Tämä kyseinen rötöstely on jo 2v vanha. Yritin valittaa syyttäjälle sakosta. Tuumasi, että sitä voidaan kyllä hiukan korottaa. Totesin sakon olevan juurikin sopivaksthb kirjoitti:Niin, munkin mielesta toi Lerssin tuomio on lähinnä varotus![]()
Hmm.. milläs voitelit nimismiehen???
Kesän ajelut.. - ..taitaa olla mun osalta ajettu
-
76-1139058759
-
98-1127293129
Eivät ole vielä kuulusteluihin soitellu..b1200 kirjoitti:Senkin törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaja :p Juuei.. Kävitkö jo kuulusteluissa. Osasivatko arvioida (onko ruuhkaa) koska on oikeudenkäynti ? En odottaisi joka tapauksessa ennen 3-3,5 kk odottelua korttia takaisin..
Luulen et sitä siviili R1 kuskii vaa vitutti ku en lähteny karkuun ettei hä päässy vetäsee..
-
76-1139058759
Tai sitte vois kysyy et mites sen jutun tutkinta etenee et kuka mulkku potkas mun vanhaa busaa..Quadron kirjoitti:MGa kirjoitti:onkos vinkkejä kuulusteluihin ???
Avaat pelin heti kysymällä että eikö niillä tosiaan ole parempaa tekemistä, sulla olis...![]()
Tai ehkei, älä kuitenkaan...
Tai että miks niit ei kiinnostanu ettii sitä kaverii ketä pahoinpiteli mun tutun syyttä suotta..
Tämmönen polliisi Salossa..
Tosin nää sankarit ketä mut "suurrikollisen" otti kii oli Hkin liikkuvii..
Haastattelu on hoidettu..
Kysyi, että myönnänkö törkeän liikenteen vaarantamisen.. ..no mun mielest tos tilantees en kyl muuta liikennettä vaarantanu, mut siel o kuiteski joku kukkahattutäti ni pakko se oli myöntää et ees joskus saa asian eteenpäin.
Tertsi toi o melko ruma sori vaa
Ja onnee vaa huomiselle ajelulle!
Kysyi, että myönnänkö törkeän liikenteen vaarantamisen.. ..no mun mielest tos tilantees en kyl muuta liikennettä vaarantanu, mut siel o kuiteski joku kukkahattutäti ni pakko se oli myöntää et ees joskus saa asian eteenpäin.
Tertsi toi o melko ruma sori vaa
Mun mielestä ei kannata myöntää kuin korkeintaan se että ajoi ylinopeutta... ???
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tähän kysymykseen mitä kannattaa tunnustaa olisikin hyvä saada jonkun lainosaajan kanta.
Käsittääkseni törkeä liikenteen vaarantaminen mahdollistaa aivan eritasoisen rangaistuksen kuin ylinopeus. Se mitä olen kavereilta kuullut on että useimmiten oikeudessa kiistelläänkin juuri tuosta törkeä liikenteenvaarantaminen vs. ylinopeus. (Törkeästä voi muistaakseni saada max 2v vankeutta ja siten merkinnän rikosrekisteriin kun taas ylinopeudesta maksimissaan sakkoja.)
Mutta tuo on mutua, joten faktoja pöytään jos jollain on ...?
Käsittääkseni törkeä liikenteen vaarantaminen mahdollistaa aivan eritasoisen rangaistuksen kuin ylinopeus. Se mitä olen kavereilta kuullut on että useimmiten oikeudessa kiistelläänkin juuri tuosta törkeä liikenteenvaarantaminen vs. ylinopeus. (Törkeästä voi muistaakseni saada max 2v vankeutta ja siten merkinnän rikosrekisteriin kun taas ylinopeudesta maksimissaan sakkoja.)
Mutta tuo on mutua, joten faktoja pöytään jos jollain on ...?
