Lähetetty: 02 Syys 2007, 11:15
Onko kukaan avannut busa uudempaa konetta niin että voisi vahvistaan että syttypyörä on 24-1 mallinen ? Eli 24 pinnaa joista 1 on poistettu.
Lueskelin netistä eri artikkeleita joiden perusteella voisi päätellä että ECU:n vaituessa K2 mallista alkaen niin on mahdollista että siirtyivät myös syttypyörässä siirryttiin 24-1 malliin. Aiemmin olisi luetun mukaan ollut 8-1 josta myös alkuperäisessä huoltomanuaalissa on kuva. Eli tämä olisi yksi syy miksi aiempien mallien ECUt eivät toimi uudempien moottorien kanssa ? Toisaalta tuollainen 24-1 tasoittaa käyntiä ja erityisesti helpottaa kylmäkäynnistyksiä isompipuristeisissa koneissa.
EDIT - kysymys liittyy siihen että selvittelen mahdollisuuksia laittaa Megasquirt busan oman ecun tilalle - hyvältä näyttää varsinkin jos tämä tieto pitää paikkansa. Ainut mihin teoriassa ei ole vielä löytynyt vastausta on:
- lämpömittarin ohjaus/signaali
- vikakoodien ohjaus/signaali (niiden välttäminen)
- polttoaineenkulutuksen laskentasignaali
Juttua syttypyörästä täältä apex:n sivustolta
Edited By PetriK on 1188721486
Lueskelin netistä eri artikkeleita joiden perusteella voisi päätellä että ECU:n vaituessa K2 mallista alkaen niin on mahdollista että siirtyivät myös syttypyörässä siirryttiin 24-1 malliin. Aiemmin olisi luetun mukaan ollut 8-1 josta myös alkuperäisessä huoltomanuaalissa on kuva. Eli tämä olisi yksi syy miksi aiempien mallien ECUt eivät toimi uudempien moottorien kanssa ? Toisaalta tuollainen 24-1 tasoittaa käyntiä ja erityisesti helpottaa kylmäkäynnistyksiä isompipuristeisissa koneissa.
EDIT - kysymys liittyy siihen että selvittelen mahdollisuuksia laittaa Megasquirt busan oman ecun tilalle - hyvältä näyttää varsinkin jos tämä tieto pitää paikkansa. Ainut mihin teoriassa ei ole vielä löytynyt vastausta on:
- lämpömittarin ohjaus/signaali
- vikakoodien ohjaus/signaali (niiden välttäminen)
- polttoaineenkulutuksen laskentasignaali
Juttua syttypyörästä täältä apex:n sivustolta
Edited By PetriK on 1188721486