PetriK kirjoitti:On 1397:ssa lämpöongelmia - heti kun joutuu pidempään seisomaan jonossa alkaa lämmöt nousemaan vaikka alkuperäinen miniflektin propelli on vaihdettu kunnolliseen metalliseen lisäksi on siirretty IAT sensori etuputkeen - enkä taida olla ainut tämän lämmön kanssa. Samoin on käynnistysongelmia - ei starttaa hyvin 1397 kuumana yhdellä akulla.
Riippuu varmaan paljon viritysasteesta yms. onko tällaisia haasteita vai ei.
Hmm.. tästä vaivasta pääsee eroon vaihtamalla flektin anturin paikkaa, testattu juttu
Joo voisihan sitä kokeilla - herkempi anturi joka kyrkee flektin päälle pitäisi löytyä kun ei haluaisi tuplaflektiä. Nyt kun IAT sensori on jo vedetty etuputkeen, jäjrestelmässä pelkkää vettä joks johtaa hyvin sekä metallinen isompilapainen tuulietin.
Mä yritän myös jossain välissä tutkia että mitä tyhjäkäynnille pitäisi tehdä että pakokaasut olisivat mahdollisimman kylmiä, nyt putkien kuumuus lämmittää konetta ja syylaria.
Brittiläinen Hayabusacentral/Bigcc racing mainostaa Arrowsin veivejä tietenkin vahvimpina Noilla ajettu yli 600hv tehoilla seiskan aikoja aika pitkälti suomen Pro street biken säännöillä... ???
Vähän yritin netistä löytää tietoa noista arroweista - ja ei löydy mitään mainittavaa. Eli ei nouse valintalistalle kun ei ole tarpeeksi tietoa eri käyttäjiltä niiden toimivuudesta - jos joku yksittäinen sanoo, se ei mulle vielä riitä.
Falicon knife edge, carillo a beam ja carillo h beam sekä crowers ovat yleensä noissa tehokkaammissa 400-650hp busseissa sisällä mitä olen koneen rakentajia jututtanut tai netistä niistä lukenut.
Mua faliconit kiinnostavat eniten tuon muodon takia joka pienentää isoilla kierroksilla öljyn aiheuttamaan vastusta - ns. veitsenterärakenne. Hinnallisesti kaikki kolme carillo, crowers ja faliconit asettuvat varmaan noin 1000e luokkaan ilman alennuksia. Mutta tuo yllä oleva kuva pistää ajattelemaan että on joitain kohtia missä osista ei tingitä - varsinkin siellä missä osat moottorin sisällä vilistävät vauhdilla.
läpikäyty juttu, mutta aprikoinut pienessä mielessäni 1397cc ryhmän + akran kokoputki + pc paketin tehon/väännön tuomaa lisäystä? kun ed. mainitusta paketista tietämystä löytyy täältä, kaikki tervetulletta
Omasta K5 1397 moposta on mitattu 58hp enemmän kuin vakiosta K5:sta ja 38hp enemmän kuin vakio K8:sta (edit: ennen tasapainotusakselin poistoa yms viimeisintä koneen kasausta jolloin takapyöräteho kasvoi vielä noin 6hp) Putkisto on e-leimattu Akra race, kansi on kstbh:lta, s2000 injektorit, bosch:n bensapumppu ja muut hilut brock:lta. Lisäksi pari muuta pienempää modausta Pyörässä on lambda kiinni ja oma purkki säädetty. Kaasutehoista ei vielä ole näkemystä kun en ole päässyt testaamaan niin että bensa olisi riittänyt. Noista pc viritteisistä ei ole mitään tietoa. Jos jollain on pc viritteinen niin laittaa vaan vertailuluvut vakioihin nähden tänne näkyviin.
No ei PC viritteistä mutta Yoshimura EMS (vastaava laite) ja sittemmin ECU päivityksen myötä omalla ECU:lla säädetty 1397cc. Kaksi kautta käytössä jo ollut ja edelleen tyytyväinen, 148hp tuosta joskus Kemissä lähes vakiona mitattiin ja nykytehot samassa penkissä noin 200hp (renkaalla siis).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
1397cc akran kokoputkella, webin 483/536 nokat ja PC3:lla säädettynä n. +50hv vakioon verrattuna. Tuohon pientä nokkamodia lisää niin johan alkoi rumba, -00 mallin bensapumppu hyytyi, venttiilien kulumista ym. Mutta suosittelen, hyvät busan moottorit syntyvät rakkaudella ja huolella valituista laatuosista
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
Korjausta ja lisäystä edelliseen.
Mul ollut 1397cc vuodesta -05, alkuun miedoilla nokilla, webin st1, ja yoshimuran kokorännillä, jolloin +35hv. -06 webin 483/536 ja kantta portattu, josta ei ihan tiiä oliko hyötyä vai haittaa, mut tasolla n. +40hv. Sit -07 akran kokoputki isolla vaimentimella ja korjaustöitä kanteen+nokkien korjailua, paoksi myös .395" nostava, jolloin tasolla +50hv.
Tehot tietysti kyseenalaistettavissa mut toi nyt on oma näkemys.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
PetriK kirjoitti:Jos jollain on pc viritteinen niin laittaa vaan vertailuluvut vakioihin nähden tänne näkyviin.
Itse ei oo tullu vakiona mitattua, mutta n. 18hv enemmän tuossa pc, akra, suppilo ym. viritteisessä on mitä vakiot iskee renkaalle siinä dynojet250I penkissä moto-seinäjoella. 170hv tais olla.
Kaudelle K9 Brock hilut tulossa ,415"/,388" 1397 ym. ym. Jos tuonne joskus eksyy samaan penkiin, niin 50hv enemmän pitäis olla kun edelliskerralla. Eli tavoitteeet aika korkealla. ???
Titaani kirjoitti:Kaudelle K9 Brock hilut tulossa ,415"/,388" 1397 ym.
Onkos tuo nokkamallien suhde suositeltu ja hyväksi havaittu ? Mul toimi aika hyvin kun suht samanlaiset profiilit kummallakin puolen.
Minkälaista aikaa ajoit muutes vanhemmalla gixxerillä ?
Onko lamminmaan kenttä hyvä ajaa ? Kerran melkein tuli käytyä mut tietty sade pilasi suunnitelmat.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
Titaani kirjoitti:Kaudelle K9 Brock hilut tulossa ,415"/,388" 1397 ym.
Onkos tuo nokkamallien suhde suositeltu ja hyväksi havaittu ? Mul toimi aika hyvin kun suht samanlaiset profiilit kummallakin puolen.
Minkälaista aikaa ajoit muutes vanhemmalla gixxerillä ?
Onko lamminmaan kenttä hyvä ajaa ? Kerran melkein tuli käytyä mut tietty sade pilasi suunnitelmat.
Simuloinnissa EAP:lla, aika pieni ero noilla nokilla, mutta jos kannen virtaaukset on "riittävät" ei tarvitse olla samalla tasolla imun ja pakon nosto. Muutaman takarivin herrasmiehen mukaisesti imuun enemmän nostoa, mutta tulevaisuus kertoo missä mennään.
Senverran noviisi prätkällä kiihdyttämisessä, että jotain 11 päälle olevaa se oli treenipäivillä Vaasan perunapelto kentällä, eikä ne vehkeetkään ihan tikissä silloin ollut.
Lamminmaan kenttä ihan kohtuullinen, toki on joku aika kun on tullut käytyä. Tänä kesänä oli tarkoitus perjantain treeneissä pyörähtää, mutta aina oli joku este ja sekös hieman otti pattiin. Reenaamalla oppii aina lisää....
Saamani palautteen mukaan toi softa ei osaa laskea kannen virtauksia "oikein" vaan lukemat ovat suuntaa antavia. Ne pitää itse arvioida virtausnopeudesta ja volyymin (moottorin tilavuus ja kierrosnopeus) perusteella lasketun choke pointin perusteella. EAP antaa isolla kannen volyymilla liian hyvä lukemia moderneille moottoreille, saamani palautteen perusteella todellisuudessa paras täyttöaste tulee juuri ja juuri ennen choke pointtia joka yleensä imupuolella on noin 400fps. Lisäksi softa ei osaa katsoa lautaselle tulevan virtauksen kulmaa vaan ajattelee aina virtauksen olevan optimi.
Moderneissa moottoreissa väitetään että pako olisi hyvä olla noin 80% imupuolesta, busassa vakiona on vain noin 60%. Asiaa kannattaisi tutkia lisää ?
Tuo EAP:in lukemien suuruus myös tullut havaittua. Herrasmiesten mukaan pakopuolella sitä hommaa riittää ja varmaan sinne 80% tietämille yritetään. Muutamia vanhoja juttuja on tarkoitus kokeilla, eli keväällä näkee miten ne toimii vai toimiiko ollenkaan. Toki jos saa pakoa paljon nousemaan, voi alkaa imuakin enemmän parantamaan. Mittauksista sen sitten näkee miten se kansi pihisee eri nostoilla, mutta siihen menee vielä kauan kun kaikki lelut on nyt vielä mopossa kiinni.
PetriK kirjoitti:(edit: ennen tasapainotusakselin poistoa yms viimeisintä koneen kasausta jolloin takapyöräteho kasvoi vielä noin 6hp)
Tosta tasapainotusakselin poistosta yritin ettiä tietoa, mutten löytänyt, tai en sitten vaan osaa.. Miten toi muuten vaikuttaa moottorin käytökseen, paitsi vähentää tehohävikkejä? Muuttuuko moottori täryjyräksi? Miten tuo vaikuttaa mm. kestävyyteen?