Check - Lämpömittari huipussa ja check-ilmoitus

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

Laittelin tuossa pyörääni Spyball-hälyn ja kokeilin käyntiin. Kaikki pelaa muuten normaalisti mutta lämpömittari on punaisella heti ja check lukeepi mittarissa. Missä vois olla vika??
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Sieltä on virta poikki jostain.

Tuo on normaalia kun lyö oikealla peukalolla tappokatkaisimesta virrat poikki.

Siis lähtikö se kuitenkin käyntiin..???




Edited By Quadron on 1204918196
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

Lähtee käyntiin. Taitaa johtua siitä, kun häly katkaisee ECM:n virrat...?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kaiva kuskin penkin alta valkoinen nelinapainen liitin johon tulee kaksi johtoa ja jossa on kumitulppa päällä. Kytke liittimeen tulevat kaksi johtoa hyppylangalla yhteen ja tadaa, mittaristossa kellon paikalla on nyt vikakoodi. Antaako pyörän käynnissä ollessa jonkin vikakoodin vai -C00?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Jos lukee Check niin useimmiten vikakoodia ei pysty lukemaan. Check tarkoittaa että joko ECU on pois päältä (ei saa virtaa esim tappokytkimen kytkettynä ollessa tai siksi että esim häläri on kytkenyt virran pois päältä ECU:sta). Jos lähtee käyntiin mutta silti lukee check niin todennäköisintä on että vihreämusta johto joka menee ECU:lta mittaristoon on irti ja mittaristo ei saa signaalia. Ja jos ei ole tuo niin voi olla että joku on vahingossa kytkenyt vihreämustaan +12V ja piiri on ecun sisällä rikkoontunut.

Sen lisäksi että lukee check, niin lämpömittarin pitääkin tällaisessa tilanteessa olla tapissa punaisella.

Jos käydessä näyttää normaalia niin silloin ei mitään hätää... muussa tapauksessa tarkasta mustavihreän johdon kytkentä eculta mittaristoon.




Edited By PetriK on 1204976620
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

Kiitoksia. Nyt on kaikki kunnossa. ECU oli ilman sähköjä pyörän seistessä. Aina ei tule huomioitua kaikkea...:D
107-1197605508

Viesti Kirjoittaja 107-1197605508 »

Eli omassani k7ssa sama vika, lämmöt tapissa ja näytössä check ilmoitus, kun starttaa niin lämmöt menevät mihin kuuluukin. Mitä tehdä? Pyörä täysin vakio eikä siinä ole hälytintä. Yhtäkkiä tänään ilmaantunut tuo vika ja mittarissa vasta 590km. Missä tuo ECU on?
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

kivikko kirjoitti:Eli omassani k7ssa sama vika, lämmöt tapissa ja näytössä check ilmoitus, kun starttaa niin lämmöt menevät mihin kuuluukin. Mitä tehdä? Pyörä täysin vakio eikä siinä ole hälytintä. Yhtäkkiä tänään ilmaantunut tuo vika ja mittarissa vasta 590km. Missä tuo ECU on?
Käytätkö sammuttamiseen oikeassa kahvassa olevaa tappokytkintä ? Silloin kun tuo on pois päältä niin virratkin on pois päältä ja tulee check. Sama juttu jos seisontajalka on alhaalla ja vaihde päällä.

Useimmiten ominaisuus - ei vika. Mullekin sattui tänä keväänä kerran niin että kaveri laittoi vaihde päällä seisontajalan alas ja minä starttaamaan, ihmettelin varmaan vartin yksikseni että mikäs pyörässä on kun ei starttaa ennen kuin huomasin "jekun".
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
107-1197605508

Viesti Kirjoittaja 107-1197605508 »

Sammutan aina avaimesta. Taisi mopo olla jalallaan ja vielä vaihde päällä kun mittari tapissa ja check valo paloi? Kiitän ja kumarran! Täytyypä testata kun ehtii... Ajattelin vain kun tuosta jo akkukin meni ja sen juuri tänään vaihdoin. Miten mittariin tulee huolloista ilmoitus ja onnistuuko niitä jotenkin kuittaamaan itse?
Vastaa Viestiin