Kehuja: Akku-Ässät Lahti

Kaikki yleiset höpötykset ja jutut jotka eivät sovi muihin foorumeihin tänne..
Esabusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esabusa »

Tai sitten ....

Akku-Ässät Lahdesta loistava ja luotettava liike.

Hankin noin vuosi sitten mökille 12 v-jännitteellä toimivan jääkaapin. Tilatessani soitin ja kerroin tarkalleen minkälaiseen ympäristöön jääkaappi tulisi. Tällöin ainut harkintaa aiheuttanut piirre mökkimme sähköistyksessä oli Akku-Ässien mukaan akusto. Ostin siis uuden akunkin heiltä.

Talvi meni mökkiä remontoidessa. Tällöin vedettiin myös uudet sähköt 12 v-järjestelmään eli aurinkopaneeli on sähkön toimittaja. Toukokuussa tuli aika asentaa jääkaappi paikalleen. Vaan eipä kyseinen jääkaappi toiminut. Soitto Akku-Ässiin Lahteen apua pyytämään. Nyt tuli paukku. Kokeilimme kaikkea mitä ohjeistettiin ja ei, laite ei toiminut. Sitten he keksivät syyn. Syynä liian ohuet virran syöttöpiuhat.
Totesin, että sitten kauppa perutaan. Perumisen syynä oli, että laite ei tulisi toimimaan käyttöympäristössämme ja toisena syynä ettei minulle oltu kerrottu todellisia vaatimuksia. Olisi ollut helppoa jos vaatimusta piuhojen paksuudesta kerrottu laitetta hankkiessa ei vasta sitten kun sisäpaneloinnitkin on tehty valmiiksi. Toki olin vetänyt paksummat syötöt 12 v / 220 V invertterille. Eipä jääkaappi toiminut niissäkään johdoissa. Tästä kuullessaan Akku-Ässät vetivät johtopäätökset, että olin kytkenyt jääkaapin 220 v:n järjestelmään ja vetäytyivät kaikesta.Tosin tein kyllä heille selväksi, että kytkin kaapin invertterin syöttökaapleihin en invertterin ulos tuottamaan 220 v:n jännitteeseen. Sähköasentajan koulutuksen saaneena kyllä ymmärrän 12 v ja 220 eron.

Asia meni niin jumiin että minun oli pakko kääntyä kuluttaja-asiamiehen puoleen. Akku-Ässät eivät suostuneet purkamaan kauppaa. Kyllä he olisivat vaihtaneet laitteen ei siinä mitään, mutta olin ehtinyt jo hankkimaan toimivan kaasujääkaapin toimimattoman tilalle. En siis tarvinnut 12 v jääkaappia koska se ei tulisi toimimaankaan mökillämme. Kuluttaja-asiamies sai sovittua kaupan purusta. Tosin Akku-Ässät eivät halunneet korvata kokomääräisesti ostohintaa.
Sovimme kuluttaja-asiamiehen kanssa, että otan itse yhteyttä Akku-Ässiin. Mitkään sähköpostit tai puhelin soitot eivät tavoittaneet Akku-Ässien Jyrki Kososta. Jyrki Kosonen oli kyllä jättänyt toimintaohjeen jossa toimimaton jääkaappi otettaisiin kyllä takaisin mutta rahoja ei ollut kellään valtuutta antaa takaisin. Eli en saanut takeita rahojen palautumisesta. Otin tänään palkattoman vapaapäivän jotta saisin asian hoidettua. Ajoin Akku-Ässien Lahden toimipisteeseen. Sain Jyrki Kososen kiinni. Ensin sain itse moitteet kun olin ottanut yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Sitten alkoi taas että kyllä he ottavat jääkaapin ja tutkivat sen että onko se kunnossa. Jos se olisi rikki he toimittaisivat uuden tilalle ja jos se taas olisi ehjä ja toimiva olisi se kuulemman huonompi juttu. Rahoja he eivät olleet valmiita antamaan missään vaiheessa takaisin. Tässä vaiheessa totesin, että nyt voidaan puhua jo petoksesta he ovat pyyhkineet jokaisella sopimuksella. Tässä vaiheessa Kosonen totesi, että on parempi, että viet jääkaapin suoraan maahantuojalle. Eli Akku-Ässät siirtävät kaiken vastuun muualle ja pitävät itse rahat.Todennäköisesti Akku-Ässät olivat myydessään jo tienneet ettei laite tule toimimaan meidän käyttövoimaympäristössä ,mutta myyneet laitteen vain jotta saisivat myyntiä. Ilmeisesti heillä ei ole ollut lainkaan tarkoitusta purkaa kauppaa. Pakkomyyntiä.

Huvittavinta tässä paskassa on se, että olisin mahdollisesti voinut ottaa jotain muuta (toimivaa) vastineeksi jääkaapista. Noh nyt kyseisestä firmasta ei löydy mitään muuta kuin ¤uroja jotka kelpaavat palautettavaksi.

Kaiken yllä olleen johdosta en luota kyseiseen liikkeeseen minkään vertaa.

Suosittelen liikettä kyllä jokaiselle joka haluaa luopua priima ¤uroista saadakseen ¤uroilleen täyttä paskaa vastineeksi.
Esa

2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500