Elikkäs -03 60tkm ajettu bussi. Nykii keskustassa 1 ajettaessa tosi pahasti. 2 ja 3 vaihteelle, (joskus 4 vaihdekkin) alle 4000rpm tasa kaasulla. Kun kierrokset nostaa yli niin pelaa ku unelma. Käytin Viaber järvenpäässä kesällä -10 ei saanu kuntoon. Proboost Rovaniemi kesällä -10. Proboost sanoi että 2800rpm pahin jolloin pyörä menee rikkaalle, ei oikein osannut sanoa syytä. Edellinen omistaja on vissiin säätänyt Oulussa jossain firmassa jollain ecu-editorilla jotakin... Oon pihalla ku kiskan jonossa. Hommaa ei ainakaan helpota se, että on menossa jo 4. ketjut vuoden sisään. Ketjut venyy melkein silmissä aina kiihdyttäessä. Olen kokeilut Reginaa, RK chain..... Loppuu usko voitte arvata kuinka paljon löysät ketjut kertaa tuota nykimistä entisestään.. Murheita oli tässä näin nikalkuun
onko siinä turbo tai jotain...kyllä niillä yksillä vitjoiilla pari kesää ajelee vaikkas kuinka maantiellä tirpois menemään... mie vähä epäilen että tulis kuntoon ku jollekki ammattilaiselle jolla on mahollisuuss säätää tuolla millälie ecueditorilla veisit...semmosia paikkoja tulee varmaanki ilmi ku ilmottelet millä paikkakunnalla asustelet... enhän tieten luvata voi mutta ehkä siitä koneetsa voi vikakooditki kattella samalla ja jos jotain häikkää nii samalla korjata. älä menetä uskoasi eiköhän se apu löyvy täältä. ja tervetuloa voorumille
Joo kiitos Ei ole Turboa.. Ainoastaan Yoshimuran koko putkisto.. Joo niitä ketjuja on oikeesti menny neljät. Eilen illalla viimeksi kirin ketjut, nyt tänään otin pikku burniksen ja pari kertaa vetasin keulia (ajo n.40km) taas roikkuu löysänä joo kaikki sitä on ihmetelly vähän joka suunnassa, mutta kun kellään ei tunnu olevan ollu ikinä samaa ongelmaa. Akseli ei pakene, eikä löysty mistään mutterit ja pultit. Laitoin uudet vaimenninkumetkin nyt josko siellä välys pieksis niitä, muttei vaikutusta. pyörä on ihan vakio luokkaa, luulis äkkiseltään paikat kestävän?
K&N vapari, säätö(omalle boxille eli tehdasasetukset pois ja bensansyöttö isoommalle) ja bensa 98E...+ketjurataspaketti.
Ton jälkeen toimii...ainakin mulla lakkas toi nykiminen.
Vapari 100¤ molemminpuolin ja säätö siinä 120¤...
Joo K&N vapari löytyy.. Pesty 3 päivää sitten. 98E ajettu aina. Viime kesänä uusittu ketjut ja rattaat, sen jälkeen uusittu pelkkiä ketjuja 3kpl. En usko että mulla voi olla niin huono tuuri että olis sattunu maanantai-mallin ketjut moneen kertaan Ne reginat ei kyllä kestänyt ku 50km. sain uudet takuuseen. Prooboostilla kysyin että pitääkö sijoittaa dragracesin 400hp ketjuihin (ei kuulemma pitäis) Samaa ketjua käyttävät turbo-busseissa :p��sein��n:
lemmenlähetti kirjoitti:Joo K&N vapari löytyy.. Pesty 3 päivää sitten. 98E ajettu aina. Viime kesänä uusittu ketjut ja rattaat, sen jälkeen uusittu pelkkiä ketjuja 3kpl. En usko että mulla voi olla niin huono tuuri että olis sattunu maanantai-mallin ketjut moneen kertaan Ne reginat ei kyllä kestänyt ku 50km. sain uudet takuuseen. Prooboostilla kysyin että pitääkö sijoittaa dragracesin 400hp ketjuihin (ei kuulemma pitäis) Samaa ketjua käyttävät turbo-busseissa :p��sein��n:
Dragracen ketjuja en kyllä minäkään äkkiseltään laittaisi. Nuo yli 400hp tarkoitetut ketjut on X-Rengas ketjut, ne vasta venyykin, vaikka hyvin voitelisikin.
Onko kuka koska synkronoinut läppärungot? Yleensä noi purkki/penkki pajat ei moista tee.....
Itsellä samankaltaisia käymisongelmia kun läpppärungot hieman "kierot", eivät tykänneet vesi/metanooli sotkusta.....
Yli kilo, siitä alkaa ILO
"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
Ei ymmärrä miten ketjut voi noin mennä.
Vaihdoin ketjurataspaketin 36000 km jälkeen, eturatas oli eniten kulunut ja ketjut tietty venyneet, mutta kaikki oli alkuperäiset. Busan orkkis kamat tilalle ja tyytyväinen niihin...
Aika "jännä" toi ketjujen venyminen...mysteeri
Vastaavan vaivan/ongelman selvitin omasta moposta ja vika löytyi TPS anturista. TPS antoi pintakaasulla ajettaessa virheellistä/epätasaista tietoa kaasuläpän asennosta eculle...
Kuinka kireelle kiristät ketjut?
montako milliä/ senttiä nousee ketju kun takahaarukan keskikohdasta nostat? (juuri kiristetyt)
itse oon ajanu tänä kesänä lähes 5000 ja en viä oo kiristäny ketjuja (did)
Heksa kirjoitti:Kuinka kireelle kiristät ketjut?
montako milliä/ senttiä nousee ketju kun takahaarukan keskikohdasta nostat? (juuri kiristetyt)
itse oon ajanu tänä kesänä lähes 5000 ja en viä oo kiristäny ketjuja (did)
Juu ei pitäis vielä 4-5000km vaikutta ketjujen kiristämiseen.
Mulle laitettiin uusi paketti rapiat 4000km ja äskettäin vaihrettiin eteen levyt...samalla huollos tarkastettiin uudet ketjut, pieni kiristy ja ok.
vikkelä kirjoitti:Dragracen ketjuja en kyllä minäkään äkkiseltään laittaisi. Nuo yli 400hp tarkoitetut ketjut on X-Rengas ketjut, ne vasta venyykin, vaikka hyvin voitelisikin.
Tuohon kyllä pakko puuttua... Nuo "yli 400hp tarkoitut ketjut" on kyllä yleensä O-renkaattomia. X-rengas on parempi versio O-renkaasta, löytyy esim. D.I.D 530ZVM2 ketjuista.
Edited By jarim on 1309290036
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Tuohon kyllä pakko puuttua... Nuo "yli 400hp tarkoitut ketjut" on kyllä yleensä O-renkaattomia. X-rengas on parempi versio O-renkaasta, löytyy esim. D.I.D 530ZVM2 ketjuista.
Joo vähän ot mutta komppaan. On noissa tietyissä tiivisteissä profiili kehittynyt ajan myötä, mm. hydraulikaroissa on nykyään parempi tuollainen X-tiiviste. Kesto on normaaliin o-renkaaseen noin kolmin-nelinkertainen. Ketjujen ollessa kyseessä voidaan asettaa vastakkain sisäisen rasvan riittävyys versus voitelutarve, joka tietenkin määräytyy kilsojen ja olosuhteiden mukaan.
Nuo reginan ketjut oli aivan pohja noteeraus... Olin 150km ajellut ja kiihdytellyt niin kerkesin kiristää jo n. 10 kertaa melkein jokaisen burniksen tai kumin polton jälkeen:( sitten loppu silaus niille tuli leikkimielisessä Redneck race kiihdytys ajoissa.. hanat auki ja ketjut roikkui melkein maata vasten..:p Olen normaalisti kiristellyt 1-5cm välillä(liikerata), josko niistä joku auttais, mutta aina sama tulos. Onkos tuo TPS-anturi itse vaihdettavissa? pitää tsekata nuo tankin ja pumpun suodattimet vielä tällä viikolla. Tuossa otin ajan Proboostilta Venttiiliensäätöön ja tarkistukseen, samalla sain TT Motorsportilta pari perusvalmista karttaa eculle (vapari+putkisto) koitetaan samalla Proboostilla. Tuo Rovaniemen Tarvikekeskus vähän epäilyttää joka suhteen, oli kaverille tehny täyden ISON huollon pyörään... Eivät olleet edes ilmanputsaria kattoneet Tuo ketju homma tosiaan kumma kun kaverilla K7, kilpaa kun sutii menemään, niin itellä kiristää illat ketjuja ja kaveri kirii 10000km välein