Moottorin virittely mielessä - Kannattaako??

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
75-1186771738

Viesti Kirjoittaja 75-1186771738 »

Mielessä olis 1397 cc ryhmä+kannen kutittelu. Nyt sitten kysyn kokemuksia ja mielipiteitä asiasta.Toimintavarmuus,huoltojen tarve,koneen teettämisen kustannukset,yms.Hakusessa olis n. 200:n hepan tehot!!
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Koneelta 200hp vai renkaalta?
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

200hp löytyy renkaalta ja olen tyytyväinen. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Vanhassa 1300-ryhmällä hieman alle 200hp (+196rwhp) ja oikein mukava laite...kannattaa satsata

-A-
75-1186771738

Viesti Kirjoittaja 75-1186771738 »

No joo, tarkennetaan. Se 200+ horsea olis takaselta ihan mukava. Mutta mitä kustantaa poraus+pinnoitus,mäntä satsit,kannen "kaivuu",yms?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kiskokid kirjoitti:No joo, tarkennetaan. Se 200+ horsea olis takaselta ihan mukava. Mutta mitä kustantaa poraus+pinnoitus,mäntä satsit,kannen "kaivuu",yms?
Kysypäs tarjousta Kansiset / ksthb.

Oma polku kulki siten että kansi+nokat tehtiin 05-06 talvella ja ajelin 06 kesän niillä. 06-07 talvella sitten pistettiin 1397cc ryhmä sekä männät tilaukseen ja viime kesä siis takana niillä. Kansiset palveluun ja tekniseen tukeen olen ollut enemmän kuin tyytyväinen!

Vaihtoryhmällä 1397cc setin hintahan on APE:lla $897 (+toimituskulut molempiin suuntiin + tullit + verot +++...).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Kiskokid kirjoitti:No joo, tarkennetaan. Se 200+ horsea olis takaselta ihan mukava. Mutta mitä kustantaa poraus+pinnoitus,mäntä satsit,kannen "kaivuu",yms?

Jonkinlaista kustannus arvioo. Ryhmä 1397cc 1250e, Muzzy billet 1464cc n.2700e, kansi virinokilla/säätöpyörillä/jousilla asennus valmiina 1550e, kytkin modi 100e, läppärunko/airbox modi 120e, pientarvikkeet, avaimet käteen tehtynä/säädettynä 1200e.

Tämän lisäksi tarvii kunnollisen putkiston/Pc:n
Kokonaisuutena aika kallis mutta hintansa väärtti mielestäni.
Koko potti alkaen 3000e, lisättynä putkistolla esim Muzzy/Pc n.1000e (+asennus/säädätys (jos tarvii) 1200e)

Ja tosta päästään vielä helposti ylöspäin hinnassa, jos ruvetaan hipostelemaan oikeen kunnolla :shocked:

ediittii: Toiminta ja käyttövarmuus ei muutu oleellisesti normi käytössä normaalit huollot riittävät.
Toki kulutus osien vaihtotarve kasvaa kovassa käytössä.
Selkeesti huolettomampi kuin Tbo mopot




Edited By ksthb on 1200688409
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

ksthb kirjoitti:ediittii: Toiminta ja käyttövarmuus ei muutu oleellisesti normi käytössä normaalit huollot riittävät.
Toki kulutus osien vaihtotarve kasvaa kovassa käytössä.
Selkeesti huolettomampi kuin Tbo mopot
Niin mitäs lisääntyneitä huollontarpeita tulee "normi" käytössä tbo-mopoon? :shocked:

Samalla lailla kuin muillakin viritetymmällä, kumeja voi mennä hitusen enemmän :musik
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jaku kirjoitti:
ksthb kirjoitti:ediittii: Toiminta ja käyttövarmuus ei muutu oleellisesti normi käytössä normaalit huollot riittävät.
Toki kulutus osien vaihtotarve kasvaa kovassa käytössä.
Selkeesti huolettomampi kuin Tbo mopot

Niin mitäs lisääntyneitä huollontarpeita tulee "normi" käytössä tbo-mopoon? :shocked:

Samalla lailla kuin muillakin viritetymmällä, kumeja voi mennä hitusen enemmän :musik
Hmm.. pikkasen kovemmassa käytössä erot selviävät.
Suuri vääntö raiskaa konetta ihan oikeesti käytettäessä +250hp/+200nm tehoja, kokemusta on kertynyt tältäkin saralta.
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Mutta aiemmin olikin puhetta "normi" käytöstä :p
74-1158779367

Viesti Kirjoittaja 74-1158779367 »

Miten olis kuitenkin Tbo??
Halpoja helppoja hevosia...
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

ksthb kirjoitti:
Jaku kirjoitti:
ksthb kirjoitti:ediittii: Toiminta ja käyttövarmuus ei muutu oleellisesti normi käytössä normaalit huollot riittävät.
Toki kulutus osien vaihtotarve kasvaa kovassa käytössä.
Selkeesti huolettomampi kuin Tbo mopot

Niin mitäs lisääntyneitä huollontarpeita tulee "normi" käytössä tbo-mopoon? :shocked:

Samalla lailla kuin muillakin viritetymmällä, kumeja voi mennä hitusen enemmän :musik

Hmm.. pikkasen kovemmassa käytössä erot selviävät.
Suuri vääntö raiskaa konetta ihan oikeesti käytettäessä +250hp/+200nm tehoja, kokemusta on kertynyt tältäkin saralta.

No , miten toimii/kauan ne vapari +250hp/+200nm tehoiset "normikäytössä".
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

turboman kirjoitti:
ksthb kirjoitti:
Jaku kirjoitti:
Niin mitäs lisääntyneitä huollontarpeita tulee "normi" käytössä tbo-mopoon? :shocked:

Samalla lailla kuin muillakin viritetymmällä, kumeja voi mennä hitusen enemmän :musik

Hmm.. pikkasen kovemmassa käytössä erot selviävät.
Suuri vääntö raiskaa konetta ihan oikeesti käytettäessä +250hp/+200nm tehoja, kokemusta on kertynyt tältäkin saralta.

No , miten toimii/kauan ne vapari +250hp/+200nm tehoiset "normikäytössä".
Tätä mäkin ihmettelen :p :1087
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

turboman kirjoitti:
ksthb kirjoitti:
Jaku kirjoitti:
Niin mitäs lisääntyneitä huollontarpeita tulee "normi" käytössä tbo-mopoon? :shocked:

Samalla lailla kuin muillakin viritetymmällä, kumeja voi mennä hitusen enemmän :musik

Hmm.. pikkasen kovemmassa käytössä erot selviävät.
Suuri vääntö raiskaa konetta ihan oikeesti käytettäessä +250hp/+200nm tehoja, kokemusta on kertynyt tältäkin saralta.

No , miten toimii/kauan ne vapari +250hp/+200nm tehoiset "normikäytössä".

Hmm.. ihan vaparina en oo tohon päässyt, hupakaasulla terästettynä kyllä. Hyvin on kestäny 25kg kaasua syötetty koneesta läpi ajettu koneella 34tkm ja nytkin parhaillaan sama kone on uusien kehittelyiden alla samalla kokoon panolla.
Ja helpolla kone ei oo päässyt, takana yli 400 vartin lähtöö, nopeusajoja, tourinkia ja armotonta dyno testii. :;):




Edited By ksthb on 1200834166
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

ksthb kirjoitti:
turboman kirjoitti:
ksthb kirjoitti:
Hmm.. pikkasen kovemmassa käytössä erot selviävät.
Suuri vääntö raiskaa konetta ihan oikeesti käytettäessä +250hp/+200nm tehoja, kokemusta on kertynyt tältäkin saralta.

No , miten toimii/kauan ne vapari +250hp/+200nm tehoiset "normikäytössä".

Hmm.. ihan vaparina en oo tohon päässyt, hupakaasulla terästettynä kyllä. Hyvin on kestäny 25kg kaasua syötetty koneesta läpi ajettu koneella 34tkm ja nytkin parhaillaan sama kone on uusien kehittelyiden alla samalla kokoon panolla.
Ja helpolla kone ei oo päässyt, takana yli 400 vartin lähtöö, nopeusajoja, tourinkia ja armotonta dyno testii. :;):

:oho: 34 tkm samoilla männillä, venttiileillä ja laakereilla. Ja konetta ei auottu . Vain normaalit huollot :shocked: .


Vastaa Viestiin