Yläkolmio

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Niimpä, jatkot aina ketjukaupan kautta. Joten eipä paljon ole hyötyä 2"-5" jatkopalasta swingiin. 5" jatko -mitoitettu ketju kun ei oikein toimi 2" jatkon kanssa, eikä päin vastoin. :arskat:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Fastm8 kirjoitti:Niimpä, jatkot aina ketjukaupan kautta. Joten eipä paljon ole hyötyä 2"-5" jatkopalasta swingiin. 5" jatko -mitoitettu ketju kun ei oikein toimi 2" jatkon kanssa, eikä päin vastoin. :arskat:

Hmm... minun ajatus mallilla toimii kyllä. 18 piikkinen eturatas huippunopeuksille ja vartille 16 piikkinen ja hyvin säätyy. Tosin alue on 18 piikkine 2,5" ja 16 piikkine n.4". :arskat: Niin ja luulen välläreiden olevan kohdallaan kumpaanki lajiin aika kohdallaan :thumbup:
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

... ei taida eturattaan halkaisija pienentyä 1,9", kun mennään 18 piikistä 16. ??? Em. eturattaan halkasijan pienennyshän tarvitaan, mikäli aikoo hilata takapyörää 1,5" taaksepäin pelkällä eturattaan vaihdolla. :arskat:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.... kun "vääräuskoinen " olin niin asiaan jossai määrin tutustuin ja yllättävän suuria liikkeitä takapää tekee kun hampirattaan kokoo vaihtaa, ja niin takapäähänkin saa erikokoisia hampirattaita. ja toiseksi ketjut on helppo vaihtaa kun omistaa työkalut ja ylimääräisiä liittimiä. (Hmm... ja jos koet asian noin hankalaksi, niin ehkä sinun ei kannata vaivata tällä itseäsi). Ja joka tapauksessa noi swigin jatkot on hyvä juttu, sillä koko swigin vaihto on jo huomattavasti isompi/ työläämpi juttu. Meinaan hankkia noi jatkot esim MiksaK;lta jos kerkii tekeen ennen ajokauden alkuu. Ja ainaski Apelta moiset saa parissa viikossa. Ja noista on suunnaton apu vartille, kunhan ostaa kunnollisen sliksin takapäähän. Ainut huono juttu sliksissä on hinta/ kestävyys. Rengas kestää n.10 lähtöö (max 15),ja hintaa sillä on n.250e kappale.Ja oikeesti jo 2" swingin jatkaminen vaikuttaa ihan törkeesti Ja vaikka välityksiä vaihtamalla ei päästäs kun 3-3,5" niin taas ollaan ihan toisella levelillä. Hmm.. mitään ei saavuteta ilmaiseksi. työtä ja vaivanäköö hommat vaatii ja siit ei päästä mihkää että vauhti maksaa :;):
77-1085415839

Viesti Kirjoittaja 77-1085415839 »

ksthb kirjoitti:Hmm.... kun "vääräuskoinen " olin niin asiaan jossai määrin tutustuin ja yllättävän suuria liikkeitä takapää tekee kun hampirattaan kokoo vaihtaa, ja niin takapäähänkin saa erikokoisia hampirattaita. ja toiseksi ketjut on helppo vaihtaa kun omistaa työkalut ja ylimääräisiä liittimiä. (Hmm... ja jos koet asian noin hankalaksi, niin ehkä sinun ei kannata vaivata tällä itseäsi). Ja joka tapauksessa noi swigin jatkot on hyvä juttu, sillä koko swigin vaihto on jo huomattavasti isompi/ työläämpi juttu. Meinaan hankkia noi jatkot esim MiksaK;lta jos kerkii tekeen ennen ajokauden alkuu. Ja ainaski Apelta moiset saa parissa viikossa. Ja noista on suunnaton apu vartille, kunhan ostaa kunnollisen sliksin takapäähän. Ainut huono juttu sliksissä on hinta/ kestävyys. Rengas kestää n.10 lähtöö (max 15),ja hintaa sillä on n.250e kappale.Ja oikeesti jo 2" swingin jatkaminen vaikuttaa ihan törkeesti Ja vaikka välityksiä vaihtamalla ei päästäs kun 3-3,5" niin taas ollaan ihan toisella levelillä. Hmm.. mitään ei saavuteta ilmaiseksi. työtä ja vaivanäköö hommat vaatii ja siit ei päästä mihkää että vauhti maksaa :;):
Juu proto mallit jatkoista ois työn alla, voi olla että viikonloppuna pääse testaan sopiiko ne paikoilleen. Eli saadaan palikat vielä ennen ajokauden alkua. :thumbup:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

