hommasin pro-oiler ketjunrasvaimen. (näyttää todella hienolta värkiltä muuten, osaa mm. säätää öljyntiputuksen määrän nopeusmittarin signaalin mukaan.)
Ohjeissa luki että se takahammasrattaalle tuleva "öljynlevitin" pitäisi kiinnittää poraamalla 2 kpl 4mm reikää takaswingin alapinnalle. Netissä oli vielä esimerkkikuvia. Nyt alkoi kuitenkin hirvittää tuo poraaminen että mahtaakohan se heikentää swingin rakennetta? Reiät tulisivat kyllä aika lähelle swingin takapäätä niin ainakin oma ymmärrys kertoo ettei niistä välttämättä olisi kauheasti haittaa, mutta mutta.
Toinen vaihtoehto olisi käyttää jotakin metalin liimaamiseen tarkoitettua liimaa mutta silloin tuon värkin poistaminen olisi taas hankalampaa. Nippusiteitä ei viitsisi käyttää kuin viimeisenä kiinnityskeinona
macconen kirjoitti:Toinen vaihtoehto olisi käyttää jotakin metalin liimaamiseen tarkoitettua liimaa mutta silloin tuon värkin poistaminen olisi taas hankalampaa.
Vaan miksi tuo pitäisi poistaa? Pyörää vaihtaessa siirto uuteen mopoon? Kyllä itse asentaisin tyyliin pysyvästi ja hankkisin uuden pyörän myötä uuden oilerinkin. Onhan uusi mukavampi asentaakin kuin vanha.
Nyt en ole aivan satavarma, mutta ilmeisesti mulla on yksi ylimääräinen pro-oiler tulossa. Eli jos tuommonen kiinnostaa, niin tähän alle voi laittaa varauksen. Hinta kutakuinkin 200 eyröä.
Joo enpä taida porata. Mutta sellaisen huomasin että jos liimaa tuollaisella plastic padding metal tms liimajutulla niin sen saa sitten tarpeen mukaan ilmeisesti irti aika helposti kuumailmapuhaltimella. Lämmönkesto noissa epokseissa on ilmeisesti ~100 astetta. Tuo liima kestää öljyä ja ties mitä muuta kemikaalia ja on todnäk ihan tarpeeksi pitävä.
Tilasin tuon värkin osoitteesta http://www.pro-oiler.com/ hinta oli postimaksujen kanssa muistaakseni 209e. Vähän kalliimpi kuin scottoiler mutta ehkäpä hieman edistyksellisempi. Visalla maksoin ja meni muutama päivä niin oli postilaatikossa.
Kujo kirjoitti:Nyt en ole aivan satavarma, mutta ilmeisesti mulla on yksi ylimääräinen pro-oiler tulossa. Eli jos tuommonen kiinnostaa, niin tähän alle voi laittaa varauksen. Hinta kutakuinkin 200 eyröä.
Minua kiinnostaa.........Mitä öjyä siinä käytetään ja miten pahasti se sotkee busanpyllyn ...oks tietoo?
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
ihan normaalia moottoriöljyä ainakin ohjeissa suositellaan. Ei ole käytännön kokemusta mutta ohjeen mukaan lentää jonkinverran pois mutta toisaalta huomattavasti helpompi puhdistaa kuin joku sitkompi öljy. Tulis kelit niin pääsis kokeileen