Finlex antaan vinkkiä tähän... eli jos olet aiheuttanut vakavaa vaaraa toisen hengelle tai terveydelle on kyseessä törkeä liikenteen vaarantaminen. Eli tuo 120@60 tilanne, jos oli taajamassa niin silloin tietysti on riski että on vaarantanut muiden tiellä liikkujien hengen ja siksi törkeää..., suoralla tiellä jossa ei ole muuta liikennettä tilanne olisi ollut toinen ja ehkäpä ei silloin edes törkeää ?
Mutta joku paremmin lakia ja varsinkin sen tulkintaa osaava kommentoikoon... ?
--------------------------------------
Törkeä liikenteen vaarantaminen;
1) huomattavasti ylittää sallitun enimmäisnopeuden,
2) ryhtyy ohittamaan näkyvyyden ollessa turvalliseen ohitukseen riittämätön taikka ohituksen ollessa muutoin kielletty,
3) laiminlyö liikenneturvallisuuden vaatiman pysähtymisvelvollisuuden tai väistämisvelvollisuuden, taikka
4) muulla näihin rinnastettavalla tavalla rikkoo liikennesääntöjä
siten, että rikos on omiaan aiheuttamaan vakavaa vaaraa toisen hengelle tai terveydelle, hänet on tuomittava törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta vähintään 30 päiväsakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Liikenneturvallisuuden «vaarantaminen»
Joka tienkäyttäjänä tahallaan tai huolimattomuudesta rikkoo tieliikennelakia tai ajoneuvolakia taikka niiden nojalla annettuja säännöksiä tai määräyksiä tavalla, joka on omiaan aiheuttamaan vaaraa toisen turvallisuudelle, on tuomittava liikenneturvallisuuden vaarantamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. (11.12.2002/1094)
Edited By PetriK on 1153042728
Mutta joku paremmin lakia ja varsinkin sen tulkintaa osaava kommentoikoon... ?
--------------------------------------
Törkeä liikenteen vaarantaminen;
1) huomattavasti ylittää sallitun enimmäisnopeuden,
2) ryhtyy ohittamaan näkyvyyden ollessa turvalliseen ohitukseen riittämätön taikka ohituksen ollessa muutoin kielletty,
3) laiminlyö liikenneturvallisuuden vaatiman pysähtymisvelvollisuuden tai väistämisvelvollisuuden, taikka
4) muulla näihin rinnastettavalla tavalla rikkoo liikennesääntöjä
siten, että rikos on omiaan aiheuttamaan vakavaa vaaraa toisen hengelle tai terveydelle, hänet on tuomittava törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta vähintään 30 päiväsakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Liikenneturvallisuuden «vaarantaminen»
Joka tienkäyttäjänä tahallaan tai huolimattomuudesta rikkoo tieliikennelakia tai ajoneuvolakia taikka niiden nojalla annettuja säännöksiä tai määräyksiä tavalla, joka on omiaan aiheuttamaan vaaraa toisen turvallisuudelle, on tuomittava liikenneturvallisuuden vaarantamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. (11.12.2002/1094)
Edited By PetriK on 1153042728
-
100-1133255914
Mikäli poliisi tai syyttäjä ei muuta rikosnimikettä törkeestä tavalliseen, menee juttu käräjille jossa asia käsitellään. Sinut haastetaan paikalle ja siellä asia käsitellään suullisesti. Voit käräjillä kiiatää kaiken mitä olet esitutkinnassa kertonut. Sano vaikka ettet tiennyt myöntäessäsi mitä törkee vaarantaminen tarkoittaa.
Aika usein nää jutut muuttuu käräjillä tavallisiksi vaarantamisiksi, ellei todella konkreettista vaaraa ole aiheutettu. Esitutkinnassa noita kirjataan törkeiksi vaarantamisiksi, koska poliisi ja syyttäjä on saanut määräyksen tehdä niin. Käräjät sitten päättää.
Aika usein nää jutut muuttuu käräjillä tavallisiksi vaarantamisiksi, ellei todella konkreettista vaaraa ole aiheutettu. Esitutkinnassa noita kirjataan törkeiksi vaarantamisiksi, koska poliisi ja syyttäjä on saanut määräyksen tehdä niin. Käräjät sitten päättää.