Bussi ja perälaukku

Kaikki yleiset höpötykset ja jutut jotka eivät sovi muihin foorumeihin tänne..
Tr3

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Heippa rallaa,

Kesän alppi reissu lähenee ja kysymys kuuluu ,

Kuinkas bussi toimii autobaana nopeuksissa 220-260 perälaukulla
Ilman matkustajaa,,

Olen kuullu kaikenlaisia tarinoita voblauksesta joita voi aiheuttaa pyöre kuskin ja laukun väliin.. Siis nyt kysyn kokemusta en , oon kuullu ku yx kertoi osastoa :p

Viimen vuonna matka taittui 6000 km ilman laukkuja koska otamme mukaan aina frendin jolla on Porche :rasberry:

Mutta tänä vuonna tämä ulkoistettu laukku kuljetin liukenee matkastamme puolessa välissä matkaa, toinen vaihtoehto on bagster...

Kovasti oisin kiitollinen kommenteista
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
waiski10
Site Admin

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Laukun kans max. nopeus 120... Se mitään voblaa. 300 korvilla se muuttuu takaspoileriksi.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
nyypie

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Wäiskiltä tulikin ne kuuluisat viimeiset sanat. :D
Kyllä se voblaa siinä missä muutkin pyörät.. Isoissa nopeuksissa mä täyttäisin sen välin repulla tai tankkilaukulla kypäräverkossa.
Snowman

Viesti Kirjoittaja Snowman »

nyypie kirjoitti:Wäiskiltä tulikin ne kuuluisat viimeiset sanat. :D
Kyllä se voblaa siinä missä muutkin pyörät.. Isoissa nopeuksissa mä täyttäisin sen välin repulla tai tankkilaukulla kypäräverkossa.
Viime kesänä käytin itse tuota keinoa että reppu tai se oli sellanen "kyttyrä"-laukku vänkärin penkin päällä.Hyvin pelasi ja eikä woblannut. Mutta alppiteillä jätin takalaukun suosiolla hotelliin ja tuolla kyttyrällä selvisi hyvin päivän ja kahden reissut.
jokiar

Viesti Kirjoittaja jokiar »

Ei mulla mitään laukkua siellä ollut. Vänkärin penkin päällä sellainen ohut vedenpitävä "matkarulla" ja reppu selässä. Niin ja VISA taskussa :smoking:
Näillä vermeillä ei ollut ainakaan mitään vaikutusta vauhtia hiljentävästi. Tultiin Mynchenistä 219 km pohjoiseen 55 minuutissa, iltapäiväliikenteessä... :skootteri:
BussiJussi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Muutamassa pyörässä oon nähnyt takasataulan paikalle laitetun telineen, ja laukku siihen! Kannattas kokeilla. Itsekseen ajaessa ongelmia takalaukun kanssa kovemmissa nopeuksissa tulee. Kakspäällä voikin laskea +300km/h gepsinopeuksia 4 laukun kanssa!! ! Pää vaan meinaa irrota...kuskilta, sekä kyytiläiseltä... :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
84-1267709531

Viesti Kirjoittaja 84-1267709531 »

Viime kesän autobahn kokemuksien perusteella siinä vähän vaille 250km/h alkoi vispaamaan.
Takalaukussa on kyllä jonkun verran löysää. Voi olla että tilanne vähän paranisi jos kiilaisi laukun jämäkämmin kiinni... mutta mitä väliä, eipä noita laukkuja muutenkaan ole suunniteltu noille nopeuksille...
jarim
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tuossa kuvassa näkyy CL-126 "yhdistelmä" jolla olin liikkeellä Saksassa 2004. Ainakin noiden kanssa kesti vetää "tuppi nurin": http://www.hiekkalaatikko.org/gallery....?full=1 Tuossa siis oli takalaukku "Suzuki original" telineessä ja Louisin tavarakäärö liinoilla takapenkin päällä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mrk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mrk »

Therium kirjoitti:Viime kesän autobahn kokemuksien perusteella siinä vähän vaille 250km/h alkoi vispaamaan.
...

Joo, jotain 250 mittarinopeutta pystyy vielä perälaukulla vetämään, ilman matkustajaa siis.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
"'If u dont rev it, dont buy it"
Tr3

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Jep edelliset reissut oo tehny b- kingillä ja trave - regensburg joku reipas600 km autobaanaa josta sit alko 4000km mutkia , tuo autobaana osuus kiskastiin 4,5 h 3 tankkausta ja ruokailu. Keski nopeus riittävä ..

Uskoisin et bussilla tuo Legi on hieman nastempaa, tuo tuuli efekti oli hieman haastavaa yli 250 jälkee. Mut teemana on vahvasti lämä tiskiin heti ku baana:D on auki, viimex kaverin bussissa oli kangas laukut ja kesti mainiosti..
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Jorma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Tr3 kirjoitti:Heippa rallaa,

Kesän alppi reissu lähenee ja kysymys kuuluu ,

Kuinkas bussi toimii autobaana nopeuksissa 220-260 perälaukulla
Ilman matkustajaa,,

Olen kuullu kaikenlaisia tarinoita voblauksesta joita voi aiheuttaa pyöre kuskin ja laukun väliin.. Siis nyt kysyn kokemusta en , oon kuullu ku yx kertoi osastoa :p

Viimen vuonna matka taittui 6000 km ilman laukkuja koska otamme mukaan aina frendin jolla on Porche :rasberry:

Mutta tänä vuonna tämä ulkoistettu laukku kuljetin liukenee matkastamme puolessa välissä matkaa, toinen vaihtoehto on bagster...

Kovasti oisin kiitollinen kommenteista

http://www.rideaddict.com/whoppabag.aspx
Tällä voi vetää niin lujaa ku kulkee kokemusta löytyy tällä foorumilla.
Suomesta
http://www.jutako.fi/

Edited By Jorma on 1304102770
Team SMR

230.3HP@10265rpm / 177.6Nm@6927rpm

335.07kmh (208.203mph)

Liittynyt syys 2005
hajahuja

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

yksin ja kovalla takalaukulla 240 jälkeen alko keula keveneen.viime kesänä rulla pitkittäin takapenkin päällä ja pystyi ajamaan sen minkä kulkee.
buslake

Viesti Kirjoittaja buslake »

Tuo nopeus missä keula rupee kevenee riippuu myös aika paljon tuulesta. pahin on sivuvastainen. tuo jarim:n systeemi toimii koska ilmavirta ei pääse kuskin jälkeen vaikuttamaan suoraan perälaukkuun.
Pärtsäripappa Kela racing club
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Pehmeäkin takalaukku takapenkille köytettynä sai aikaan pyörän vatkaamista kun neula näytti 270-280km/h.. en ole tosin varma oliko (osa?)syynä liian iso tuulipurjetekstiilitakki ja tankkilaukku jonka takia ei päässyt kunnolla plexin suojiin
Rockster

Viesti Kirjoittaja Rockster »

Kyllä reissu pitää pärjätä kaksilla vaihtokalsareilla :D

omat kokemukset busasta takalaukulla eivät ole mairittelevat. pyörä luikerteli yli 120:n vauhdeissa kuin kiimainen kalkkaro. pyörä oli gen 1 ja kapan isohko takaboxi. itse vetelen yleensä reppu + tankkilaukku -yhdistelmällä.
Vastaa Viestiin