Vaikea ajaa hiljaa... - ...nykii kuin mikäkin.

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
jsalok
Viestit: 106
Liittynyt: 24 Touko 2004, 08:26
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsalok »

Morientes veljet ja sisaret,
Tuli käytyä ekaa kertaa radalla Kemorassa perjantaina. Ehkä tuli vähän liikaa jarruteltua kun eturenkaan keskusta on sulanut... :D

Mutta sellainen ongelma on että kun joskus joutuu ajamaan esim. ykkösellä hiljaa niin se ei tahdo onnistua ollenkaan. Kun alkaa vääntämään kaasusta niin se aina rykäisee silleen kunnolla heti. Samalla oli vaikea ajaa Kemorassa karusellimutkaan kun alkoi vääntämään kaasua niin ekaksi ei tapahdu mitään ja sitten se pomppaa moottorijarrutuksesta heti veto päälle... Onkohan se säätöasia vai onko muillakin sellaista ominaisuutta?

- jsalok -
Avatar
jsalok
Viestit: 106
Liittynyt: 24 Touko 2004, 08:26
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsalok »

Eikö kellään muulla nyi kun ajaa ykkösellä hiljaa?

- jsalok -
115-1085924698

Viesti Kirjoittaja 115-1085924698 »

Joo, kyllä se aika ajoin nypyttää minunkin pyörä. Samoin se nypyttää siinä nafti kasikympissä... Mut neuvoja en jostain syystä osaa antaa, pitää itsekin alkaa kyselemään joiltakin... :D
Minna
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4617
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Joko kävit säädättää sitä ruiskua?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jsalok
Viestit: 106
Liittynyt: 24 Touko 2004, 08:26
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsalok »

En käynyt vielä. Ehkä se sillä korjaantuu...
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

Tämä sama ominaisuus samoin kuin kiusallisen terävä kaasuun vastaavuus katosi kun säädätin ruiskun +5 +5 +5
toimii pehmeästi ja puhtaasti tyhjäkäynnistä rajoittajaan.
:p suosittelen myös MRA racing plexiä kaikkeen käyttöön.
Avatar
ilsu
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Helmi 2005, 19:23
Paikkakunta: kalix

Viesti Kirjoittaja ilsu »

ihan samaa vikaa mullakin,mutten ole säädättännyt ruiskuja,ku ostin pc3 usb ja koko putkiston sekä bmc-filtterin ..säädätän sen jarru penkissä,joten luulis tuo nykiminen häviävän sen myötä.. :cool:
Avatar
jokkebusa
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkebusa »

tuohon nykimiseen saattaa olla muitakin syitä kuin bruutan pelittämättömyys, vaikka kyllähän sun kertomus siihen tautiin ehkä enemmän kyllä viittaa. tokiis, jos ao.jutuista jotkut kohdat myös täyttyvät, ja ruiskukaan ei ole uíhan timmissä, voihan se aikas karmee ajettava olla kulmissa ja kurveissa...

busaahan on hieman moitittu ( ja syystäkin....=( siitä, että ensiö/toisiovedon välys on hieman liian suuri. ilmiöön voi tutustua kun käymätöntä bussea tönii ees taa ykkönen silmässä pitkin tallin lattiaa. suht pitkän matkan toi liikkuu ennekuin koneen vastus alkaa tuntua jarruna kumpaankin suuntaan. jos vielä ketjutkin sattuu oleen suht löysällä, vaimenninkumipalat löysiä kenties siellä takarattaan ja vanteen välissä, niin johan toi välys kyllä taatusti tuntuu ikävästi ajossakin.

