Uskaltaako takaswingiin porata reikää? - niin

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
109-1085516806

Viesti Kirjoittaja 109-1085516806 »

Terve,

hommasin pro-oiler ketjunrasvaimen. (näyttää todella hienolta värkiltä muuten, osaa mm. säätää öljyntiputuksen määrän nopeusmittarin signaalin mukaan.)

Ohjeissa luki että se takahammasrattaalle tuleva "öljynlevitin" pitäisi kiinnittää poraamalla 2 kpl 4mm reikää takaswingin alapinnalle. Netissä oli vielä esimerkkikuvia. Nyt alkoi kuitenkin hirvittää tuo poraaminen että mahtaakohan se heikentää swingin rakennetta? Reiät tulisivat kyllä aika lähelle swingin takapäätä niin ainakin oma ymmärrys kertoo ettei niistä välttämättä olisi kauheasti haittaa, mutta mutta.

Toinen vaihtoehto olisi käyttää jotakin metalin liimaamiseen tarkoitettua liimaa mutta silloin tuon värkin poistaminen olisi taas hankalampaa. Nippusiteitä ei viitsisi käyttää kuin viimeisenä kiinnityskeinona :)

Mielipiteitä?
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Täytyy kyllä sanoa,että ittellä olis kans aikasta ISO-kynnys ruveta porailemaan svingiin yhtikäs mitään... :(
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
Timppa
Site Admin
Viestit: 716
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 16:15
Paikkakunta: Anjalankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

macconen kirjoitti:Nippusiteitä ei viitsisi käyttää kuin viimeisenä kiinnityskeinona :)
Nippusiteiden ei aina välttämättä tarvi olla rumia, niitä löytyy esim. haponkestävinä :thumbup:
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

macconen kirjoitti:Toinen vaihtoehto olisi käyttää jotakin metalin liimaamiseen tarkoitettua liimaa mutta silloin tuon värkin poistaminen olisi taas hankalampaa.

Vaan miksi tuo pitäisi poistaa? Pyörää vaihtaessa siirto uuteen mopoon? Kyllä itse asentaisin tyyliin pysyvästi ja hankkisin uuden pyörän myötä uuden oilerinkin. Onhan uusi mukavampi asentaakin kuin vanha.
Club 100 m/s
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Onnistuuko jos poraat ja kierteytät erillisen AL-levyn jonka liimaat sitten swingiin.... ???
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
122-1110911427

Viesti Kirjoittaja 122-1110911427 »

jos saa udella niin mistä ostit ja paljonko maksoi??

olen itsekkin ajatellut samaisen vehkeen hankkimista!

mistä saa ostettua haponkestäviä nippusiteitä?
Avatar
Timppa
Site Admin
Viestit: 716
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 16:15
Paikkakunta: Anjalankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

zakke kirjoitti:mistä saa ostettua haponkestäviä nippusiteitä?
Jos multa kysyt, niin en tiedä... paperitehtaalla niitä ainakin on :cool:
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
75-1085389629

Viesti Kirjoittaja 75-1085389629 »

zakke kirjoitti:jos saa udella niin mistä ostit ja paljonko maksoi??

olen itsekkin ajatellut samaisen vehkeen hankkimista!
Just ostin ja velottivat 205 egua. Sis. Postikulut :)
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

zakke kirjoitti:mistä saa ostettua haponkestäviä nippusiteitä?
Hydrauliikkatarvike/-letkuliikkeistä löytynee...
siis Hi-Flex, Hydroscand tai muu vastaava.
Club 100 m/s
122-1110911427

Viesti Kirjoittaja 122-1110911427 »

kiitos täytynee ruveta kyselemään olisi myös käyttöä moisille kiristimille :bowdown:
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Nyt en ole aivan satavarma, mutta ilmeisesti mulla on yksi ylimääräinen pro-oiler tulossa. Eli jos tuommonen kiinnostaa, niin tähän alle voi laittaa varauksen. Hinta kutakuinkin 200 eyröä.
109-1085516806

Viesti Kirjoittaja 109-1085516806 »

Joo enpä taida porata. Mutta sellaisen huomasin että jos liimaa tuollaisella plastic padding metal tms liimajutulla niin sen saa sitten tarpeen mukaan ilmeisesti irti aika helposti kuumailmapuhaltimella. Lämmönkesto noissa epokseissa on ilmeisesti ~100 astetta. Tuo liima kestää öljyä ja ties mitä muuta kemikaalia ja on todnäk ihan tarpeeksi pitävä.

Tilasin tuon värkin osoitteesta http://www.pro-oiler.com/ hinta oli postimaksujen kanssa muistaakseni 209e. Vähän kalliimpi kuin scottoiler mutta ehkäpä hieman edistyksellisempi. Visalla maksoin ja meni muutama päivä niin oli postilaatikossa.


edit: osoitteen korjasin...




Edited By Timppa on 1112630076
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Kujo kirjoitti:Nyt en ole aivan satavarma, mutta ilmeisesti mulla on yksi ylimääräinen pro-oiler tulossa. Eli jos tuommonen kiinnostaa, niin tähän alle voi laittaa varauksen. Hinta kutakuinkin 200 eyröä.
Minua kiinnostaa.........Mitä öjyä siinä käytetään ja miten pahasti se sotkee busanpyllyn ...oks tietoo?
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
109-1085516806

Viesti Kirjoittaja 109-1085516806 »

ihan normaalia moottoriöljyä ainakin ohjeissa suositellaan. Ei ole käytännön kokemusta mutta ohjeen mukaan lentää jonkinverran pois mutta toisaalta huomattavasti helpompi puhdistaa kuin joku sitkompi öljy. Tulis kelit niin pääsis kokeileen :)
Vastaa Viestiin