa 5kpl joista vanhin vuodelta 1974
Alan mies :respekt:
riihike

Viesti Kirjoittaja riihike »

mu kamul kans vähä pyörä, skireissus se kaa oltii itävallas, ,,se vaa et kaveri pyörää ei saa koskee,,,niitä 4 suomes,,,mut tiä busa mu juttu,,,kamu ajoi joskus siin rautapallos,,,ei ihan turhajätkä sillai,
et ei ku busaa vaa kesää,,ei vierasta.. :bulb:
exk6,
k9
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Vielä tuohon suorituskykyjuttuun:
-04 "Fast Bikes"-lehden testistä:
6th gear roll on 60-140
ZX10R 11.15s
GSXR1K 11.31s
Hayabusa 13.34s
R1 13.58s

TM:n k8 busatestissä oli myös testattu tuota "sitkeyttä", muistelisin että siinä luki tyyliin että busa suoriutuu siitä myös hyvin mutta osa tonnisista oli kutosvaihteen kiihdytyksessä nopeampia. Se alakierrosvääntö ei kauheasti auta jos välitykset on pitkät(+ toki vähän enemmän painoakin).
Katselin gearingcommander.comista niin oletukseni osuivat oikeaan, kutosvaihde on melko pitkä verrattuna ykköseen (kun verrataan tonnisten välityksiin)

Mutta ykkösvaihteen kiihdytys ihan minimivauhdeista niin uskoisin että busa on nopeampi

Edited By jyka on 1296906818
toimeve
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...ja seuraava kysymys on sitten, että kuinka moni esimerkiksi busanisteita tai motoristeista yleensäkhän lähtee esimerkiksi hittaasti ajavasta rekasta kutosella ohi?

En ainakhan minä. Vaihteet on käsittääkseni juuri sen takia, että saa ajeltua semmosella vääntöaluhhella kuin on kulloinki mieli ajella ja millä alla oleva matkakaveri parhaiten lähtee.

Kuinka moni esimerkiksi autolla ajellessa ei ohituspaikkaa hakiessa tiputa vähän pienemmälle?
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Vastaa Viestiin