Factoryn tekemiä imuputkia? Onkohan niistä mitään iloa?
http://www.dragrace.fi/catalog....c0778af
Edited By Ode on 1223048417
Onkos kukaan kokeillut - Imuputket
No joo... omassa "vakiokoneessa" aikoinaan totesin että nuo rajoittavat yläkierrosten virtausta.
Nyt kun on tutustunut imupulssien värähtelytaajuuden laskentaan sekä siihen miten koko imukanavan pituuden mitoitus on tarkkaa, miten suppilon muoto pitää suunnitella ja miten koko kanavan suppilosta venttiililautaselle pitää olla kooltaan suppeneva alkaa ymmärtämään miksi nuo eivät voi edes teoriassakaan toimia jos haetaan lisää tehoa yläkertaan.
Toisaalta jos säätää nokat uusiksi ja tiputtaa huipputehon kierrosaluetta niin silloin pidemmät suppilot auttavat. Myös jos haluaa alakertaan lisää vääntöä niin silloin toimivat.
Nyt kun on tutustunut imupulssien värähtelytaajuuden laskentaan sekä siihen miten koko imukanavan pituuden mitoitus on tarkkaa, miten suppilon muoto pitää suunnitella ja miten koko kanavan suppilosta venttiililautaselle pitää olla kooltaan suppeneva alkaa ymmärtämään miksi nuo eivät voi edes teoriassakaan toimia jos haetaan lisää tehoa yläkertaan.
Toisaalta jos säätää nokat uusiksi ja tiputtaa huipputehon kierrosaluetta niin silloin pidemmät suppilot auttavat. Myös jos haluaa alakertaan lisää vääntöä niin silloin toimivat.
Kysyn nyt täs aiheessa koska sivuaa tuota imuputkien vaikutusta. Joten onko kokemusta miten airbox-modi vaikuttaa paljon vakiommassa koneessa ku jampalla ? Mitenkä mahtais ihan vakiossa tuntua.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Muutama asia otettavaksi huomioon jos tätä joku alkaa testailemaan ...
1) Vakioimutorvet ovat eri mittasia ja huipputehon kannalta kaikki lyhyinä toimivat usein paremmin
2) Nokat vaikuttavat imutorven pituuteen, joten hienosäätö nokkien ajoituksen mukaan
3) Jos imutorvet vaihdetaan saman pituisiin, tämänhetkisen tiedon mukaan kannattaa sylinterikohtainen sytkä- ja polttoainekartta molemmat säätää myös samanlaisiksi. Nyt keskimmäisissä sylintereissä on erilainen sytkä- ja polttoainekartta.
Omat FP kokemukset tuli tehtyä vuosi sitten melkein vakiolla koneella ja jo siinäkin näytti huipputehoja rajoittavan. Tällöin kuutiot vakiot ja pakonokka imunokkana.
Airbox modista löytyy tarinaa mm. tältäkin palstalta esim jarim kirjoittamana...
1) Vakioimutorvet ovat eri mittasia ja huipputehon kannalta kaikki lyhyinä toimivat usein paremmin
2) Nokat vaikuttavat imutorven pituuteen, joten hienosäätö nokkien ajoituksen mukaan
3) Jos imutorvet vaihdetaan saman pituisiin, tämänhetkisen tiedon mukaan kannattaa sylinterikohtainen sytkä- ja polttoainekartta molemmat säätää myös samanlaisiksi. Nyt keskimmäisissä sylintereissä on erilainen sytkä- ja polttoainekartta.
Omat FP kokemukset tuli tehtyä vuosi sitten melkein vakiolla koneella ja jo siinäkin näytti huipputehoja rajoittavan. Tällöin kuutiot vakiot ja pakonokka imunokkana.
Airbox modista löytyy tarinaa mm. tältäkin palstalta esim jarim kirjoittamana...