Sivu 3/3

Lähetetty: 11 Joulu 2008, 06:01
Kirjoittaja BussiJussi
Uudessa n.33mm! Eli tuosta ainakin se +10mm ero tulee... Pitää paneutua asiaan, kunhan vähän nukkuu ensin...

Lähetetty: 11 Joulu 2008, 09:39
Kirjoittaja tenhulttio
Eikös se jää just noin kantamaan jos napa (tai jotaki sielä akselilla) ei ole pyöräytetty kohdalleen? Jäi vaan mieleen TFM taxin kytkimen asentelusta, että käikäle ei ollut aluksi tarpeeksi syvällä -> toisella yrittämällä meni ok.
Nuo kuvissa akselilla oleva kytkimen "painin" peittää näkyvyyden akselille (akselin kierteestähän sen näkee onko mutteri ja käikäle tarpeeksi syvällä).

Lähetetty: 11 Joulu 2008, 11:04
Kirjoittaja 107-1089231881
tenhulttio kirjoitti:Eikös se jää just noin kantamaan jos napa (tai jotaki sielä akselilla) ei ole pyöräytetty kohdalleen? Jäi vaan mieleen TFM taxin kytkimen asentelusta, että käikäle ei ollut aluksi tarpeeksi syvällä -> toisella yrittämällä meni ok.
Nuo kuvissa akselilla oleva kytkimen "painin" peittää näkyvyyden akselille (akselin kierteestähän sen näkee onko mutteri ja käikäle tarpeeksi syvällä).
Jep, täysin samaa mieltä hulttion kans. Paketin asennuksen tarkistus. Tarkista myös että öljypumpun ratas on hampaallaan ja EHJÄ.

Lähetetty: 11 Joulu 2008, 12:40
Kirjoittaja BussiJussi
Kytkin purettu, ja tietenkään ei mitään löytynyt!! "kori" oli siis pohjassa, pyöritelty kampuran päästä, että ö-pumppu pyörii. Myos keski"käikäle" pohjassa. Vakio keskiöllä tulee samalla lailla ulos "tornit" korista, eli ei billetissäkään vikaa. Vakio jousilla jää jousiin "pänninkiä" n. 8mm. eroa vanhakoppaseen? Joten "torneja" pitää lyhentää (sorvata uudet) n.10mm, että lock-up painuis painelevyyn kii! Tuleepahan ainakin puolta enempi pänninkiä, + lock-up. Vai onko parempia ideoita?! pari kuvaa: Keskimutteri, ja oletus, kuinka lock-upin tulis ehkä olla... Sekä purkuvaiheessa olevan mutteri "syvyys", eli samanverran menee mutteri akselille nyt, kuin purkaessakin!

mutteri

lock-up, ja painelevy

purkuvaihe




Edited By BussiJussi on 1229000576

Lähetetty: 11 Joulu 2008, 13:41
Kirjoittaja Kekku
Osta tollaset vanhan "tornit"

Vanha
http://fiche.ronayers.com/Index.c...._X_Y_K1
6-2
Part Number: 21481-02F12

Uusi:
http://fiche.ronayers.com/Index.c....CLUTCH_
14
Part Number: 21481-24F30


Nii, ja jouset.

Vanha:
Part Number: 21413-24F10

Uusi:
Part Number: 21413-24F30




Edited By Kekku on 1228997599

Lähetetty: 11 Joulu 2008, 14:30
Kirjoittaja BussiJussi
JEP! Nilllä ainakain lähemmäs pääsee, pitää katsoa sitten pitääkö niitäkin n. 1-2mm lyhentäää, mut lähelle ne käy ainakin!
Jousia löytyy monenmoisia, pitää katsoa mitkä laittaa. Esim 40# vanhan busan jouset löysemmät kuin uuden orkkikset! Uudessa busassa jouset luokkaa 50#. Onhan mulla ne ruoåttin jäykätkin vielä...
Ostoilmoitus laitettu aiheesta...




Edited By BussiJussi on 1228999369

Lähetetty: 12 Joulu 2008, 07:14
Kirjoittaja 74-1158779367
En nyt tarkkaan muista mutta 08:ssa kun vaihdettiin toi sisähubi niin sen sai muistaakseni kummin päin vaan paikoilleen ja jos sen laittoi " väärinpäin" niin "tornit" jäi juuri tuon n.10mm liian ulos... ( Tarkista )

Jake

Lähetetty: 12 Joulu 2008, 12:16
Kirjoittaja BussiJussi
Oikein päin on sekin...Ne tornit vaan on liian pitkät...Pitää vaan keksiä paljon jätän lock-upin irti painelevystä, että kytkin vielä toimii normaalisti...

Lähetetty: 12 Joulu 2008, 14:20
Kirjoittaja -Artsi-
BussiJussi kirjoitti:Pitää vaan keksiä paljon jätän lock-upin irti painelevystä, että kytkin vielä toimii normaalisti...
Mä säätelin väliprikoilla sen lumihiutaleen välyksen passeliksi.

Lähetetty: 12 Joulu 2008, 14:40
Kirjoittaja Kekku
Kasaa legot paikoilleen vaikka niillä vanhan tapeilla ja mittaa välys painelaattaan upotetuista metallipalikoista lock-up:in käpäliin kytkinkahvan ollessa POHJASSA ja lock-up:in käpälät auki asennossa, ja tarkista myös ettei painelaatan metallipalikat osu lock-up:in runkoon jos käpälät pääsee kääntymään rungon sisään tuossa mallissa.

Mitä sen välyksen pitää olla, ei sen väliä kunhan on varmasti välys, milli pari, käpäliin tai runkoon.
Pienempi parempi.

Lähetetty: 15 Joulu 2008, 11:00
Kirjoittaja BussiJussi
No niin, tämäkin asia edennyt. Eli vanhan busan "torneilla" kasattuna tuli aika mukava välys tohon lock-upin, ja painelevyn väliin. Jousiksi laitoin 40# jäykkyiset jouset. Hieman löysemmäksi jäi kytkin kuin orkkis, kun vakiot jouset liki 50#. Kokeillaan kuinka toimii, jousia varastossa useita jäykkyyksiä...