Kone hyytyi - Kiihdytyksessä

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
jusna
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Kesä 2005, 14:45
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jusna »

Elikkäs: Eilen kun vein pyörää talviunille, matkalla otin tietty ajokauden viimeiset tiukat kiihdytykset. Ilmeni ongelma. Kun kierrokset nousi yli 6-tuhannen ja vaihto vaihdetta isommalle (varmaan kakkoselta kolmoselle tai sitten kolmoselta neloselle, en ny muista) niin kone hyyty. Alko vaan vouaamaan eli kierrokset alko pikasesti laskea ja aivan kuin pyörä olisi sammunut. Sitten kun vaihto isommalle, kone kävi ja kulki taas iloisesti. :shocked:

Diagnoosia kaivataan viisaammilta. :apua:

Tarkemmin kun muistelen, kesällä taisi tehdä kerran saman tempun. Pyörä on -99 vuosimallia.
- elämä on kuin hevospooloa piraijoiden kanssa -
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Itellä teki jokseenkin samanlaista... Tyhjäkäynti oli liian matalalla ja sen noston jälkeen samaa ongelmaa ei ole ollut... (nyt tyhjäkäynti noin 1100rmp)

Tossa jotain aihetta: ...Klaks...
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
112-1180541562

Viesti Kirjoittaja 112-1180541562 »

Jolloin oli joskus vastaavan tapainen huoli busassa. Syyksi selvisi löystynyt jalka, joka alkoi katkomaan tipahtaessaan hiukan alemmaksi. En sitten tiedä sopiiko sun vaivaan.
Avatar
jusna
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Kesä 2005, 14:45
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jusna »

Täytyy tutkia jahka kun huomenna laitan talvihorrokseen neitiä. Ja täytynee tehdä se TPS:n tarkistus, josta foorumilla olikin hyvät ohjeet. Jospa meikäläinenkin osais :1087

Tyhjäkäynti on n. 1100rpm.




Edited By jusna on 1193063980
- elämä on kuin hevospooloa piraijoiden kanssa -
116-1146851093

Viesti Kirjoittaja 116-1146851093 »

Meikäläisellä tehnyt pari kertaa vastaavaa, syynä yksinkertaisesti hyvin vajaa tankki.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Minulla on muutaman kerran tehnyt hyytymisen tasakaasulla ajaessa. Varmalta taholta saatu vinkki kehotti tarkistamaan virtalukon. Minulla siis kävi niin että tasakaasulla ajaessa moottori hyytyi, kiekkamittari tipahti nollaan mutta nopeusmittari näytti edelleen lukemaa sekä sähköt muutenkin pelasi. Vaihto pykälää pienemmälle ja moottori kehräsi taas niinkuin ei mitään.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

ettei sitten kuitenki olisi kyse tästä
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

MGa kirjoitti:ettei sitten kuitenki olisi kyse tästä
Jusnalla ehkä, minulla ei.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jusna
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Kesä 2005, 14:45
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jusna »

Virtalukossa on muuten ollut ongelmia. Ainakin se on pirun jäykkä, vara-avaimella ei meinaa millään mennä virrat päälle.

Pyörällä on mittarissa kunnioitettavat 92tkm joten bensapumpun putsaus voisi olla kevään toimenpide. Purkaminen ei tuottane ongelmia, kasaaminen voi olla astrofysiikkaa...
- elämä on kuin hevospooloa piraijoiden kanssa -
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

juu JariM sullahan onki uudempi versio pumpusta. Ehdotin vaan toista vaihtoehtoa. Noi virtalukot tulee kyl jäykäks mulla ainaki kaikis kolmes ollu kunnes voitelee...
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Vastaa Viestiin