Valvontapöntön räpsäys

Kaikki yleiset höpötykset ja jutut jotka eivät sovi muihin foorumeihin tänne..
74-1212481234

Viesti Kirjoittaja 74-1212481234 »

Vähän ehkä tyhmä kysymys,mutta tuossa Tampereen ja Raahen välissä on lukuisia pönttöjä joista yksi leimahti komiasti silmiin ja otti kuvan :shocked:

Eli paluumatkalla busalla,onko tuo pyörä vaan niin komee että kuvas tuo yksi ja ainut pönttö vai mitä tapahtui :oho:

Eihän suomessa ole vielä takaa kuvaavia pönttöjä eihän? :(
T.L

Viesti Kirjoittaja T.L »

Ei taida olla takaa kuvaavia pönttöjä, ja edelleen kameran kuvasta pitää voida tunnistaa kuski sakkoa varten. auton/pyörän omistaja ei ole suomessa vieläkään maksuvelvollinen jos kuljettajaa ei tunnisteta. Poliisihan voi kyllä aloittaa tutkinnan selvittääkseen ( jos on resursseja) kuka ajoi mutta ei sitäkään omistajan ole pakko kertoa..?? Korjatkaa jos olen ihan väärässä, mutta tätä on kyllä selvitelty ja kokemuksia on työn puolesta. ???
Suzuki GSX1300R Hayabusa 2008
------------sini/musta---------------
jörkka

Viesti Kirjoittaja jörkka »

suomessa ei ole "vielä" takaa kuvaavia pönttöjä. Olin itse viime kesällä poliisin haastatelussa ku kamera karjaalla nappas, vaikka ne pyörän tunsi kuvalla, ne ei voinu sakottaa ku kuskin naama ei kunnolla näkyny tai rekkari :tapu: :tapu:
74-1212481234

Siis olenko onnistunut ajamaan aina rajotusten mukaan noitten kohdalla vai onko niin kuten oon luullu ettei ne juuri ota moposta lukemia? :oho:
Jorgos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Jallu kirjoitti:Siis olenko onnistunut ajamaan aina rajotusten mukaan noitten kohdalla vai onko niin kuten oon luullu ettei ne juuri ota moposta lukemia? :oho:

Ei niissä kaikissä linnunpelättimissä kameraa ole, ne käy välillä vaihtamassa kameran (joka on muuten perus Canonin järjestelmäkamera kytkettynä jotenkin tutkaan) paikkaa. Eli "suurin" osa on tyhjiä tolppia.

p.s. eihän pyörällä noiden kanssa mitään hätää ole, itsekin tulee moikkailtua niille niin saa sedät kunnon kuvaterveiset. :rasberry:

Edited By Jorgos on 1212749076
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
toimeve
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Jallu kirjoitti:Siis olenko onnistunut ajamaan aina rajotusten mukaan noitten kohdalla vai onko niin kuten oon luullu ettei ne juuri ota moposta lukemia? :oho:
...ja ylleensä ne sääjetty ottamhan n. 15 ylitykset kiini elikkäs jos 80-alue niin räpsää "vasta" jos ajat yli 95km/h, mikä taas tarkottaa esim omalla Busalla sitä, että mittarinoppeus saa olla rapiat 100 eikä ota. Samoin satasen aluhhella saa mittarissa olla 125 enneku räpsähtää.

Jos et tiiä todellista noppeuttasi vielä, niin kannattaa kalibrioa vaikka gps:llä tai navilla jos mahollista. Paljon mukavampi (lue: levollisempi) ajella kun tietää todellisen noppeuen.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
kartsap

Viesti Kirjoittaja kartsap »

Tämän vuoden puolella omakohtaisesti testattu 80 alueella nopeus 87 todellista ... ja kyllä vain räpsähtää...
MGa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

luin justiis jostain lehdestä, että noita pönttöjä olisis rukattu nappaamaan kuva pienemmistäkin ylityksistä???
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
jarim
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jorgos kirjoitti:(joka on muuten perus Canonin järjestelmäkamera kytkettynä jotenkin tutkaan)
Niinkö?

http://img143.imageshack.us/my.php?image=kuva135cx1.jpg

http://img143.imageshack.us/my.php?image=kuva134ls2.jpg
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
max69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja max69 »

Luinpas jostain juttua että olis tulossa kokeiluun systeemi missä kahden tolpan valistä aikaa mitataan ja jos ekalla ollut lievää ylitystä mutta seuraavaan alle matkaan laskettu aika ei välttämättä tule lappua :wtf: tai jotain tän suuntasta.
Korjatkaa jos jollain parempaa tietoa.
VP of FUEL ALCOHOL

Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
Jukkis

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

En tie en aja koskaan ylinopeutta :;):
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
74-1212481234

Ja minä ku olen ollu siinä uskossa jotta mopo ei edes tartu noihin pönttötutkiin :wtf:

Entäs nuo nopeusnäyttötaulut,aika harva ainakaan mulle näyttänyt mopolla mitään?
Jorgos
Viesti:

jarim kirjoitti:
Jorgos kirjoitti:(joka on muuten perus Canonin järjestelmäkamera kytkettynä jotenkin tutkaan)

Niinkö?

http://img143.imageshack.us/my.php?image=kuva135cx1.jpg

http://img143.imageshack.us/my.php?image=kuva134ls2.jpg
Kyllä ainakin sellaisessa kahdessa oli järkkärit joita tienposkessa leviänä viime kesänä... :p

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Joke

Viesti Kirjoittaja Joke »

Pöntöissä ei ole mitään tutkaa, vaan nopeuden mittaus tapahtuu tiehen upotettujen induktiolankojen avulla.
Eli siis jos hokaa pöntön ajoissa, niin tehokkaalla jarrutuksella
ehtii vältää pöntön räpsäyksen. Induktiolangat eivät ole
kaukana itse tolpasta, ainoastaan muutamia kymmeniä metrejä. Kun asentavat uuden tolpan tielle, jossa on vanha asfalttipinta, niin lankojen paikat näkyvät selvästi. Kun tielle vedetään uusi pinta, niin lankojen paikkaa ei tietysti enää pysty näkemään. :shocked: :bulb:

Edited By Joke on 1212769181
208 whp / 168 Nm
Jorgos
Viesti:

Joke kirjoitti:Pöntöissä ei ole mitään tutkaa, vaan nopeuden mittaus tapahtuu tiehen upotettujen induktiolankojen avulla.
Eli siis jos hokaa pöntön ajoissa, niin tehokkaalla jarrutuksella
ehtii vältää pöntön räpsäyksen. Induktiolangat eivät ole
kaukana itse tolpasta, ainoastaan muutamia kymmeniä metrejä. Kun asentavat uuden tolpan tielle, jossa on vanha asfalttipinta, niin lankojen paikat näkyvät selvästi. Kun tielle vedetään uusi pinta, niin lankojen paikkaa ei tietysti enää pysty näkemään. :shocked: :bulb:
Tutkasta en tiedä mutta kamerat ainakin oli noku järkkäreitä... Siis ne mitä minä näin... :shocked:

Historia:
Vastaa Viestiin