En ole kovin paljon kerinnyt foorumia lueskelemaan, mutta mikä olisi suht edullinen ja kuitenkin tarkka tiedonkeruu systeemi Gen2 busaan. Olis kiva tietää kiihdytysrykäisyn jälkeen esim. seoskäyrä/kierrokset, vaihteen vaihdot, kaasun asento.. mahdollisesti lähtökierrokset ellei ole käytössä lähtökierrosrajoitinta? Kohtuu edullinen tietysti saisi olla..
JA KÄVI MIELESSÄ (ehkä pöljä ajatus) että kehittelisi kytkimen vapautusta mittaavan/kuvaavan systeemin. Eli kytkinvivun vapautusliike/ aika mittarin esim. potentiometrin avulla. Näkisi todella miten epätasaisen surkea sitä välillä onkaan kun joku kaasuttaa vasemman puolen radalla konetta niin että meinaa tärykalvot irrota
Se voisi ehkä toimia jotenkin niin, että kun kierrokset ovat esim. 7000-7300rpm yhtäjaksoisesti 1 sekunnin ajan ja kytkinvipu tietyssä asennossa (eli kiinniottamisen rajoilla) niin potentiometrin asento/ aika/ kierroslukutieto tallentuu tiedonkeruuseen. Ohjelma alkaa piirtää käyrää ja kuvaajasta näkisi kunka se "taas" lipsahti?
PetriK ja kumppanit, mitäs sanotte, tai onko moisesta ollut jo keskustelua?
Toi "perinteinen" tiedonkeruu seoksiin liittyen olis mulle kuitenki se pääjuttu tälläkertaa. Kiitos jo etukäteen..
Toivoa on että ensi kesäksi saataisiin saksalaisilta busanistiveljiltä tulitikkulaatikon kokoinen tiedonkeruuboxi joka laitetaan suoraan hayabusa SDS liittimeen ilman sen kummempia johdotuksia. Se kerää suoraa kaikki tarpeelliset tiedot ja vähän enemmänkin muistiin, jopa kolme tuntia putkeen ja toimii jopa pelkällä vakiolambdallakin seosten loggaamisen osalta.
Odotan suurella mielenkiinnolla että tuo valmistuu, kaverit lupailivat protoa jo ihan lähiviikkoina testiin...
PetriK kirjoitti:Toivoa on että ensi kesäksi saataisiin saksalaisilta busanistiveljiltä tulitikkulaatikon kokoinen tiedonkeruuboxi joka laitetaan suoraan hayabusa SDS liittimeen ilman sen kummempia johdotuksia. Se kerää suoraa kaikki tarpeelliset tiedot ja vähän enemmänkin muistiin, jopa kolme tuntia putkeen ja toimii jopa pelkällä vakiolambdallakin seosten loggaamisen osalta.
Odotan suurella mielenkiinnolla että tuo valmistuu, kaverit lupailivat protoa jo ihan lähiviikkoina testiin...
Vautsi, onko tuo siis DIY-mallia vai rupeeko saksalaiset myymään sitä? Onko monimutkainenkin värkki?