No niin, kävihän se, mitä pelkäsinkin. Pistin ajatuksissani takapenkin paikoilleen ennen kuin olin asettanut lukon ja avainpesän välisen vaijerin paikoilleen.
Olisiko kellään antaa vinkkejä siitä, mistä kohtaa tuota penkkiä kannattaisi alkaa väkisin vääntää irti? Jotta vain penkki hajoaisi.
Jossain täällä oli tollasesta ongelmasta ratkasu,joten koita kaivaa...en oo kyl varma onko vielä..
Muutoin,luulen että etupenkki irti ja jollain pitkällä ruuvimeisselillä tai sillä raudalla jolla tankin saa ylös töki se linkku jotta penkki irtoo...mutua....korjatkaa jos....
Itellä kävi niin Virossa, että laitoin penkin kiinni ja avaimet
jäi penkin alle. Lukkoseppä ei saanut lukkoa auki, joten teimme
rautalangasta koukun, jolla avasimme lukon. Hommassa toinen
raotti voimalla satulan ja rungn väliin roan ja toinen nykäsi
vivusta lukon auki.
Tämä on varmaan niitä asioita joihin sanotaan että pitää kerran kokea ennen kuin muistaa...
Tarvitaan metallisesta henkarista noin 20cm pätkä josta toiseen päähän tehdään noin 1.5cm pitkä 90 asteen L-kulma.
Vasemmalta puolelta satulaa nostetaan hieman lukon kiinnityskohdan takapuolelta, laitetaan henkari sisään, käännetään tuo 1.5cm piikki alaspäin ja haetaan sillä tuo lukon kohta josta sitten hieman vedetään. Noin 2-3 min homma yhdelle henkilölle jota helpottaa huomattavasti jos näkee kaverin bustasta mallin miten se lukko on rakennettu ...
Huom: luin monesta paikasta internetissä miten etusatulan kautta sisään ottamalla ensin pois työkalupussi yms.... mutta käytännössä tuo yllä kuvattu on varmasti helpoin juttu !
Heh mietinkin että tarttuuko joku jos tuon kirjoittaa... mutta ei ole kovin helppoa ilman harjoitteukappaletta, puhumattakaan siitä että mitäs arvokasta siellä satulan alla nyt oikeastaan sitten onkaan ? Tuskinpa vaimon vuosittaisen hääpäivän kultakäädyt nyt pyörän satulan alle ovat säilöttyinä ...
Mulla tuota asiatonta ropaamista vartenhan on hälytin joka tunnistavat kaikenlaisen heiluttamisen ja varsinkin sen että joku yrittää penkkiä irti. Mulla ainakin rupeaa paitsi pyörä soimaan myös taskussa kulkeva etähälytin piipittämään niin lujaa että ei tule sama kaveri uudestaan kun täältä tullaan salamana paikalle )
Moderaattorit voi kyseisen vinkin salasanalla suojattuun ryhmään jos katsovat tarpeelliseksi - sieltähän sitä voi ottaa vaikka koko osoitelistan jonka perusteella voi kaikkien satuloiden aluset käydä korkkaamassa ...
Eiköhän anneta tän vinkin olla täällä mistä se helpoiten löytyy... Veikkaan vaan, että ne veijarit, ketkä sinne satulan alle hamuaa, ovat siinä hommassa näppärämpiä ilman ohjeitakin kun busanistit konsanaan
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
tuomask kirjoitti:Työssä käytetty vaateripustin on edelleen tallessa, joten jos joku joskus joutuu saman ongelman uhriksi, niin työvälinettä voi tiedustella minulta.
No joo, taisihan tuohon noin tunti sitten lopulta mennä kun ei ollut ihan tuoreessa muistissa ja jouduttiin harjoittelemaan jonkin aikaa paitsi itse homman suoritusta myös hakemaan oikeaa mittaa työkalulle...
Seuraava kerta onkin sitten taas jo helpompi ), toivottavasti ei satu omalle kohdalle.
Mulla on tapana pitää siellä takapenkin alla kaikenlaista tavaraa ensiapulaukusta lähtien... ja yks mikä on aina mukana on se kuminauhahämähäkkiverkkosysteemi ja nyt ilmeisesti juuri se on jotenki takertunut sisäpuolelta siihen lukkoon! Eli kun koitan avata avaimella lukko ei aukea. Oon koittanu kaivella henkareilla ja vaikka millä kädet ruvella ja sormenpäät hellinä mut ei onnistu...