MiksaK kirjoitti:
ksthb kirjoitti:Hmm.... kun "vääräuskoinen " olin niin asiaan jossai määrin tutustuin ja yllättävän suuria liikkeitä takapää tekee kun hampirattaan kokoo vaihtaa, ja niin takapäähänkin saa erikokoisia hampirattaita. ja toiseksi ketjut on helppo vaihtaa kun omistaa työkalut ja ylimääräisiä liittimiä. (Hmm... ja jos koet asian noin hankalaksi, niin ehkä sinun ei kannata vaivata tällä itseäsi). Ja joka tapauksessa noi swigin jatkot on hyvä juttu, sillä koko swigin vaihto on jo huomattavasti isompi/ työläämpi juttu. Meinaan hankkia noi jatkot esim MiksaK;lta jos kerkii tekeen ennen ajokauden alkuu. Ja ainaski Apelta moiset saa parissa viikossa. Ja noista on suunnaton apu vartille, kunhan ostaa kunnollisen sliksin takapäähän. Ainut huono juttu sliksissä on hinta/ kestävyys. Rengas kestää n.10 lähtöö (max 15),ja hintaa sillä on n.250e kappale.Ja oikeesti jo 2" swingin jatkaminen vaikuttaa ihan törkeesti Ja vaikka välityksiä vaihtamalla ei päästäs kun 3-3,5" niin taas ollaan ihan toisella levelillä. Hmm.. mitään ei saavuteta ilmaiseksi. työtä ja vaivanäköö hommat vaatii ja siit ei päästä mihkää että vauhti maksaa :;):

Juu proto mallit jatkoista ois työn alla, voi olla että viikonloppuna pääse testaan sopiiko ne paikoilleen. Eli saadaan palikat vielä ennen ajokauden alkua. :thumbup:
Jes :thumbup: Mulle yks pari heti kun ovat valmiit :bowdown:
77-1085415839

Viesti Kirjoittaja 77-1085415839 »

ksthb kirjoitti:
MiksaK kirjoitti:
ksthb kirjoitti:Hmm.... kun "vääräuskoinen " olin niin asiaan jossai määrin tutustuin ja yllättävän suuria liikkeitä takapää tekee kun hampirattaan kokoo vaihtaa, ja niin takapäähänkin saa erikokoisia hampirattaita. ja toiseksi ketjut on helppo vaihtaa kun omistaa työkalut ja ylimääräisiä liittimiä. (Hmm... ja jos koet asian noin hankalaksi, niin ehkä sinun ei kannata vaivata tällä itseäsi). Ja joka tapauksessa noi swigin jatkot on hyvä juttu, sillä koko swigin vaihto on jo huomattavasti isompi/ työläämpi juttu. Meinaan hankkia noi jatkot esim MiksaK;lta jos kerkii tekeen ennen ajokauden alkuu. Ja ainaski Apelta moiset saa parissa viikossa. Ja noista on suunnaton apu vartille, kunhan ostaa kunnollisen sliksin takapäähän. Ainut huono juttu sliksissä on hinta/ kestävyys. Rengas kestää n.10 lähtöö (max 15),ja hintaa sillä on n.250e kappale.Ja oikeesti jo 2" swingin jatkaminen vaikuttaa ihan törkeesti Ja vaikka välityksiä vaihtamalla ei päästäs kun 3-3,5" niin taas ollaan ihan toisella levelillä. Hmm.. mitään ei saavuteta ilmaiseksi. työtä ja vaivanäköö hommat vaatii ja siit ei päästä mihkää että vauhti maksaa :;):

