No niin veljet....ja siskot. Kertokaapas nyt kiihdytys wannabeelle kaksi asiaa. Ensinnäkin mitä mie teen tuon kytkimen kanssa kun se haukkaa niin perkeleesti tuolla 4-5trpm paikkeilla ettei reippista lähdöistä tule mitään. Kävin tänään kokeilemassa lähtöjä ja aina kun sain ryömimään niin sen jälkeen PAM! Ei luista ei sitten vähääkään.
Hommmahan johtuu VARMASTI osaltansa puutteellisesta tekniikasta muttta silti jotain tarttis tehdä.
Toinen kysymys liittyykin tuohon mainitsemaani puutteelliseen kytkimen luistatustekniikkaan. Jos lähdetään ihan perusasioista niin onko teillä enemmän koekeneilla tapana pitää tupista (kytkinkahvan puoleisesta) peukalo-etusormi otteella kiinni kiihdyttäessä vai löysäättekö kahvaa ihan reippaasti koko kämmenellä. Itsellä ainakin tulee hieman "hutera" olo kun kaasukahva on vain puristamassa Busan tuottamaa eläimellistä G-voimaa vastaan
Tällaisia mietiskeli roibusa jälleen täällä Napapiirin ytimessä.
alotetaan purkamaan helpoimmasta päästä, koko kämmenellä kahvasta vaan kiinni. ei se kiihtyvyys niin eläimellinen vakiolla ole. foorumia selaamalla löydät ohjeet kytkimen hitsaamiseen tai ostat valmiiksi kiinteen.
niin ja lähdössä riittää vakiolle melko pienet kierrokset 3-4 tuhatta, sen jälkeen kytkimellä luistattamalla ja kaasua lisäämällä niin sopivassa suhteessa ettei keula nouse liian ylös.
Jaakko kirjoitti:alotetaan purkamaan helpoimmasta päästä, koko kämmenellä kahvasta vaan kiinni. ei se kiihtyvyys niin eläimellinen vakiolla ole. foorumia selaamalla löydät ohjeet kytkimen hitsaamiseen tai ostat valmiiksi kiinteen.
niin ja lähdössä riittää vakiolle melko pienet kierrokset 3-4 tuhatta, sen jälkeen kytkimellä luistattamalla ja kaasua lisäämällä niin sopivassa suhteessa ettei keula nouse liian ylös.
Lähinnä tarkoitin tuossa lähdössä kun pitää luistattaa ja samalla pitää kiinniki jostaa :p
huhu kertoo että jampan penkki on ratkaisu tuohon... niitä huhuja tais olla useampikin. pysyy ukko jakkaralla niin ei tartte roikkua niin paljon kiinni stongassa
Nyt saatavilla niitä kiinteitä käikäleitä, poistaa 'back-torgue-limiterin'. ...eli ajaa saman asian kuin vakiosta hitsattu, mutta on siis valmis asennettavaksi paikalleen.
Tuolla saa siitä busan paskasta kytkimestä jo vähän vähemmän paskan. Jouset ja levysetit, ynnä asennus ja säätely onnistuu myös, pikku varauksin.
nomad667 kirjoitti:huhu kertoo että jampan penkki on ratkaisu tuohon... niitä huhuja tais olla useampikin. pysyy ukko jakkaralla niin ei tartte roikkua niin paljon kiinni stongassa
Onpas taas aika jämäkkä huhu liikkeellä. Siiskö ihan satulaa vaihtamalla sais kytkimen toimimaan???
Kujo kirjoitti:Nyt saatavilla niitä kiinteitä käikäleitä, poistaa 'back-torgue-limiterin'. ...eli ajaa saman asian kuin vakiosta hitsattu, mutta on siis valmis asennettavaksi paikalleen.
Tuolla saa siitä busan paskasta kytkimestä jo vähän vähemmän paskan. Jouset ja levysetit, ynnä asennus ja säätely onnistuu myös, pikku varauksin.
Mistäkäs noita "kiinteitä käikäleitä" nyt saa ja muutakin modausvinkkiä otetaan vastaan
Kujo kirjoitti:Nyt saatavilla niitä kiinteitä käikäleitä, poistaa 'back-torgue-limiterin'. ...eli ajaa saman asian kuin vakiosta hitsattu, mutta on siis valmis asennettavaksi paikalleen.
