Check - Lämpömittari huipussa ja check-ilmoitus
Kaiva kuskin penkin alta valkoinen nelinapainen liitin johon tulee kaksi johtoa ja jossa on kumitulppa päällä. Kytke liittimeen tulevat kaksi johtoa hyppylangalla yhteen ja tadaa, mittaristossa kellon paikalla on nyt vikakoodi. Antaako pyörän käynnissä ollessa jonkin vikakoodin vai -C00?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Jos lukee Check niin useimmiten vikakoodia ei pysty lukemaan. Check tarkoittaa että joko ECU on pois päältä (ei saa virtaa esim tappokytkimen kytkettynä ollessa tai siksi että esim häläri on kytkenyt virran pois päältä ECU:sta). Jos lähtee käyntiin mutta silti lukee check niin todennäköisintä on että vihreämusta johto joka menee ECU:lta mittaristoon on irti ja mittaristo ei saa signaalia. Ja jos ei ole tuo niin voi olla että joku on vahingossa kytkenyt vihreämustaan +12V ja piiri on ecun sisällä rikkoontunut.
Sen lisäksi että lukee check, niin lämpömittarin pitääkin tällaisessa tilanteessa olla tapissa punaisella.
Jos käydessä näyttää normaalia niin silloin ei mitään hätää... muussa tapauksessa tarkasta mustavihreän johdon kytkentä eculta mittaristoon.
Edited By PetriK on 1204976620
Sen lisäksi että lukee check, niin lämpömittarin pitääkin tällaisessa tilanteessa olla tapissa punaisella.
Jos käydessä näyttää normaalia niin silloin ei mitään hätää... muussa tapauksessa tarkasta mustavihreän johdon kytkentä eculta mittaristoon.
Edited By PetriK on 1204976620
Käytätkö sammuttamiseen oikeassa kahvassa olevaa tappokytkintä ? Silloin kun tuo on pois päältä niin virratkin on pois päältä ja tulee check. Sama juttu jos seisontajalka on alhaalla ja vaihde päällä.kivikko kirjoitti:Eli omassani k7ssa sama vika, lämmöt tapissa ja näytössä check ilmoitus, kun starttaa niin lämmöt menevät mihin kuuluukin. Mitä tehdä? Pyörä täysin vakio eikä siinä ole hälytintä. Yhtäkkiä tänään ilmaantunut tuo vika ja mittarissa vasta 590km. Missä tuo ECU on?
Useimmiten ominaisuus - ei vika. Mullekin sattui tänä keväänä kerran niin että kaveri laittoi vaihde päällä seisontajalan alas ja minä starttaamaan, ihmettelin varmaan vartin yksikseni että mikäs pyörässä on kun ei starttaa ennen kuin huomasin "jekun".
Sammutan aina avaimesta. Taisi mopo olla jalallaan ja vielä vaihde päällä kun mittari tapissa ja check valo paloi? Kiitän ja kumarran! Täytyypä testata kun ehtii... Ajattelin vain kun tuosta jo akkukin meni ja sen juuri tänään vaihdoin. Miten mittariin tulee huolloista ilmoitus ja onnistuuko niitä jotenkin kuittaamaan itse?