Alustan säädöt

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Kertokaapa millaisilla säädöillä olette ajelleet radalla tai muuten vain kun mennään yli rajoitusten.
Omassa K-6 kovalla tuulella etupää on levoton sivusuunnassa, johtuuko säädöistä vai renkaista, Michelin Pilot Power edessä ja takana. Radallalla nopeissa mutkissa etupää on rauhaton ja nimenomaan sivusuunnassa ja töyssyissä pyörä pomppii.
Mitä pitää säätää ja mihin päin? Onko vinkkejä?
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Juttua ollu TÄÄLLÄ
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Enpä oikein jaksa uskoa noihin säätöihin! Kaikki vaimennukset väännetään mahdollisimman pienelle ja jouset löysälle?
Vakoisäädöissäänkin etupää menee kovissa jarruissa radalla pohjaan saati sitten noilla säädöillä.Miten keula voi tehdä työtään, jos on jo jarruissa pohjassa?
No harrastelijapohjaltahan tässä touhutaankin, pitää ilmeisesti koitella erillaisia säätöjä ns. perstuntuman pohjalta? ???
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

suiza kirjoitti:Enpä oikein jaksa uskoa noihin säätöihin! Kaikki vaimennukset väännetään mahdollisimman pienelle ja jouset löysälle?
Vakoisäädöissäänkin etupää menee kovissa jarruissa radalla pohjaan saati sitten noilla säädöillä.Miten keula voi tehdä työtään, jos on jo jarruissa pohjassa?
No harrastelijapohjaltahan tässä touhutaankin, pitää ilmeisesti koitella erillaisia säätöjä ns. perstuntuman pohjalta? ???

Mites ne keula öljyt?

Ei mulla vaan ole noillakaan säädöillä keula pohjannut edes radalla.

edit: Niin ja kyllähän noissa PB:n säädöissä keulaa laitetaan vakiosta jäykemmäksi. Takapäätä taas löysätään aika rajustikkin. Tosin ei tuo siskolikka noista tykännyt vaan halus vakio säädöt takaisin....




Edited By Sepe on 1153248379
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Artsin kanssa säädettiin suskamiitissä mun jousitus joillakin ohjeilla, siltä jäljiltä taitaa olla vieläkin ja ihan hyvältä tuntuu. Vieläkö Artsi tallessa ko. ohjeet? :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

jarim kirjoitti:Artsin kanssa säädettiin suskamiitissä mun jousitus joillakin ohjeilla, siltä jäljiltä taitaa olla vieläkin ja ihan hyvältä tuntuu. Vieläkö Artsi tallessa ko. ohjeet? :)

Jepulis, ne oli Sportriderin alustasuositukset.
Huomatkaa erityisesti takajousen vaimennussäätöjen eroavaisuudet eri vuosimallien välillä! :shocked:
Club 100 m/s
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Keulassa on mitkälie öljyt, joita Suizan tehtaalla sinne panevat.

Pitää koittaa nuilla Jarim ja Artsin säädöillä.

Liekö sitten tuo Pilot Poweri ajettavuudeltaan tuollainen "joustava"? Seuraavana voisi koittaa Pirelliä edessä.

Kiitän opastuksesta :thumbup:
Vastaa Viestiin