same kirjoitti:Tartteeko renkaiden olla jotain vahvistettuja
Mynetmotossa ole mitään vahvistettuja vaihtoehtoina edes ja renkaana Pilot Road 2 tai 3.
Myyjät kyllä tietää kunhan kertoo pyörän merkin, siihen on olemassa ns. suositustaulukko.
En ajatellu kyllä Mynetmotoon soittaa ja kun heidän sivuilta laittaa pyörän mukaan niin ei ehdota Pilot Road:ia ollenkaa.
Micheliniltä en löytänyt pyöriin soveltuvuustaulukkoa.
Pilot Road 2:sta löytyy vahvistettuna eteen mut ei taakse (180/50/17 löytyisi vahvistettuna) , PR3:sta ei näyttäisi olevan vahvistettuna ollenkaan. (Michelinin mp. rengasesite).
Ja paikalliset rengasmyyjät ei edes vaihda mp. renkaita, saattika siellä olisi Micheliniä.
Ehän siinä mittään sen kummempia kommervenkkiän oo kun nopeusluokka ja kantavuus riittää,busassa nopeusluokka on z (yli 240km/h)tarkottaa jatkuvaa nopeutta ja kantavuus eessä on 58 ja takana 73,On sitte nopeusluokka y mikä on yli 300km/,mut suositus on z mikä kyllä pitäs riittää ajoon kun ajoon ???
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Ostin kuukausi sitten K8 Busan jossa takarengas on Michelin Pilot Race.Onko tuo joku ratarengas kun kuviointi on aika mitätön?Kuivalla ja lämpimällä säällä ihan ok ajettava,mutta vesisteella tuntuu menevä aika kovaksi ja epäluotettavan oloiseksi.Jonkunverran kulunut jo kanttia,oisko viisasta panna vaihtoon ennenkuin lipat heittää?
...en sitten tiiä, onko todellinen ero Pilot Road 2:n ja Pilot Power Onen osalta noin suuri kuin tuntuu, vai uskooko sitä ittekki että tuo muka paremmin pittää kanttauksissa.
Luotettavalta tuntuu ja etenki kiihytyksissä tuon pidon huomaa: ei jätä viirua niinku ehkä joskus jollakin vähän reiphammin avatessa. Näitten kans pittää vastaavassa tilanthessa piellä paremmin kiini ettei tipu kyytistä
21.6 vaihdoin molemmat renkaat (z6) samanlaisiin :rasberry:
Etukumille tuli kilsoja reilu 17000
Takakumi vain 9000
erelliselle takakumille tuli noin 14000
Z8 ajettu 3600km ja kumit edelleen kuin uudet.
Käsittämätön pito asfaltilla, rankka kiihdys nostaa nyt keulaa sutimisen tilaan... Suosittelen metukan Z8, aika tyyriit kun uusin malli metukalta, mutta ajettavuus esim. Diaploon verrattuna mun mielestä moninkertainen.
Juu, tierän sanomattakin että maku asia
Busassa tuli eturengas (Pilot Road 2, 23000km) vaihto vaiheeseen ja tiedustelin herra Micheliniltä opastusta Pilot Road 3:n osalta.
* Normaalikäytössä Busa ei vaadi tukevampirunkoista rengasta, mutta monet käyttävät kyseistä menopeliä enimmäkseen matkapyöränä, jolloin mukana on usein kyyditettävä ja maksimi määrä tavaraa. Tällöin on ihan perusteltua puhua tukevampirunkoisen takarenkaan käytöstä. Samat asiat (tukevampi ajettavuus kuormattuna ja parempi renkaan kulumismuoto / kilometritulos) saavutetaan hyvin pitkälle kuitenkin myöskin paineen lisäyksellä. Tuollainen puoli Baria lisää ilmaa hoitaa aika hyvin saman asian. (jos normaalisti kylmään renkaaseen 2,9 niin kuormattuna matka-ajossa voi käyttää 3,4 - 3,5) Tukevampirunkoisen eturenkaan käytölle ei juuri ole tarvetta, mutta siinäkin voi kuormattuna käyttää esim 3 kymppää enemmän painetta.
Road 3:n osalta pitää lisäksi huomioida, että eturenkaaksi ei ole saatavilla tukevampirunkoista mallia, ja takarenkaanakin tukevampirunkoisena tehdään vain kokoa 180/55 ZR17 B. "Tavallisella" Road 2-renkaalla on ajettu Busassakin huikeita kilometrituloksia ja uutuuden Road 3 -pitäisi kestää samat kilometrit. Kun huolehtii siis paineista kuormattuna, niin Road 3 on varmasti oiva rengastus Busaan!
Mulla ei oo kestäny takarengas busassa kuin 4500-5800km. Ja merkillä ei oo ollu väliä mikä on... Ja paineet takarenkaassa on ollu 2,7 - 3,0 kiloa... Lienee ajotyylissä joka sitä kuluttaa :rasberry:
Ja sen verran että kertaakaan en oo paikallaan savuttanu renkaita eli sen takia ei oo ainakaan kulunu.
Ja tohon pirellin diabloa oon nykyään käyttäny koska se kuluu myös sivuilta eli ei tuu niin äkkiä sitä kulmaa renkaaseen
älkää ainakaan halppis shinkoa laittako kukaan taakse. kulutuskestävyys hyvä. tässä yks onneton kokeilija. normi nopeuksissa toimii + 20 C/ kuivakeli. tänään tultiin sateessa manamansalosta 5 tietä sateessa aina jyskälään sateessa/tihkussa. ohituksissa perä irtos uudella asfaltilla ja vanhojenkin ajoratamerkintöjen kohdalla ja niitähän et väistele busan ohitusnopeuksissa. renkaat menee vaihtoon.
Z6 on kyllä aika kuraa. Ei tiedä milloin pitää.. pääsääntöisesti kun vähänkin rivakemmin kiihdyttää niin heti on takanen irti. Driftaus renkelaksi ihan yees. Ja kestää kyllä suditella, mutta pitoja ei saa hakemallakaan.
Juu saman moista liukastelua on tullut bridgestoneilla huomattua. Vesisateella jouduin stoppaamaan useasti liikennevaloihin joten kumit kylmeni huolella. ja sitten ihan maltillisessa kiihdytyksessä motarille lähti perä irti. Takana tuleva auto jätti heti hajurakoa Nyt on 2000 ajetut pilot road kakkoset alla. Toimivat kuin junan vessa
Viimeiset kumit busassa oli Pilot Road 3:t - on ne vaan mahtavat renkaat.
Tosin tuntui jotenkin, että toi takanen ei kestä yhtä hyvin kuin PR2. Oisko menty 7tkm ja oli jo aika loppu.
...ja tämä vaihtaa kans noihin PilotRoad2 tai -3:iin het ens kevväänä...toivottavasti tuo Power One Street kestää vielä penkitykset...oli ihan tautisen hyvä pito siinä, mutta kun ei kestä mittään ja toishaalta omalle ajotyylille "riittää" nuo tourinkikumit ihan hyvin!
edit: siis vaihdan takaisin ko. renkaisiin, niistä kun on neljän kesän ja viien satsin jälkhen erinomasen hyvät kokemukset ja tuntemukset! PR2:lla itte asiassa olen ajanu jo rapiat 60tkm ??? Täytynee tarkistaa excelistä...mutta kait se noin on!