snuggles kirjoitti:Täällä tuntuu olevan asiantuntemusta alustan säädöistä, joten kysyn myös kun oma perstuntuma aika huono. Mulla on busassa K4 gixxerin etupumput racetechin sarjalla (älä kysy mitä sisältää), mahtaako lähtökohta olla jo huono kun gixxeri sen verran köykäisempi ?
Nii Sepe, miten mahtaa käydä virtasalmella jossa busan huiput monta kymppiä kovemmat ku pienempiensä, mahtaako kusiaisella päästä mutkassa ohi jos oikein peippailee siin edessä
Taitaa olla miehestä sitten kiinni. Mä en ainakaan uskalla vetää Busalla bussipysäkkiä täysiä, pienemmällä se vielä menee. Eli ei taida ainakaan mulla olla Busalla suoran päässä yhtään enempää vauhtia kuin pienemmällä. Mut mä oonkin hidas pelkuri.
Niin se alustan säätöhän lähtee noista painumien säädöstä. Ja jos ei saa esijännityksellä alueelle niin vaihdetaan sitten jousi. Sit vaimennukset tehdasasetuksiin ja siitä tilanteen mukaan jonnekkin päin.
Noilla linkeillä pääsee jo pitkälle. Niin ja sillä että tietää mitä se pyörä tekee väärin.
Sepe kirjoitti:Taitaa olla miehestä sitten kiinni.
Joo, juttuja oon kuullu kuskeilta ketkä ajellu busalla sekä gixxerillä, muuten en tiiä. Ite ajellu silleen että suoran alussa vähä kiihdytystä ja sitte kattellu maisemia, mutkat varman päälle. Eli eipä hääviä aikoja tullu, enemmän naatiskelua.
Wilbersistä kuulin iskarisepältä joka asensi mulle racetechin sarjaa takaiskariin, jotta materiaali ei läheskään esim. öhlärin tasoista, siksi halvempi hinta.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
...itte kun noita "opiskelin" ja vähän säätelin omastani viime kesänä radalle ja toishaalta "täyslasti" päällä reishun lähtiessä, niin tuosta Sepen laittamasta linkistä oli ittelleni kovasti apua. Tekstit siis lähinnä selittivät sitä, mitä tekkee jos löysää tai kirrii yms asiat.
Harmittaa vain kun tuo takajousen säätäminen on niin helevetin vaikiaa, vaikka jonkulainen rimpula-avainki on siihen tarkotukshen hommattuna...vois kyllä olla helepomminki sääjettävissä tuo. Etenki ku rata-ajossa, vaikkei lähelläkhän limiiittiä tule ajettua, niin siitä säätämisestä olis kovasti hyötyä tuntuman ja sitä kautta nautinnollisemman ajamisen kautta.