Elikkäs: Eilen kun vein pyörää talviunille, matkalla otin tietty ajokauden viimeiset tiukat kiihdytykset. Ilmeni ongelma. Kun kierrokset nousi yli 6-tuhannen ja vaihto vaihdetta isommalle (varmaan kakkoselta kolmoselle tai sitten kolmoselta neloselle, en ny muista) niin kone hyyty. Alko vaan vouaamaan eli kierrokset alko pikasesti laskea ja aivan kuin pyörä olisi sammunut. Sitten kun vaihto isommalle, kone kävi ja kulki taas iloisesti.
Diagnoosia kaivataan viisaammilta.
Tarkemmin kun muistelen, kesällä taisi tehdä kerran saman tempun. Pyörä on -99 vuosimallia.
Itellä teki jokseenkin samanlaista... Tyhjäkäynti oli liian matalalla ja sen noston jälkeen samaa ongelmaa ei ole ollut... (nyt tyhjäkäynti noin 1100rmp)
Jolloin oli joskus vastaavan tapainen huoli busassa. Syyksi selvisi löystynyt jalka, joka alkoi katkomaan tipahtaessaan hiukan alemmaksi. En sitten tiedä sopiiko sun vaivaan.
Täytyy tutkia jahka kun huomenna laitan talvihorrokseen neitiä. Ja täytynee tehdä se TPS:n tarkistus, josta foorumilla olikin hyvät ohjeet. Jospa meikäläinenkin osais :1087
Minulla on muutaman kerran tehnyt hyytymisen tasakaasulla ajaessa. Varmalta taholta saatu vinkki kehotti tarkistamaan virtalukon. Minulla siis kävi niin että tasakaasulla ajaessa moottori hyytyi, kiekkamittari tipahti nollaan mutta nopeusmittari näytti edelleen lukemaa sekä sähköt muutenkin pelasi. Vaihto pykälää pienemmälle ja moottori kehräsi taas niinkuin ei mitään.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Virtalukossa on muuten ollut ongelmia. Ainakin se on pirun jäykkä, vara-avaimella ei meinaa millään mennä virrat päälle.
Pyörällä on mittarissa kunnioitettavat 92tkm joten bensapumpun putsaus voisi olla kevään toimenpide. Purkaminen ei tuottane ongelmia, kasaaminen voi olla astrofysiikkaa...
juu JariM sullahan onki uudempi versio pumpusta. Ehdotin vaan toista vaihtoehtoa. Noi virtalukot tulee kyl jäykäks mulla ainaki kaikis kolmes ollu kunnes voitelee...