kieltämättä tämä "ominaisuus" on pahimmoillaan likipitäin tasakaasulla ajettaessa ykkösellä ja kakkosella esim.kaupungissa hissukseen ajellessa, jossa harvemmin saa vetoa kunnolla käytettyä. kytkintä saa käyttää koko lailla, ettei ihan poukkoilisi kuni kani ikään...
noiden vetovälyksien merkityksen huomaa kun ajaa ihka uudella busella, ja hyppää siitä 5000- tai enemmän ajetun hayan selkään. tai sitten toisinpäin, ero on mekoinen mun mielestä negaisempaan suuntaan, vaan onhan tuon kanssa elämään oppinut.... =)

toi kaasuvaijerin välys kandee kans säätää mahdollisimman pieneksi, eli juuri niille rajoille ettei vielä nosta kierroksia kun stongat heittää täpöillä ääriasentoihinsa. konee lämpöhän venuttaa hiukan tota vaijeriakin, joten kylmänä säädellessä toi saa olla suht välyksetönkin. itseäni ärsytti myös kaasukahvan päittäisklappi molemissakin busissa, ja ujutinkin sinne kahvan vaijerikoppan ja vaijeripitimen väliin semmoisen teflonisen prikan. hyvä tuli...!!
ja tyhjäkäyntikiekat välille 1200 - 1400, sekin auttaa jo tuon dead- kohdan poistamisessa jonkin verran !
...dont you agree...ehhh..?
115-1085924698

Viesti Kirjoittaja 115-1085924698 »

Nainen kysyy, asennoiduttehan, arvon herrat, sopivalla tyyneydellä... ja ladyt kans, jotka pystyvät jelppimään...
Kun tää mun pyörä edelleen nykii, vaikka se oli jo jossain uuden softan myötä suoritetussa ruiskun säädössä. :angry:
Vähän se parani, mutta ei se mihinkään hävinnyt. Ja maksoikin vielä... Uusi pyörä, ei käy kunnolla, pitää maksaa, että saataisiin nykimättömäksi, nykii edelleen... Oon ihan kädetön, avuton ja aivoton? MITÄ MUN KUULUU TEHDÄ? Nakkilan miehet ei ota mua tosissaan... :angry: :angry: :angry: :oho:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4617
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Yoshimuran säätölaitteella 1/3 (L) -kaasuasennolle seosta +5 rikkaammalle niin veikkaisin että helpottaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
115-1085924698

Viesti Kirjoittaja 115-1085924698 »

jarim kirjoitti:Yoshimuran säätölaitteella 1/3 (L) -kaasuasennolle seosta +5 rikkaammalle niin veikkaisin että helpottaa.
Missä? Miten? En löytänyt tuollaista työkalupussista :tyhmamina: :laugh:
72-1087041485

Viesti Kirjoittaja 72-1087041485 »

shuttlex kirjoitti:
jarim kirjoitti:Yoshimuran säätölaitteella 1/3 (L) -kaasuasennolle seosta +5 rikkaammalle niin veikkaisin että helpottaa.

Missä? Miten? En löytänyt tuollaista työkalupussista :tyhmamina: :laugh:
Mitä!?! Palauta pyörä heti, kyllä tuo on ihan vakiovaruste satulan alla olevassa pussissa! :p
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4617
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

shuttlex kirjoitti:
jarim kirjoitti:Yoshimuran säätölaitteella 1/3 (L) -kaasuasennolle seosta +5 rikkaammalle niin veikkaisin että helpottaa.

Missä? Miten? En löytänyt tuollaista työkalupussista :tyhmamina: :laugh:
Se on sun pussukasta jääny uupumaan sitten... :D

Mutta kokeiles lähintä penkitys- / säätöpajaa joka kehuu osaavansa säätää Suzukin originelli ECUa. :thumbup:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Älä kokeile lähintä, äläkä edes kuuntele niitä jotka kehuskelevat osaavansa. Aja Tampesterin kulmille, tuossa linkki:"KLIK"
74-1085495998

Viesti Kirjoittaja 74-1085495998 »

Tohtori osaa hommansa :bowdown: Mixu tosiaan tietää mitä tekee :thumbup:
Vastaa Viestiin