Hihnaveto - Onko kokemuksia
Hitto mä en ymmärrä miten tuon hihnan voi saada laitettua paikoilleen ilman että sen katkasee tai sitte katkasee svingin yläpuolisen tukiraudan.
Nuo kuvatki on hieman epäilyttävät ku kuvakulmat on mitä sattuu ja tuossa kuvassa mistä näkis ,niin on tuo vänkärin jalkatapinrunko edessä. En älyä miten voipi laittaa. ???
Nuo kuvatki on hieman epäilyttävät ku kuvakulmat on mitä sattuu ja tuossa kuvassa mistä näkis ,niin on tuo vänkärin jalkatapinrunko edessä. En älyä miten voipi laittaa. ???
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Näin se taitaa olla. Käsittääkseni hoodeehen vaihdetaan ketjuvetoja koneen viritysten yhteydessä, muun muas.Joppe kirjoitti:Busan tehoilla on hihna hetkessä kalju. Hihnan tartis olla käsitykseni mukaan tuplasti leveempi että kestäis. HD miehiltä saamaa tietoa.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Älkääs nyt olko epäileväisiä, kun tämän firman Information Resource Centerissäkin on video Hayabusan Burn outista
(tosin aika lyhyt ja kohtuu kierroksilla)
http://www.scootworks.com/shop.cgi/page=info.htm/SID=1318369856.30409
En saanut suoraa linkkiä mutta klikkaa videoista Hayabusa MondoDrive Burnout.
Kuulemma BossHosskin käyttää Scoot Worksin hihnoja.
Oikeasti itsekin epäilen vähän sillä yksi saksalainen Suzuki jälleenmyyjä takavuosina tarjosi GSX 1400:seen
hihnavetoa mutta en löytänyt sitä firmaa enää mutta kuvan kuitenkin yhdestä laitteesta http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... -/31564127
Silloin muistan lukeneeni, että Hayabusassa ei hihna kestäisi. Kuitenkin hihnamateriaalit kehittyy koko ajan.
Kakkospyörässäni Trumppa Thunderbird 1600, jossa on 1700 Big Bore Kitillä tehoja tosin vain n. 100 hp
mutta vääntöä lähes 160 Nm ei hihnan kestävyys ole mikään ongelma. Nyt ajettu 13000 km ja vain kerran kiristetty vähän.
Hihna on tosin leveämpi mutta myös litteämpi.
Ei kai se ketjujen rasvailu ja kiristely nyt niin hauskaa ole.
(tosin aika lyhyt ja kohtuu kierroksilla)
http://www.scootworks.com/shop.cgi/page=info.htm/SID=1318369856.30409
En saanut suoraa linkkiä mutta klikkaa videoista Hayabusa MondoDrive Burnout.
Kuulemma BossHosskin käyttää Scoot Worksin hihnoja.
Oikeasti itsekin epäilen vähän sillä yksi saksalainen Suzuki jälleenmyyjä takavuosina tarjosi GSX 1400:seen
hihnavetoa mutta en löytänyt sitä firmaa enää mutta kuvan kuitenkin yhdestä laitteesta http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... -/31564127
Silloin muistan lukeneeni, että Hayabusassa ei hihna kestäisi. Kuitenkin hihnamateriaalit kehittyy koko ajan.
Kakkospyörässäni Trumppa Thunderbird 1600, jossa on 1700 Big Bore Kitillä tehoja tosin vain n. 100 hp
mutta vääntöä lähes 160 Nm ei hihnan kestävyys ole mikään ongelma. Nyt ajettu 13000 km ja vain kerran kiristetty vähän.
Hihna on tosin leveämpi mutta myös litteämpi.
Ei kai se ketjujen rasvailu ja kiristely nyt niin hauskaa ole.
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00
Scott-oiler poistaa spray rasvaamis ongelman. Ja veikaan että remmin hintaan saa pari pakettia ketjuja ja hampeja. Ja jos remmi kestää 100 heppasessa, niin ei ole tae että kestää 200 heppasessa. Väännöthän suht samat. Toki remmi tai kartaani on ihan jees, mutta maksaako vaivan/hankinnan?mc55 kirjoitti:Ei kai se ketjujen rasvailu ja kiristely nyt niin hauskaa ole.
Ote koneenelimet ja mekanismit kirjasta; Lattahihnoilla on hyvä hyötysuhde, 98...99%. Niiden kehänopeuden suositusarvo on luokkaa 50..80 m/s ja tehonsiirtokyky oikosulkumoottorikäytössä 250 kW:iin saakka.
.......
Kiilahihnat tarjoavat lattahihnoihin nähden merkittäviä etuja. Ne siirtävät tehoa pienemmillä kiristyksellä huomattavasti enemmän, jopa 1000 kW:iin saakka.....
Ja näistä käytettävisä hammashihnoista, 20 mm leveän hihnan suunnitteluteho lähtee 10kW kohdalta ylöspäin.
Luulisi busankin tehot pysyvän näiden rajojen sisällä.
.......
Kiilahihnat tarjoavat lattahihnoihin nähden merkittäviä etuja. Ne siirtävät tehoa pienemmillä kiristyksellä huomattavasti enemmän, jopa 1000 kW:iin saakka.....
Ja näistä käytettävisä hammashihnoista, 20 mm leveän hihnan suunnitteluteho lähtee 10kW kohdalta ylöspäin.
Luulisi busankin tehot pysyvän näiden rajojen sisällä.
Come what(ever) may.
--Under 200 mph club; 177 mph--
--Under 200 mph club; 177 mph--
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00