Bensapumppu - Bensan kiehuminen

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
saltis
Viestit: 19
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 19:59
Paikkakunta: parola

Viesti Kirjoittaja saltis »

Mulla on 99 mallinen busa joka ei lähde käymään kuumalla ilmalla.
Millainen ulkoinen pumppu siihen kävisi?
Kiitos tiedoista etukäteen.
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Mulla oli kans sama ongelma ja se just kuumalla ilmalla paheni ja siis johtui niistä sihtien tukkeutumisesta..
Haulla löytyy lisää tuolla ja muitakin varmaa kun selailee foorumia.
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Oletko sama mies kuin lauantaina Hml torilla juteltiin pikaisesti aiheesta sen äärellä? Vakiopumpun voi korvata periaatteessa millä vaan ruiskumoottoriin tarkoitetulla b-pumpulla, mutta sanomatta jäi että tarvitset samalla myös erillisen paineensäätimen (3bar). Autourheiluliikkeistä löytyy ainakin, laatumerkkejä mm. Bosch ja Walbro. Laita samalla myös bensafiltteri linjaan. Liittimissä voi olla hieman askartelua, muuten melko simppeliä ruuvausta.
Club 100 m/s
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Onko -99 tankin pohjassa muuten vakiona sekä lähtö- että paluulinja valmiina?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

jarim kirjoitti:Onko -99 tankin pohjassa muuten vakiona sekä lähtö- että paluulinja valmiina?
on
jeejee 1/4 alle kympin
saltis
Viestit: 19
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 19:59
Paikkakunta: parola

Viesti Kirjoittaja saltis »

-Artsi- kirjoitti:Oletko sama mies kuin lauantaina Hml torilla juteltiin pikaisesti aiheesta sen äärellä? Vakiopumpun voi korvata periaatteessa millä vaan ruiskumoottoriin tarkoitetulla b-pumpulla, mutta sanomatta jäi että tarvitset samalla myös erillisen paineensäätimen (3bar). Autourheiluliikkeistä löytyy ainakin, laatumerkkejä mm. Bosch ja Walbro. Laita samalla myös bensafiltteri linjaan. Liittimissä voi olla hieman askartelua, muuten melko simppeliä ruuvausta.
Sama vanha ukko h.linnasta koitin saabin ja bmw:n ruiskupumppuja eivät toimineet en ole mikään ruudinkeksijä kerro että vanhakin ymmärtää
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eli siis alkuperäiseen kysymykseen; tankin lähdöstä pumpulle (pumpuksi vaikka jompikumpi Artsin mainitsemista), pumpun perään ruiskulinjaan tarkoitettu bensansuodatin, sen jälkeen T-haara josta toinen ruiskuille ja toinen regulaattorille joka säädetty tuohon 3 bar lukemaan, regulaattorilta sitten paluu tankkiin. Ruiskusuuttimissa olevat sihdit joutunee tuon 99-mallin pumpun jäljiltä tosiaan putsailemaan kuparitöhnästä niinkuin MGa sanoikin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin