Koiranluitten vaihto - Jaa miten hä..?

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Ajattelin välillä kysellä yksinkertaisia niin saa enemmän vastauksia. :D

Meinasin tiputtaa bussilta persiötä vähän alaspäin ja vaihtaa luut.

Vääntäkääs rautalangasta takapihavirittäjälle että millaiset työvaiheet tuo vaatii...? Sen tiedän että se lärpäke alta pois niin pääsee käsiksi, mutta miten olette vaihtanu luut itteänne tai pyörää telomatta?

Helpoin olis kai hilata se jostain roikkumaan ja sitten irroitella ne luut. Mutta kun ei omista tallia ja taloyhtiön pihapuuhun ei uskalla naruja viritellä. :(
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Quadron kirjoitti:Helpoin olis kai hilata se jostain roikkumaan ja sitten irroitella ne luut. Mutta kun ei omista tallia ja taloyhtiön pihapuuhun ei uskalla naruja viritellä. :(
Mä käytin tätä taktiikkaa. ensin pitää mennä ostamaan talo ja sitten rakentaa siihen pihaan talli johon laitetaan nosturi kattoon. Tuollain siis lähdetään liikkeelle luiden vaihdossa. Sitten 12mm kierretanko rungosta läpi josta nostetaan nosturilla perä ylös. Sitten vaan vanhat luut pois ja uudet tilalle. Alku ja loppu meni aika sutjakkaasti mutta tuon tallin kanssa sai vähän aikaa tapella. :thumbup: :D
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Sepe kirjoitti:
Quadron kirjoitti:Helpoin olis kai hilata se jostain roikkumaan ja sitten irroitella ne luut. Mutta kun ei omista tallia ja taloyhtiön pihapuuhun ei uskalla naruja viritellä. :(

Mä käytin tätä taktiikkaa. ensin pitää mennä ostamaan talo ja sitten rakentaa siihen pihaan talli johon laitetaan nosturi kattoon. Tuollain siis lähdetään liikkeelle luiden vaihdossa. Sitten 12mm kierretanko rungosta läpi josta nostetaan nosturilla perä ylös. Sitten vaan vanhat luut pois ja uudet tilalle. Alku ja loppu meni aika sutjakkaasti mutta tuon tallin kanssa sai vähän aikaa tapella. :thumbup: :D

Tulee persiön laskemiselle hintaa tuolla tyylillä... :shocked: :D
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Voi myös tehdä niin että hallitunkilla sopivasti nostaa takaiskarin alta kun pyörä on takapukilla. On muuten helvetin paljon helpompaa jos pyörässä on vain yksi putki...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
janne
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 21:19
Paikkakunta: Lohtaja

Viesti Kirjoittaja janne »

varo vielä lipsuttelemasta avainta, ite joudun käyttään pienen "lipsuttelun" jälkeen hienosäätötyökalua (lue rälläkkää) :oho:
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

jarim kirjoitti:Voi myös tehdä niin että hallitunkilla sopivasti nostaa takaiskarin alta kun pyörä on takapukilla. On muuten helvetin paljon helpompaa jos pyörässä on vain yksi putki...
Just näin! Ja onnistu mulla jopa kahellaki putkella, vaikken mikään tekniikan ihmelapsi ookkaan..
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Vastaa Viestiin