Öhlins setuppii

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Onko kukaan laittanu Öhlinsejä busaansa ja oikeesti perehtynyt noihin säätöihin..

takana siis Öhlins ja edessä öhlins jouset ja öljyt

fiilis. orkkis asetukset edessä ,, ihan syvältä

nyt keula saatu kohdilleen mutta takapää on ihan syvältä, eilen sain jo jotenkin toimimaan mutta balanssi on ihan poskellaan

Fiilis. Pintakova, terävissä pateissa pompauttaa renkaan irti , avauksissa irroittaa takasen . todella uraherkkä .

( keula oli samanlainen kunnes sen sain eilen pelittää hyvin) mutta takapään säädöt on niin vittumaisessa paikassa että vaatii puuhastelua tallilla,

Onko liikaa oletettu että jos tilaat Öhlärin tehtaalta niin siihen on laitettu busan setappi joka on paketissa mukana, koska nyt ei ole varmuutta onko tuo setappi oikesti sinne laitettu ( tuskin)

Jousi kuorman on takana nollassa ja painuma on noin1,5 cm , jo tuosta päättelin et paluu ja puristus voima on varmaan ihan tapissa koska pudotin jousen esijännityksen nollaan ja huomasin että ei mitään vaikutusta ollu painumaan joten tuo 2 kierroksen pehmennys ei juurikaan muuttanu painumaa ,

oon tänä kesäna ajanu vain 2 päällä tuolla alustalla ja se on tuon keula säädön myötä ollu suht jees , takapenkin 52 kg on siis ollu juuri sopiva yhteispaino tolle takapäälle jolloin se on toiminu suht hyvin, toki se hervottomuus mutkista ulos on siellä ollu ja jotenkin ei oo yhtään luottoa siiihen perään..

aattelin tänään mennä sahaamaan porkkalana mutkaa ees taas ruuvvarit ja lenkit käsissä jos siel sain tuon alustan pelaa.. mut jos jollakulla on aiheesta tietoo ni se tieto lievittäis kovasti tätä vitutusta.

renkaana on pilot powerit 2 ct toki muutin profiilin 50 /55 , itse epäilen tuon profiili muutoksen myöskin tekevän tuota hervottomuutta..

ps . itse pyrin näissä täydellisyyteen joten mutu mietteet ei juurikaan nyt jeesaa. mutta toki voipi kommentoida :arskat:
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Ei ole itsellä Öhlinsiä, mutta pyörähän käyttäytyy aina samalla lailla riippumatta siitä mikä iskari siellä on. Oletan että olet jo lukenut nää perussäätöohjeet?

Tuolta löytyy selityksiä meno ja paluuvaimennusten säätöihin.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

Kokeilin eilen Tr3:n busaa ja oli tosiaan outo.
Itselläni vakioalusta, "busanistisäädöissä", 190/50 renkaalla ja meni kuin juna tuon kokeilun jälkeen.

PS. Tr3 silti jätättää minut mutkilla noilla säädöillä ;-)
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Paluuvaimennus tehtaanjäljiltä oli tapissa , eipä ollu ihme että ei toiminu , puristusvoima nopee , myöskin tapissa avattiin vain kokonaan tuo nopee ja hidas puoliväliin ja paluu 14 klikkii auki ja painumat säädettiin. Ja ny pelittää
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Vastaa Viestiin