Juu proto mallit jatkoista ois työn alla, voi olla että viikonloppuna pääse testaan sopiiko ne paikoilleen. Eli saadaan palikat vielä ennen ajokauden alkua. :thumbup:

Jes :thumbup: Mulle yks pari heti kun ovat valmiit :bowdown:
Juu kyllä nyt näyttää, että lykkääntyy tämä projekti tuonne parin viikon päähän ku pitää ens viikoksi lähtä lasketteleen eikä oo vielä kerenny koneistaa niitä osiakaan. Mutta kyllä ne vielä tulee ennen ajokauden alkua. :thumbup:
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Mutta asiaan, jätin kolmion hankkimatta tuolta: http://www.hayabusazone.com/tripleclamp.html
ja tilasin sen täältä: http://www.tracdynamics.com/e-catalog/index.htm
samalla sai kunnollisen ohjausiskarin http://www.scottsperformance.com/indexmain.html
joka käy suoraan kyseiseen kolmioon ja kaikki vielä samasta paikasta, ups kulki ja amex toimi, 2 viikkoo ja osat oli suomessa, kotiovella tullit maksettuna.
Kuviakin ois mutta mä niitä osaa tänne liittää.
Morjens taas.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

-Artsi- kirjoitti:Tervetuloa foorumille.
Kyseinen kunnollinen yläkolmio on hankittu mutta suoraan valmistajalta:
http://cgi.ebay.com/ebaymot....y=35592

Visa kelpasi ja kusti polki.
Tuote on hyvä, viimeistely "sehr gut"... :mopo:
Artsi; tuo linkki ei näytä enää olevan hengissä, olisiko sulla vielä tallessa yhteystiedot ko. putkaan? Yläkolmiolle mahdollisesti olisi käyttöä... :arskat:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

jarim kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Tervetuloa foorumille.
Kyseinen kunnollinen yläkolmio on hankittu mutta suoraan valmistajalta:
http://cgi.ebay.com/ebaymot....y=35592

Visa kelpasi ja kusti polki.
Tuote on hyvä, viimeistely "sehr gut"... :mopo:

Artsi; tuo linkki ei näytä enää olevan hengissä, olisiko sulla vielä tallessa yhteystiedot ko. putkaan? Yläkolmiolle mahdollisesti olisi käyttöä... :arskat:

Jeps, putiikki oli Promachining, nykyään näemmä PMRComponents
Ei halvin enää mutta lienee varma toimittaja.
Club 100 m/s
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Mielenkiintoista. :cool:
Jos joku tilaa tuolta jotain, niin mulle kai tulis samalla tuommonen tappokytkin. Ja varmaan parille kaverille kans...
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

jarim kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Tervetuloa foorumille.
Kyseinen kunnollinen yläkolmio on hankittu mutta suoraan valmistajalta:
http://cgi.ebay.com/ebaymot....y=35592

Visa kelpasi ja kusti polki.
Tuote on hyvä, viimeistely "sehr gut"... :mopo:

Artsi; tuo linkki ei näytä enää olevan hengissä, olisiko sulla vielä tallessa yhteystiedot ko. putkaan? Yläkolmiolle mahdollisesti olisi käyttöä... :arskat:

Tossa ois aika edullisia ja laaja valikoima. Itse meinasin tilata kans kolmion.
http://www.yanashiki.com/SearchResults.asp?Cat=90
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Onkos muilla sellasta ongelmaa,että orkkis ylä-kolmion kumit rupee antamaa periks...(väljää ohjauksessa) ???

...ja onkos kukaan keksinyt lääkettä moiseen ongelmaan...
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Huomatkaa, että tuo kalliimpi versio korvaa koko yläkolmion, halvempi vain sen levyn siitä päältä. "Tripleclamp vs triple-tree"

Purzi: Sen kuuluukin olla hiukan löysän tuntuinen, onko paljonkin klappia?
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Kujo kirjoitti:Purzi: Sen kuuluukin olla hiukan löysän tuntuinen, onko paljonkin klappia?
...pari milliä yhteensä...ja jos tuo kuuluu busaan on kyllä perseestä suuniteltu...tulee mieleen Taunuksen alusta... :twisted:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Vastaa Viestiin