Mistä jäykemmät jouset?
Jos multa kysytään niin Busan alusta on jo vakiona suhtkoht jäykkä... mihin käyttöön tarttee vielä jäykempää...?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Eli kaivetaanpa vanha threadi taas esille 
Mielessä olisi jäykemmät etujouset. Noitahan löytyy eri valmistajilta, mutta onko porukat noita laittaneet jäykempiä alkuperäisten tilalle?
Tuohon peliin kun Partasen ajokoulussa yritettiin esijännityksen säädöllä saada "oikeanlaista" painumaa niin piti esijännitys vetää tappiin. Ei jousi on jo toiminta-alueeltaan pois - pitäisi kuitenkin saada esijönnityksen puolivälille jotta olisi säätö suuntaan jos toiseen.
Normaalin paino laskukaavan mukaan myös osittaa että kuskille ei paljoa tavita painoa ladata jos alkup. jousen lukemat on 0.85 kg/mm.
Tässä taas racetechin kaavaa jolla kun Busille laskee tuon race kategorian mukaan jousia niin ainakin mun painolla (78kg) menee tuonne 1kg:n pintoihin, Streetilläkin lähelle 0.95 kg. JOs tuon sivun alkuperäisjousien arvot pitää paikkansa (0.85 kg/mm) niin kuski saisi race kaavan mukaan painaa 30 kg ja street suosituskin kantaisi noilla jousilla himppasen yli 50 kilon kuskin
Eli onko joku laittanut jäykempiä jousia eteen bussiin, mitä on tapahtunut? hyötyä vai haittaa?

Mielessä olisi jäykemmät etujouset. Noitahan löytyy eri valmistajilta, mutta onko porukat noita laittaneet jäykempiä alkuperäisten tilalle?
Tuohon peliin kun Partasen ajokoulussa yritettiin esijännityksen säädöllä saada "oikeanlaista" painumaa niin piti esijännitys vetää tappiin. Ei jousi on jo toiminta-alueeltaan pois - pitäisi kuitenkin saada esijönnityksen puolivälille jotta olisi säätö suuntaan jos toiseen.
Normaalin paino laskukaavan mukaan myös osittaa että kuskille ei paljoa tavita painoa ladata jos alkup. jousen lukemat on 0.85 kg/mm.
Tässä taas racetechin kaavaa jolla kun Busille laskee tuon race kategorian mukaan jousia niin ainakin mun painolla (78kg) menee tuonne 1kg:n pintoihin, Streetilläkin lähelle 0.95 kg. JOs tuon sivun alkuperäisjousien arvot pitää paikkansa (0.85 kg/mm) niin kuski saisi race kaavan mukaan painaa 30 kg ja street suosituskin kantaisi noilla jousilla himppasen yli 50 kilon kuskin

Eli onko joku laittanut jäykempiä jousia eteen bussiin, mitä on tapahtunut? hyötyä vai haittaa?
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Mulla on Öhlinsin jäykemmät etujouset. Muuttu mielestäni keulan käytös paremmax. Mulla vakiojouset oli vedetty tiukimmalle, että 2-päällä tourinki ajossa edes jotenkin olis toiminut.busajasa kirjoitti:Eli kaivetaanpa vanha threadi taas esille
Mielessä olisi jäykemmät etujouset. Noitahan löytyy eri valmistajilta, mutta onko porukat noita laittaneet jäykempiä alkuperäisten tilalle?
Tuohon peliin kun Partasen ajokoulussa yritettiin esijännityksen säädöllä saada "oikeanlaista" painumaa niin piti esijännitys vetää tappiin. Ei jousi on jo toiminta-alueeltaan pois - pitäisi kuitenkin saada esijönnityksen puolivälille jotta olisi säätö suuntaan jos toiseen.
Normaalin paino laskukaavan mukaan myös osittaa että kuskille ei paljoa tavita painoa ladata jos alkup. jousen lukemat on 0.85 kg/mm.
Tässä taas racetechin kaavaa jolla kun Busille laskee tuon race kategorian mukaan jousia niin ainakin mun painolla (78kg) menee tuonne 1kg:n pintoihin, Streetilläkin lähelle 0.95 kg. JOs tuon sivun alkuperäisjousien arvot pitää paikkansa (0.85 kg/mm) niin kuski saisi race kaavan mukaan painaa 30 kg ja street suosituskin kantaisi noilla jousilla himppasen yli 50 kilon kuskin
Eli onko joku laittanut jäykempiä jousia eteen bussiin, mitä on tapahtunut? hyötyä vai haittaa?
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Löytyykö K8 busaan jäykempiä etujousia...? Pieniä "hippoja" tulee cooleriin, kun leikkii! :laugh:
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"