Sivu 1/1
Lähetetty: 04 Elo 2009, 09:49
Kirjoittaja Dösällä
Ei nyt varsinaisesti busseihin liity mutta kysytään kuitenkin. Modet saa poistella jos siltä tuntuu...
Mamman GSX600F on aivan mahdoton ajettava kaarteessa, joutuu vastaohjaamaan melko lailla. Liekö vika gummeissa, jousituksessa tai kenties rungossa? Noin 8k ajettu K6 kyseessä. Saiskohan jollain säädöllä kuntoon (en tarkoita säätämistä toiseen malliin)?
Lähetetty: 04 Elo 2009, 10:35
Kirjoittaja 76-1188501707
Itse lisäsin busaan ohjautuvuutta noistamalla perää kaksi senttiä koiranluilla. Luulisi että sama toimii toisinpäin pienemmässäkin pyörässä.
Lähetetty: 04 Elo 2009, 12:20
Kirjoittaja vikkelä
Kyllä renkaat on suurin syy ja syytä tarkastaa ensin. Onhan alusta tehtaalta tiettyyn hyväksi koettuun kulmaam ja suhteeseen rakennettu.
F:ssä etupumput tulee läpi yläkolmiosta, jos intoo piisaa pudota keulaa 1cm vaikuttaa jo jonkin verran. Eli sama tulos ku perää nostamalla mut ilman uusia osia. Pumput on tosin hieman hankala passata keskenään samaan linjaan. Itse nostin pyörän rungosta kattoon roikkumaan niin oli kohtuu helppo passailla ja rupes äffäkin haukkaan kurviin paremnmin. Jos enempi laskee on syytä laittaa pumppuihin vähän jäykempää öljyä ja hitusen ylitäyttää, tosin tässä pilee lukkojarru vaara. Liika on liikaa niin ko kaikes.
Lähetetty: 04 Elo 2009, 18:47
Kirjoittaja Dösällä
Ok, täytyy koittaa tota putkien siirtoa. Näyttää olevan tehtaan joustoasetukset. Renkaat on lähes uudet misukat, mikähän mokudo se olikaan...
Lähetetty: 04 Elo 2009, 21:55
Kirjoittaja Cebusa
vikkelä kirjoitti:Kyllä renkaat on suurin syy ja syytä tarkastaa ensin.
Erityisesti rengaspaineet.
Lähetetty: 06 Elo 2009, 09:14
Kirjoittaja 79-1091167648
Rengaspaineista sen verran, että huoltsikoiden mittarit saattavat heittää ihan sikana. "Paras" heitto oli 1 atm eli autoon laitoin silloin ja piti tulla 2,3, niin omalla tarkalla mittarilla mittasin 1,3! Sen jälkeen olen käyttänyt aina omaa mittaria. Ja on renkaat kestäneet ja ollu hyvä ajaa.
Jos noista ei vikaa löydy, niin sitten kannattaa katsoa sitä jousitusta. Toimiiko ne siten että kun mittaat pyörän ilman kuormaa ja sitten kun kuski istuu päälle niin sen tulisi tipahtaa molemmista päistä 2-3cm. Jos vain toinen pää tippuu, niin se joka ei tipu on syyllinen ja kääntäen....
Michelin on tunnetusti aika yliohjaava rengas, joten jos kaikesta huolimatta et saa ajettavuutta kuntoon, niin vaihda rengasmerkkiä. Mezeler on hitaampi ohjattava esimerkiksi...
Lähetetty: 07 Elo 2009, 00:49
Kirjoittaja Dösällä
Rengaspaineet ok eikä ruuvarisätämiset auta.
Tänään vihdoinkin hieman aikaa Mamman pyörälle; kovin ovat velton tuntuisia nuo etuiskarit. Itse ei jaksa/aika riitä l. pakko vissiin käyttää jossain sukisukihuollossa. Kustannusarvioita arvon nistit?
Lähetetty: 07 Elo 2009, 14:31
Kirjoittaja Dösällä
Ode kirjoitti:Michelin on tunnetusti aika yliohjaava rengas, joten jos kaikesta huolimatta et saa ajettavuutta kuntoon, niin vaihda rengasmerkkiä.
No juu, nyt huomasin kyllä ja "vikakin" poistui lähes kokonaan kun laitoin n. 0,3 ylipainetta kumpaankin päähän. Ei vetele enää (juurikaan). Paine tarkastettu useammalla mittarilla joten kyllä kait toi oma sitten näyttää myös oikein
Lähetetty: 18 Elo 2009, 23:40
Kirjoittaja eeroolli
Dösällä kirjoitti:Ode kirjoitti:Michelin on tunnetusti aika yliohjaava rengas, joten jos kaikesta huolimatta et saa ajettavuutta kuntoon, niin vaihda rengasmerkkiä.
No juu, nyt huomasin kyllä ja "vikakin" poistui lähes kokonaan kun laitoin n. 0,3 ylipainetta kumpaankin päähän. Ei vetele enää (juurikaan). Paine tarkastettu useammalla mittarilla joten kyllä kait toi oma sitten näyttää myös oikein
Yhteenvetona:
1. Renkailla on eroavaisuuksia ajettavuudessa:
Michelinit omienkin kokemusten mukaan hippasen yliohjaavammat kuin Pirellit, Metzit jne.
(myös entisessä pyörässäni tuplaX:ssä Misukan Road/Power -kombinaatiolla em. oireita).
2. Mieluummin hieman ylipainetta renkaisiin normikäytössä auttaapi.
3. Hieman jäykemmät säädöt etu ja takapään vaimennuksessa auttaa myös. Ja tottakai uudet ölpit etupumpuissa.
Edited By eeroolli on 1250633634
Lähetetty: 24 Elo 2009, 17:35
Kirjoittaja MGa
Just tiputin bussiin keulaa pikkasen ni mielestäni ohjaus tuli herkemmäksi, joskin myös raskaammaksi.
Etupää tuntuu muutenkin jäykemmältä.