Penkin madallus

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
MP-Nasu
Viestit: 25
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:01

Viesti Kirjoittaja MP-Nasu »

Hei vaan! Täällä uusi onnellinen Busan omistaja :)

Sellasta tulin heti kyselemään, kun tarvii tota penkkiä madaltaa ja tänään sen vien ja tarvis varmaan jotain ohjeitakin antaa, että onko joku madalluttanut? Osaatteko sanoa paljon siitä voi ottaa pois niin ettei se nyt ihan kivikovaksi muutu? Pyörä siis 2008.
Mulla siis tilanne että jalat yltää vaan päkiöilleen maahan ja pyörä kuitenkin painaa sen verran että ois parempi olla vähän maatuntumaa kun sitä tuolla parkkipaikoilla siirtelee ym.
2cm? 3cm?

Kiitos avusta!
Avatar
MikkoU
Viestit: 206
Liittynyt: 20 Syys 2008, 12:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja MikkoU »

ei muuta ku luilla matalammaks ni ei mukavuus ahterin suunnalla kärsi... Aikanaan emännälle rakennettiin kawaa matalammaks luilla ja penkin sheivaamisella, niin et penkin rungon päällä oli pala telttapatjaa :) yhteensä tais olla madallettu reilu 12cm, jolloin yletti niin että toisen jalan varpaat vuorollaan hipo maata...
MP-Nasu
Viestit: 25
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:01

Viesti Kirjoittaja MP-Nasu »

Kävin tossa yhessä pyöräliikkeessä pari viikkoa sitten pyöriä kattomassa, ja kovasti heppu väitti että ominaisuudet huononee jos lähtee tuolla lailla madaltaan, että kannattais penkkiä vaa madaltaa... Mutta tiiä näistä sitte :tongue:
Aina parempihan se ois mitä matalammaks sais, niin turvallisempi ois sitä käsitellä.
Avatar
PRM75
Viestit: 267
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:17
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja PRM75 »

MP-Nasu kirjoitti:Kävin tossa yhessä pyöräliikkeessä pari viikkoa sitten pyöriä kattomassa, ja kovasti heppu väitti että ominaisuudet huononee jos lähtee tuolla lailla madaltaan, että kannattais penkkiä vaa madaltaa... Mutta tiiä näistä sitte :tongue:
Aina parempihan se ois mitä matalammaks sais, niin turvallisempi ois sitä käsitellä.
Kyllä ne ei paljoa huonone jos pyörää lasketaan :thumbdown:
Ite huomasin mutkasemmilla teillä kovempaa ajaessa ettei niin helposti enää taitu mutkiin kuin normikorkeudessa. Mut normiajoon en vaikutusta ole huomannut.. :skootteri:
100 m/s club
:turbobusa:
MP-Nasu
Viestit: 25
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:01

Viesti Kirjoittaja MP-Nasu »

Ok. Mä en muutenkaan (toistaseks) oo mitään hirmumutkanopeuksia ees pitäny (miksköhän mulla on Busa? :) ) , ja jos uutta pyörää laskee, niin sittenhän siihen helpommin tottuu siihen sen käyttäytymiseen ja se tuntuu ihan normaalilta.. Ehkä siis pitäis kuitenki...

Osaattekos sanoa kuka niitä Turussa tai lähialueilla tekee?
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

Madallus on helpompaa kuin vois kuvitella.
Tilasin DARGRACELTA säädettävät koiranluut taakse (129¤)ja joltain busanistilta ylimääräiseksi jäänyt 25mm korotuspala etupäähän(20¤).
Tiputusta tuli eteen ja taakse 25-30mm ja ero on valtava.
Normiajossa ainakaan mulla ei ole ollut ongelmia. Sivutuuli ei enään tee kiusaa niin paljon kuin normi korkeudella. Kaikkiaan olen madallukseen tyytyväinen, nyt busa on juuri sitä mitä mootoripyörältä haluan.
Tekeehän se ulkonäöllekkin paljon hyvää, vaimokin kehui että busa näyttää "linjakkaammalta ja tyylikkäältä". Se ON paljon se, naisen suusta :pomppu:

Tähän tarvitaan vain takapukki ja tunkki...etupään pukki on myös hyödyksi, mut ei pakollinen<---tältä foorumilta saa loistavan etupukki sydeemin!




Edited By CormaX on 1304941650
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
MP-Nasu
Viestit: 25
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:01

Viesti Kirjoittaja MP-Nasu »

Vein eilen nyt sen penkin madallettavaks ja katson miten paljon se vaikuttaa. Jos tarvii niin täytyy sitten madaltaa sitä pyörääkin. Tosin, mä en (toistaseks) osaa tehä mitään tollasta ite, eli ehkä sitten liikkeeseen....
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Mulla on madallettu Bussukka.

Vaikee sanoa mikä on paras kun ei kosaan ole orkkis korkusella Bussukalla ajanut.

Paras olis jos pääsisit tyyppäämään maldallettua mallia.

Isot miehetkin on laskenut noita.
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Avatar
same
Viestit: 149
Liittynyt: 03 Joulu 2010, 20:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja same »

Penkin madaltaminen ei välttämättä hirveesti auta, kokeilitko istua pyörässä ilman penkkiä.

Ja jos penkkiä madaltaa olisi se hyvä olla sellainen että persettä pystyy muokkauksen jälkeen liikuttamaan taakse/eteen päin.
Black -08
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

Martta kirjoitti:Mulla on madallettu Bussukka.

Vaikee sanoa mikä on paras kun ei kosaan ole orkkis korkusella Bussukalla ajanut.

Paras olis jos pääsisit tyyppäämään maldallettua mallia.

Isot miehetkin on laskenut noita.
:thumbup:
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
Lelu
Viestit: 74
Liittynyt: 24 Maalis 2010, 21:02

Viesti Kirjoittaja Lelu »

Meikäläisellä normi penkki ja bussi laskettu niin että yltää jalat maahan... Jopa vähän nostettiin nyt kun kävin radalla ja vieläkin yltää jalat maahan. Kävi myös kätevästi säädettävillä koiranluilla... Katselin kylläkin vierestä kuinka helppoa oli ... :p

ja pituutta on huimat 160 cm :D
Voittajat ei koskaan luovuta ja luovuttajat ei koskaan voita!
MP-Nasu
Viestit: 25
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:01

Viesti Kirjoittaja MP-Nasu »

Itelläni on kyllä pituutta jopa 171cm :) Mutta tää jalkojen lyhyys!
Ja kokeilin juu istua ilman penkkiä, kyllä vaikutti siltä että madaltaminen auttaa. Edellisessä pyörässä itseasiassa en madaltanu vaikka oli ihan samankorkunen, mutta kun pyörä oli paljon kevyempi niin pärjäsin sen kanssa paremmin parkkipaikoilla ym.
Busa painaa sen verran että varvasvoimat ei oikein tunnu riittävän sen siirtämiseen, ja tuntuu että kaikki parkkikset on johonki suuntaan vinoja jolloin ongelmia tulee.
MP-Nasu
Viestit: 25
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:01

Viesti Kirjoittaja MP-Nasu »

Voi plääh. Kymmenen päivää tuskaisaa odotusta ja pyörän silittelyä pihassa, kunnes sain penkin takasin.. enkä huomaa juur mitään eroa! Pakko se on viedä madallettavaks sit vaan jonneki :(
Avatar
same
Viestit: 149
Liittynyt: 03 Joulu 2010, 20:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja same »

Lelu kirjoitti:Meikäläisellä normi penkki ja bussi laskettu niin että yltää jalat maahan... Jopa vähän nostettiin nyt kun kävin radalla ja vieläkin yltää jalat maahan. Kävi myös kätevästi säädettävillä koiranluilla... Katselin kylläkin vierestä kuinka helppoa oli ... :p

ja pituutta on huimat 160 cm :D
Eikös keulaakin pitäisi nostaa/laskea jos koiranluita säätää? :skootteri:
Black -08
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Vinkkinä, että kannattaa opetella pyörän siirtely niin että seisoo vierellä. En minäkään bussia jaksa jaloilla liikutella kaltevalla alustalla satulalta potkien.. painaa se niin saatanasti ;)
Vastaa Viestiin