Braking - Jarrulevyt
- jokkebusa
- Viestit: 122
- Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
- Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
- Viesti:
...no mikäs ettei, ainakin extreme lookin nimeen vannoen jopa busaan......=)
vaan pari käytännön juttua ilman omaa kokemusperää juolahtaa mieleen näin äkkiseltään. kas kaikki se lisäpaino mitä tällätään mahdollismman lähelle vanteen/renkaan maastoa vaikuttaa noihin ei/juu toivottuihin hyrrävoimiin. Vaikka kyseistä voimaa tarvitaan, juurikin sen asian helpottamiseen jolla mopedikin pysyy liikkellä ollessaan sen kummemmin kuljettajan miettimättä pystyasenossaan mieluummin kuin että itsekseen kyljelleen pyrkisi, niin sinne ulkokehälle siirretty jarrulevy tekisi luultavasti jo muutenkin hieman kankeasta bussesta vieläkin kankeamman kääntymään sinne kurviin. keskiöperusteisten ja vannelevyjen mahdollinen painoero sinällään ei välttämättä ole merkittävä juttu, koska momenttivartta ajatellen siellä ulkokehällä tarvitaan huomattavasti pienempi pinta-ala/jarruvoima paloilta verrattuna normikeskiökiinnitteiseen laikkaan.
( korjatkaa tietäväisemmät minkä taidatte...=)
se orggis jarrukaliiberikaan ei vannelaikkaan sovi kaiketi, joten siitä kertyy sitten tuota huisia hintaakin, nääs kun senkin samalla joutuu uusimaan....
tämän ajatusmallin mukaan, vaikkapa semmoiset kovasti söötit ja mahdollisimman kevyet piparilevyt ja tottakai samalla myös teräspunosletkut/laatujarrupalat ovat ehkä sittenkin euroisine satsauksineen se vaihtoehto number uno....?
enkä kyllä haluaisi hinkata sitä tuikitärkeän mp-puhtaanapidon kannalta jo muutenkin eineen työlästä etuvannetta, jos sen reunaa kiertäisi moinen kehärinkula, vaikka miksei... varsin hyvän näköinen katsella olisikin....
vaan pari käytännön juttua ilman omaa kokemusperää juolahtaa mieleen näin äkkiseltään. kas kaikki se lisäpaino mitä tällätään mahdollismman lähelle vanteen/renkaan maastoa vaikuttaa noihin ei/juu toivottuihin hyrrävoimiin. Vaikka kyseistä voimaa tarvitaan, juurikin sen asian helpottamiseen jolla mopedikin pysyy liikkellä ollessaan sen kummemmin kuljettajan miettimättä pystyasenossaan mieluummin kuin että itsekseen kyljelleen pyrkisi, niin sinne ulkokehälle siirretty jarrulevy tekisi luultavasti jo muutenkin hieman kankeasta bussesta vieläkin kankeamman kääntymään sinne kurviin. keskiöperusteisten ja vannelevyjen mahdollinen painoero sinällään ei välttämättä ole merkittävä juttu, koska momenttivartta ajatellen siellä ulkokehällä tarvitaan huomattavasti pienempi pinta-ala/jarruvoima paloilta verrattuna normikeskiökiinnitteiseen laikkaan.
( korjatkaa tietäväisemmät minkä taidatte...=)
se orggis jarrukaliiberikaan ei vannelaikkaan sovi kaiketi, joten siitä kertyy sitten tuota huisia hintaakin, nääs kun senkin samalla joutuu uusimaan....
tämän ajatusmallin mukaan, vaikkapa semmoiset kovasti söötit ja mahdollisimman kevyet piparilevyt ja tottakai samalla myös teräspunosletkut/laatujarrupalat ovat ehkä sittenkin euroisine satsauksineen se vaihtoehto number uno....?
enkä kyllä haluaisi hinkata sitä tuikitärkeän mp-puhtaanapidon kannalta jo muutenkin eineen työlästä etuvannetta, jos sen reunaa kiertäisi moinen kehärinkula, vaikka miksei... varsin hyvän näköinen katsella olisikin....

...dont you agree...ehhh..?
Ei ole vanteen kehälle tulevista kokemuksia mutta ainakin nuo "normaalit" vakioiden tilallle asennettavat piparit tuntuu tosi hyvältä vs. vakiot. Suosittelen. 

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Onko sulla ollu ongelmia sellasen jutun kans, että kun levy on kostea (esim. pesun jälkeen tai sateella) niin etujarru "murisee" eikä pidä ennen kuin kuivuu? Olen laittanu kuparitahnaa väliin ja ei auta...
Palat on ebc:n sintterit ja muuten jarut toimii järjettömän hyvin, mut toi piirre vähän ärsyttää ja vesikelillä on vähän vaarallinenkin..... Siis mullakin on Brakingin piparit, letkut on vielä vanhat, mutta keväällä sit vaihdan nekin....
Palat on ebc:n sintterit ja muuten jarut toimii järjettömän hyvin, mut toi piirre vähän ärsyttää ja vesikelillä on vähän vaarallinenkin..... Siis mullakin on Brakingin piparit, letkut on vielä vanhat, mutta keväällä sit vaihdan nekin....
Jaa-a, enpä ole itsellä huomannut ..Ode kirjoitti:Onko sulla ollu ongelmia sellasen jutun kans, että kun levy on kostea (esim. pesun jälkeen tai sateella) niin etujarru "murisee" eikä pidä ennen kuin kuivuu? Olen laittanu kuparitahnaa väliin ja ei auta...
Palat on ebc:n sintterit ja muuten jarut toimii järjettömän hyvin, mut toi piirre vähän ärsyttää ja vesikelillä on vähän vaarallinenkin..... Siis mullakin on Brakingin piparit, letkut on vielä vanhat, mutta keväällä sit vaihdan nekin....
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport