Diy vesiruisku

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Kuinkas muut on värkänneet nuita DIY vesiruiskuja törböön..nyt pitäis nopeesti saada joku pruutta viritettyä ja ajattelin jotain öpolttimon suuttimia laittaa jo itellä ylimääräsenä olevan 3barin pumpun ympärille. Oletteko määrittäneet oikean sumusuhteen paineistamalla vesitankin vai jokin erillinen ohjaus..rele..varoventtiili?Miten? Vai mikä olisi toimivaksi todettu muu edullinen ehkä kaupallinen ratkaisu minkä tiedätte toimivaksi ja voitte suositella. Esim. Aquamist ei uutena kovinkaan houkuttelisi.



Edited By bussikoppa on 1284308418
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Öljypolttimen suutinta ja pissapojan pumppua tuli joskus kauan sitten koitettua ja ei toiminut, pumppu liian heikko. Suurin ongelma lienee löytää tarpeeksi tehokas pumppu, tosin en ole tietoinen nykypäivän tarjonnasta mutta esim. se aquamist muistaakseni kykeni 10barin paineeseen.

Monien pumppujen todellinen paine on kaukana valmistajien ilmoittamista.
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Joo siis öljypolttimen suutinta ajattelin tesmata ja sitä nimenomaan aattelin, tuli vaan väärin kirjoitettua tuohon ekaan postaukseen :p..ihme ettei tuo vähempi paine riittäisi
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Niin en usko, että vaikka aquamist antaakin 10 bar(muistaakseni), etteikö vähemmälläkin tulisi toimeen kunhan pumpun paine vaan saa veden sumuuntumaan tarpeeksi tehokkaasti ja kykynee voittamaan painekotelossa vallitsevan ahtopaineen.

Sitten vielä se ahtopaineen muuttuminen pitäisi huomioida jotenkin, vaikka ahtopaineistaa vesisäiliö tms...
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Öljypolttimen suuttimesta ei tule vesi läpi.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

waiski10 kirjoitti:Öljypolttimen suuttimesta ei tule vesi läpi.
Ahaa, no mitesse ny silleen?
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

bussikoppa kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:Öljypolttimen suuttimesta ei tule vesi läpi.

Ahaa, no mitesse ny silleen?
vesimolekyylit on isompia kuin löpön, tiukka suodatin tukkeutuu vedellä.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Se taitaa omaan touringkiin alkaa nyt välijäähyn suunnittelu
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

waiski10 kirjoitti:Öljypolttimen suuttimesta ei tule vesi läpi.
Öljypolttimen suuttimesta tulee kyllä vesi läpi ja hienojakoisena tuleekin jopa pissapojan pumpulla. Testattu muutamalla eri suutinkoolla.
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

gsxr kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:Öljypolttimen suuttimesta ei tule vesi läpi.

Öljypolttimen suuttimesta tulee kyllä vesi läpi ja hienojakoisena tuleekin jopa pissapojan pumpulla. Testattu muutamalla eri suutinkoolla.
Juu näinhän se pitäis olla mutta ...tuota tilaa ois tuossa keulassa vaikka leivänpaahtimelle, ku en varttimailejakaan ajele
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Jos päädyt välijäähdyttimeen niin mcxpressin tekele toimii hyvin tehokkaammissakin turbo-busissa.
82-1232688863

Viesti Kirjoittaja 82-1232688863 »

Devil's Own?

http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=77

Jos nuokin on liian kalliita, niin jo on kumma.




Edited By Röhnö on 1286672854
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Röhnö kirjoitti:Devil's Own?

http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=77

Jos nuokin on liian kalliita, niin jo on kumma.
TFM kokemuksien mukaan onmeton...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

jarim kirjoitti:
Röhnö kirjoitti:Devil's Own?

http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=77

Jos nuokin on liian kalliita, niin jo on kumma.

TFM kokemuksien mukaan onmeton...

Mitä ongelmaa tuossa Devilissä ?
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Lainaus taxiprojektin kirjeenvaihdosta:
"Maksimipaineella (n.8-10bar) (150psi) tuotto oli vain noin 200ml/min, eli siinä ja siinä riittääkö.. Lisäksi pumpun oma paineensäätö on todella epätarkkaa, paineen noustessa painekytkin katkaisee virran ja syklimäinen käyttö tekee paineesta vaihtelevaa. Virrankulutus oli ainoa plussa, n.3-5A."

Vesipumppua pyörittävä sähkömoottori on starttimoottorin kokokoinen ja siksi vaikea sijoitettava. Painaakin kuin synti.

edit. Tässä siis puhe coolingmist sarjan pumpusta




Edited By tenhulttio on 1286875231
Vastaa Viestiin