Moottorin virittely mielessä - Kannattaako??
200hp löytyy renkaalta ja olen tyytyväinen. 

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kysypäs tarjousta Kansiset / ksthb.Kiskokid kirjoitti:No joo, tarkennetaan. Se 200+ horsea olis takaselta ihan mukava. Mutta mitä kustantaa poraus+pinnoitus,mäntä satsit,kannen "kaivuu",yms?
Oma polku kulki siten että kansi+nokat tehtiin 05-06 talvella ja ajelin 06 kesän niillä. 06-07 talvella sitten pistettiin 1397cc ryhmä sekä männät tilaukseen ja viime kesä siis takana niillä. Kansiset palveluun ja tekniseen tukeen olen ollut enemmän kuin tyytyväinen!
Vaihtoryhmällä 1397cc setin hintahan on APE:lla $897 (+toimituskulut molempiin suuntiin + tullit + verot +++...).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kiskokid kirjoitti:No joo, tarkennetaan. Se 200+ horsea olis takaselta ihan mukava. Mutta mitä kustantaa poraus+pinnoitus,mäntä satsit,kannen "kaivuu",yms?
Jonkinlaista kustannus arvioo. Ryhmä 1397cc 1250e, Muzzy billet 1464cc n.2700e, kansi virinokilla/säätöpyörillä/jousilla asennus valmiina 1550e, kytkin modi 100e, läppärunko/airbox modi 120e, pientarvikkeet, avaimet käteen tehtynä/säädettynä 1200e.
Tämän lisäksi tarvii kunnollisen putkiston/Pc:n
Kokonaisuutena aika kallis mutta hintansa väärtti mielestäni.
Koko potti alkaen 3000e, lisättynä putkistolla esim Muzzy/Pc n.1000e (+asennus/säädätys (jos tarvii) 1200e)
Ja tosta päästään vielä helposti ylöspäin hinnassa, jos ruvetaan hipostelemaan oikeen kunnolla

ediittii: Toiminta ja käyttövarmuus ei muutu oleellisesti normi käytössä normaalit huollot riittävät.
Toki kulutus osien vaihtotarve kasvaa kovassa käytössä.
Selkeesti huolettomampi kuin Tbo mopot
Edited By ksthb on 1200688409
Niin mitäs lisääntyneitä huollontarpeita tulee "normi" käytössä tbo-mopoon?ksthb kirjoitti:ediittii: Toiminta ja käyttövarmuus ei muutu oleellisesti normi käytössä normaalit huollot riittävät.
Toki kulutus osien vaihtotarve kasvaa kovassa käytössä.
Selkeesti huolettomampi kuin Tbo mopot

Samalla lailla kuin muillakin viritetymmällä, kumeja voi mennä hitusen enemmän :musik
Hmm.. pikkasen kovemmassa käytössä erot selviävät.Jaku kirjoitti:ksthb kirjoitti:ediittii: Toiminta ja käyttövarmuus ei muutu oleellisesti normi käytössä normaalit huollot riittävät.
Toki kulutus osien vaihtotarve kasvaa kovassa käytössä.
Selkeesti huolettomampi kuin Tbo mopot
Niin mitäs lisääntyneitä huollontarpeita tulee "normi" käytössä tbo-mopoon?![]()
Samalla lailla kuin muillakin viritetymmällä, kumeja voi mennä hitusen enemmän :musik
Suuri vääntö raiskaa konetta ihan oikeesti käytettäessä +250hp/+200nm tehoja, kokemusta on kertynyt tältäkin saralta.
ksthb kirjoitti:Jaku kirjoitti:ksthb kirjoitti:ediittii: Toiminta ja käyttövarmuus ei muutu oleellisesti normi käytössä normaalit huollot riittävät.
Toki kulutus osien vaihtotarve kasvaa kovassa käytössä.
Selkeesti huolettomampi kuin Tbo mopot
Niin mitäs lisääntyneitä huollontarpeita tulee "normi" käytössä tbo-mopoon?![]()
Samalla lailla kuin muillakin viritetymmällä, kumeja voi mennä hitusen enemmän :musik
Hmm.. pikkasen kovemmassa käytössä erot selviävät.
Suuri vääntö raiskaa konetta ihan oikeesti käytettäessä +250hp/+200nm tehoja, kokemusta on kertynyt tältäkin saralta.
No , miten toimii/kauan ne vapari +250hp/+200nm tehoiset "normikäytössä".
Tätä mäkin ihmettelen :p :1087turboman kirjoitti:ksthb kirjoitti:Jaku kirjoitti:
Niin mitäs lisääntyneitä huollontarpeita tulee "normi" käytössä tbo-mopoon?![]()
Samalla lailla kuin muillakin viritetymmällä, kumeja voi mennä hitusen enemmän :musik
Hmm.. pikkasen kovemmassa käytössä erot selviävät.
Suuri vääntö raiskaa konetta ihan oikeesti käytettäessä +250hp/+200nm tehoja, kokemusta on kertynyt tältäkin saralta.
No , miten toimii/kauan ne vapari +250hp/+200nm tehoiset "normikäytössä".
turboman kirjoitti:ksthb kirjoitti:Jaku kirjoitti:
Niin mitäs lisääntyneitä huollontarpeita tulee "normi" käytössä tbo-mopoon?![]()
Samalla lailla kuin muillakin viritetymmällä, kumeja voi mennä hitusen enemmän :musik
Hmm.. pikkasen kovemmassa käytössä erot selviävät.
Suuri vääntö raiskaa konetta ihan oikeesti käytettäessä +250hp/+200nm tehoja, kokemusta on kertynyt tältäkin saralta.
No , miten toimii/kauan ne vapari +250hp/+200nm tehoiset "normikäytössä".
Hmm.. ihan vaparina en oo tohon päässyt, hupakaasulla terästettynä kyllä. Hyvin on kestäny 25kg kaasua syötetty koneesta läpi ajettu koneella 34tkm ja nytkin parhaillaan sama kone on uusien kehittelyiden alla samalla kokoon panolla.
Ja helpolla kone ei oo päässyt, takana yli 400 vartin lähtöö, nopeusajoja, tourinkia ja armotonta dyno testii.

Edited By ksthb on 1200834166
ksthb kirjoitti:turboman kirjoitti:ksthb kirjoitti:
Hmm.. pikkasen kovemmassa käytössä erot selviävät.
Suuri vääntö raiskaa konetta ihan oikeesti käytettäessä +250hp/+200nm tehoja, kokemusta on kertynyt tältäkin saralta.
No , miten toimii/kauan ne vapari +250hp/+200nm tehoiset "normikäytössä".
Hmm.. ihan vaparina en oo tohon päässyt, hupakaasulla terästettynä kyllä. Hyvin on kestäny 25kg kaasua syötetty koneesta läpi ajettu koneella 34tkm ja nytkin parhaillaan sama kone on uusien kehittelyiden alla samalla kokoon panolla.
Ja helpolla kone ei oo päässyt, takana yli 400 vartin lähtöö, nopeusajoja, tourinkia ja armotonta dyno testii.

