Braking - Jarrulevyt

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
villeh
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Maalis 2005, 12:54
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja villeh »

onko kellään kokemusta em jarrulevyistä siis semmoisista mitkä tulee vanteen kehälle ajattelin ostaa mut suolanen hinta 2killoo euroja on must koht paljon...
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
84-1087207043

Viesti Kirjoittaja 84-1087207043 »

Ei ole kokemusta, mutta katoppa demon-tweeksilta, niin saat kylla halvemmalla kun tuo 2ke
Avatar
jokkebusa
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkebusa »

...no mikäs ettei, ainakin extreme lookin nimeen vannoen jopa busaan......=)

vaan pari käytännön juttua ilman omaa kokemusperää juolahtaa mieleen näin äkkiseltään. kas kaikki se lisäpaino mitä tällätään mahdollismman lähelle vanteen/renkaan maastoa vaikuttaa noihin ei/juu toivottuihin hyrrävoimiin. Vaikka kyseistä voimaa tarvitaan, juurikin sen asian helpottamiseen jolla mopedikin pysyy liikkellä ollessaan sen kummemmin kuljettajan miettimättä pystyasenossaan mieluummin kuin että itsekseen kyljelleen pyrkisi, niin sinne ulkokehälle siirretty jarrulevy tekisi luultavasti jo muutenkin hieman kankeasta bussesta vieläkin kankeamman kääntymään sinne kurviin. keskiöperusteisten ja vannelevyjen mahdollinen painoero sinällään ei välttämättä ole merkittävä juttu, koska momenttivartta ajatellen siellä ulkokehällä tarvitaan huomattavasti pienempi pinta-ala/jarruvoima paloilta verrattuna normikeskiökiinnitteiseen laikkaan.
( korjatkaa tietäväisemmät minkä taidatte...=)

se orggis jarrukaliiberikaan ei vannelaikkaan sovi kaiketi, joten siitä kertyy sitten tuota huisia hintaakin, nääs kun senkin samalla joutuu uusimaan....

tämän ajatusmallin mukaan, vaikkapa semmoiset kovasti söötit ja mahdollisimman kevyet piparilevyt ja tottakai samalla myös teräspunosletkut/laatujarrupalat ovat ehkä sittenkin euroisine satsauksineen se vaihtoehto number uno....?

enkä kyllä haluaisi hinkata sitä tuikitärkeän mp-puhtaanapidon kannalta jo muutenkin eineen työlästä etuvannetta, jos sen reunaa kiertäisi moinen kehärinkula, vaikka miksei... varsin hyvän näköinen katsella olisikin.... :smoking:
...dont you agree...ehhh..?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ei ole vanteen kehälle tulevista kokemuksia mutta ainakin nuo "normaalit" vakioiden tilallle asennettavat piparit tuntuu tosi hyvältä vs. vakiot. Suosittelen. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
79-1091167648

Viesti Kirjoittaja 79-1091167648 »

Onko sulla ollu ongelmia sellasen jutun kans, että kun levy on kostea (esim. pesun jälkeen tai sateella) niin etujarru "murisee" eikä pidä ennen kuin kuivuu? Olen laittanu kuparitahnaa väliin ja ei auta...
Palat on ebc:n sintterit ja muuten jarut toimii järjettömän hyvin, mut toi piirre vähän ärsyttää ja vesikelillä on vähän vaarallinenkin..... Siis mullakin on Brakingin piparit, letkut on vielä vanhat, mutta keväällä sit vaihdan nekin....
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ode kirjoitti:Onko sulla ollu ongelmia sellasen jutun kans, että kun levy on kostea (esim. pesun jälkeen tai sateella) niin etujarru "murisee" eikä pidä ennen kuin kuivuu? Olen laittanu kuparitahnaa väliin ja ei auta...
Palat on ebc:n sintterit ja muuten jarut toimii järjettömän hyvin, mut toi piirre vähän ärsyttää ja vesikelillä on vähän vaarallinenkin..... Siis mullakin on Brakingin piparit, letkut on vielä vanhat, mutta keväällä sit vaihdan nekin....
Jaa-a, enpä ole itsellä huomannut ..
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
villeh
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Maalis 2005, 12:54
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja villeh »

paino ei kuulemma lisäänny juurikaan koska vanne on kans erillainen.... mut en tiedä... mietityttää vaan että jos ajaa kuumilla levyillä vesilammikkoon niin näinköhän vääntyvät... ja jarruvoimaa ei ole koskaan liikaa.... :bike:
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
Vastaa Viestiin