Korotuksesta - kokemuksia

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
84-1305377224

Viesti Kirjoittaja 84-1305377224 »

Madalluksesta löytyy juttua mutta itseäni lähinnä kiinnostaa tuo korotus. Tässä tapauksessa kyseessä siis gen 1

Onko kukaan kokeillut vaihtaa lyhyempiä koiranluita? Vaikuttiko positiivisesti ohjattavuuteen? Alkukaudesta otin jo kuluneen takarenkaan profiiliksi 190/55 joka mielestäni aavistuksen herkisti ohjattavuutta, toisaalta entinen 190/50 oli aivan finaalissa ja menossa ensimmäinen kesä ko. mopolla joten voidaan myös laittaa uuden renkaan piikkiin. Entäs miten tuo korotus istui ulkonäöllisesti siihen massiiviseen perään?

Edit. Jos jotain nyt ihmetyttää tämä korotus niin nautin suunnattomasti tuosta vääntävästä koneesta enkä halua mitään kilokyykkymäistä ratamopoa mutta koska nuo kilometrit tulee käytännössä kaikki mutkapätkiltä niin ei siitä haittaakaan olisi.

Seuraakohan tästä joku kivitys nyt :turbobusa:

Edited By TMik on 1311757835
jarim
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Minulla on Nesmitin tekemät luut joilla perän saa portaattomasti vakiota ylemmäs tai alemmas. Katuasennossa noin 5mm vakiota lyhyemmällä ja ainakin tuo tuntuu hyvältä. Suosittelen!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
busajasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

tosta

Itselläni siis ollut noin tuuman nostettuna ja vastaavasti keula laskettuna (PMR kolmio). Taipuu mutkiin mukavasti, mutta selvästi rauhattomampi ajettava kuin normi korkuinen.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
84-1305377224

Viesti Kirjoittaja 84-1305377224 »

Juu luin kyllä tuon ja sen toisenkin topicin läpi asian tiimoilta mutta noissa oli melko vähän niitä varsinaisia käyttökokemuksia asian tiimoilta. Aattelin että koska siellä kuitenkin oli posteja niin ihmiset on varmaan ainakin kokeillut ko. muutoksia.

Siellä keskellä mutkaa tuo rauhallisuushan on silkkaa plussaa näillä ajotaidoilla mutta pari jyrkempää mutkaa peräkanaa tuottaa välillä tekemistä jotta saa sen mopon kääntymään riittävän hätäsesti toiseen suuntaan. Keskivartalon massaa lisäämällä voisi ilmeisesti myös kompensoida tätä ongelmaa :kippis:

Pitänee kuitenkin laittaa sitten tilaten jotkin luut jostain. Sittenpähän tuo selviää.
nyypie

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Mä en ole löytänyt muuta negatiivista sanottavaa kuin että 179cm:n vartalolla pyörän peruuttaminen vaikeutui huomattavasti..
Mutkiin menee kyllä mukavemmin, eikä raavi asfalttiin niin helposti..
Tase

Viesti Kirjoittaja Tase »

jarim kirjoitti:Minulla on Nesmitin tekemät luut joilla perän saa portaattomasti vakiota ylemmäs tai alemmas. Katuasennossa noin 5mm vakiota lyhyemmällä ja ainakin tuo tuntuu hyvältä. Suosittelen!

Mulla sama setti ja perää hieman nostettu.. Taipuu nopeammin mutkiin ja Kemorassa loppu romujen raahaaminen asfaltttin. Suosittelen
wiltzu

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Tase kirjoitti:
jarim kirjoitti:Minulla on Nesmitin tekemät luut joilla perän saa portaattomasti vakiota ylemmäs tai alemmas. Katuasennossa noin 5mm vakiota lyhyemmällä ja ainakin tuo tuntuu hyvältä. Suosittelen!
Mulla sama setti ja perää hieman nostettu.. Taipuu nopeammin mutkiin ja Kemorassa loppu romujen raahaaminen asfaltttin. Suosittelen
Sama täällä, enää ei osu katteet asfalttiin kovemmassakaan kanttauksessa.
Vastaa Viestiin