Mistäkäs noita "kiinteitä käikäleitä" nyt saa ja muutakin modausvinkkiä otetaan vastaan
Ihan tikkukirjaimin: MEILLÄ ON NOITA KÄIKÄLEITÄ HYLLYSSÄ NYT. -omaa tuotantoa, toteutus kaapattu maailmalta, muutamilla omilla parannuksilla höystettynä. Taattua ProBoost laatua, lisätietoja vaikka yyveellä.
Busan oma kytkin kun on sellainen kiva kartio joka prässää pakan kasaan kun veto oikeaan suuntaan, tolla se poistuu ja tietty samalla poistuu osa kytkintä puristavasta voimasta joten jäykempää jousta myös jos yksiosainen keskiosa.
Tämä nyt on VAAN mun mielipide, mutta ei Busan kytkin ole yhtään sen paskempi kuin muidenkaan n. kaheksan mopon kytkin mitä olen ajeluttanut omissa nimissäni + lukematon määrä lainamopoja ?
Tietty jos kiihdyttelee kilpaa, niin saattaa olla että lisäosia tarvitaan, eli siähen en kommentoi.
24.000km huollossa vaihettiin kaikki nesteet ohjelman mukaan jolloin kytkimen neste oli hivenen tummempaa kuin jarruneste, nyt on taulussa n. 42.700km ja molemmista nesteistä näkyy läpi oikein hyvin. Mutta mittään käikäleitä ei oo laitetu ainakaan mun aikana, suojalaippa "SAATTAA" olla, tai sitten ei ? En oo kattonnu .
Eka omistaja ajoi mopolla 11.200 km. Mä oon nyt ajanut sen 31.500 ja kytkin on pelannut varsin moitteettomasti koko ajan, tosin mä oon vaan "touring kuski".
Joten Busan "paska kytkin" on ainakin mun kohalla "paskapuhetta"! Väittäisin, että kevyin ja paras käytettävyydeltään mitä mun pyörissä on koskaan ollut alkaen uudesta 125 GT:stä vuonna 1975 !? Väliin mahtuu sitten niin monta mopoo, etten jaksa ees luetella. Joskin tällä vuosituhannella vain 1200 Bandit -02 ja tämä Busa -05 :rasberry:
Suopi rauhassa olla erimieltä, mutta olen HYVIN tyytyväinen Busan kytkimen toimintaan.
Edited By busapappa2 on 1186921511
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
busapappa2 kirjoitti:Tämä nyt on VAAN mun mielipide, mutta ei Busan kytkin ole yhtään sen paskempi kuin muidenkaan n. kaheksan mopon kytkin mitä olen ajeluttanut omissa nimissäni + lukematon määrä lainamopoja ?
Tietty jos kiihdyttelee kilpaa, niin saattaa olla että lisäosia tarvitaan, eli siähen en kommentoi.
24.000km huollossa vaihettiin kaikki nesteet ohjelman mukaan jolloin kytkimen neste oli hivenen tummempaa kuin jarruneste, nyt on taulussa n. 42.700km ja molemmista nesteistä näkyy läpi oikein hyvin. Mutta mittään käikäleitä ei oo laitetu ainakaan mun aikana, suojalaippa "SAATTAA" olla, tai sitten ei ? En oo kattonnu .
Eka omistaja ajoi mopolla 11.200 km. Mä oon nyt ajanut sen 31.500 ja kytkin on pelannut varsin moitteettomasti koko ajan, tosin mä oon vaan "touring kuski".
Joten Busan "paska kytkin" on ainakin mun kohalla "paskapuhetta"! Väittäisin, että kevyin ja paras käytettävyydeltään mitä mun pyörissä on koskaan ollut alkaen uudesta 125 GT:stä vuonna 1975 !? Väliin mahtuu sitten niin monta mopoo, etten jaksa ees luetella. Joskin tällä vuosituhannella vain 1200 Bandit -02 ja tämä Busa -04 / 05 :rasberry:
Suopi rauhassa olla erimieltä, mutta olen HYVIN tyytyväinen Busan kytkimen toimintaan.
Jos nyt vaikka luettais tuolta ihan alusta uudelleen.. tässähän ei siis mistään rautaperseajoista ollut kyse..
Tokihan luin, mutta ei sitä "IHAN PASKAKSI" kannata nimittää, jos ei kestä ääriolosuhteita AINA !!
Pääsääntöisesti kuitenkin Hayabusakin on yksi parhaista........ ei per*e*e... siis paras MATKAPYÖRÄ, mitä tällä planeetalla on koskaan tehty. Niin No, siis taas MUN MIELESTÄ. :rasberry:
Edited By busapappa2 on 1185656480
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT